Dit lijkt me hardstikke leuk lijken !
de mini-trein door europa !
Mini United 2011: Hoe, wat waar??
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Hahaha geniaal dit!KIT schreef:....en nederlands! Ik heb in Maastricht voor 6 jaar gewoont en hebt een nederlandse vrouw :-)....so pas maar op ;-)Woosh! schreef:Vergis je niet, die gasten spreken belachelijk goed Engels uit ScandinavieH en S schreef:lijkt mij ook wel leuk om met een grote internationale trein Mini's naar Zuid Frankrijk re rijden. Heb net ff op hun site gekeken maar is net zo onduidelijk als de gebruiksaanwijzing bij de Billie boekenkast van IKEA.Hoop dus dat ze wel behoorlijk Engels spreken.
the one responsible for the route can mail me at gunnar (at) rentachef.nu for the details!

- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik zou best in zo'n trein willen rijden, maar het is er nog puur van afhankelijk of Masha dan al een studie gaat beginnen of niet..
anders zal onze vakantie voor MU zijn en MU zal het afsluiten..
dus dan zullen we al in het zuiden zijn....
anders is het wel gaaf om zo'n trein te vormen inderdaad
"MINI's, Unite!"
anders zal onze vakantie voor MU zijn en MU zal het afsluiten..
dus dan zullen we al in het zuiden zijn....
anders is het wel gaaf om zo'n trein te vormen inderdaad

"MINI's, Unite!"

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- MINI One D (11/2009)

- Naatje
- Shopaholic!
- Contacteer:
Bericht
Super leuk idee maar of het in werkelijkheid ook te doen is, is een tweede. Ik kan me 2 jaar geleden nog goed herinneren in Engeland en toen waren we met een hele groep maar het is gewoon niet bij elkaar te houden. De voorste rijdt 80 en achterin de rij moet je 180 rijden om het enigszins bij te houden en ik spreek uit ervaring
Terugreis met een klein groepje was wel goed te doen...

- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ach ja.. alsnog is het een leuk gezicht al die MINI's
ik denk dat je het makkelijkst ervoor kan zorgen dat je op vaste plekken langs de route tankt en daar wacht tot zo'n beetje de hele groep weer bij elkaar is..
parkeerplaatsen zat bij die tankstations en dat kun je tegenwoordig aardig checken op Google Maps..

ik denk dat je het makkelijkst ervoor kan zorgen dat je op vaste plekken langs de route tankt en daar wacht tot zo'n beetje de hele groep weer bij elkaar is..
parkeerplaatsen zat bij die tankstations en dat kun je tegenwoordig aardig checken op Google Maps..
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- MINI One D (11/2009)

- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
RARA JONGENS DIE DESIGNERS
willem, dat hebben we toen ook geprobeerd. maar 15min werden toen 45 tot 60 min. want toch moet er eentje nog plassen of toch nog even tanken of toch nog een flesje cola kopen enz. en dan heb je die mensen die een verkeerde afslag nemen enz..
maar was de moeite waard... alleen binnendoor terug viel toen erg tegen. al had snoepjes uitdelen op de vluchtstrook ook wel zijn charme..
maar was de moeite waard... alleen binnendoor terug viel toen erg tegen. al had snoepjes uitdelen op de vluchtstrook ook wel zijn charme..

- Naatje
- Shopaholic!
- Contacteer:
Bericht
iets minder was dat ik zoo nodig moest plassen dat ik er pijn in mijn buik van had maar dat was wel te doen met dat groepje terug onder leiding van navigator Ducks
en wat Rag zegt, uit ervaring is het echt niet te doen maar waarschijnlijk worden het toch verschillende groepjes, de 1 gaat die dag weg, de ander weer een andere dag dus het verdeeld zich toch wel
dat was leuk ja die snoepjes op de vluchtstrookRagnar schreef:willem, dat hebben we toen ook geprobeerd. maar 15min werden toen 45 tot 60 min. want toch moet er eentje nog plassen of toch nog even tanken of toch nog een flesje cola kopen enz. en dan heb je die mensen die een verkeerde afslag nemen enz..

en wat Rag zegt, uit ervaring is het echt niet te doen maar waarschijnlijk worden het toch verschillende groepjes, de 1 gaat die dag weg, de ander weer een andere dag dus het verdeeld zich toch wel

- GeoBem007
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mijn ervaring van MU2009:
Naar Drongen oid gereden om daar aan te sluiten om door te rijden naar Calais. We waren met een auto of 10-15 en dat ging echt wel goed.
Echter in de UK zijn we elkaar al relatief snel kwijtgespeeld. De eerste tankstop ging goed, maar daarna waren er 'meningsverschillen' over de te volgen route
Uiteindelijk zijn we wel bijna allemaal tegelijk aan het hotel aangekomen..
Op de terugweg was het nog meer anders, aangezien dat het veel meer voorkomt dat mensen op een andere moment huiswaarts trekken. Met de UK heb je natuurlijk wel het aspect 'veerboot' waardoor de meeste wel dezelfde boot halen.
Greg & ik zijn samen vertrokken, een tijdje na de grotere groep en die zijn we een stuk na Londen tegengekomen en bijgebleven. Wij hebben toen wel SERIEUS lopen sprinten. Heb toen (downhill) 220+ op de teller van de Dooper gezet
Treintjes zijn leuk, maar niet altijd even haalbaar
Zeker op zo'n lang traject als Z-Fr kan dat wel nogal uitlopen..
Naar Drongen oid gereden om daar aan te sluiten om door te rijden naar Calais. We waren met een auto of 10-15 en dat ging echt wel goed.
Echter in de UK zijn we elkaar al relatief snel kwijtgespeeld. De eerste tankstop ging goed, maar daarna waren er 'meningsverschillen' over de te volgen route

Uiteindelijk zijn we wel bijna allemaal tegelijk aan het hotel aangekomen..
Op de terugweg was het nog meer anders, aangezien dat het veel meer voorkomt dat mensen op een andere moment huiswaarts trekken. Met de UK heb je natuurlijk wel het aspect 'veerboot' waardoor de meeste wel dezelfde boot halen.
Greg & ik zijn samen vertrokken, een tijdje na de grotere groep en die zijn we een stuk na Londen tegengekomen en bijgebleven. Wij hebben toen wel SERIEUS lopen sprinten. Heb toen (downhill) 220+ op de teller van de Dooper gezet

Treintjes zijn leuk, maar niet altijd even haalbaar

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
goed punt, Geo
vooraf dus gewoon duidelijke afspraken maken hoe hard je wilt rijden. Als de ene 120/130 km/u genoeg vind en de ander 160 minimaal gemiddeld wil, moet je niet samen een treintje vormen.
Daarnaast kun je ook zeker vooraf parkeerplaatsen op de route inplannen waar je tussenstops gaat houden.
Zeker op de Franse tolwegen waar het meestal rustig is , kunnen de meningen over gewenste snelheid verschillen.
Hoe langer het treintje hoe meer harmonicaeffect (waar Naatje al over schrijft), dus de snelheidsverschillen tussen vooraan en achteraan gaan opspelen, en dat wordt best irritant als je zoveel kilometers op een dag moet rijden.
Ik vind het persoonlijk wel heel leuk om treintjes te rijden, mits de snelheid laag is. Graag rijd ik in een lange kolonne met allerlei verschillende nationaliteiten. Mini United gaat toch om het maken van contacten.
vooraf dus gewoon duidelijke afspraken maken hoe hard je wilt rijden. Als de ene 120/130 km/u genoeg vind en de ander 160 minimaal gemiddeld wil, moet je niet samen een treintje vormen.
Daarnaast kun je ook zeker vooraf parkeerplaatsen op de route inplannen waar je tussenstops gaat houden.
Zeker op de Franse tolwegen waar het meestal rustig is , kunnen de meningen over gewenste snelheid verschillen.
Hoe langer het treintje hoe meer harmonicaeffect (waar Naatje al over schrijft), dus de snelheidsverschillen tussen vooraan en achteraan gaan opspelen, en dat wordt best irritant als je zoveel kilometers op een dag moet rijden.
Ik vind het persoonlijk wel heel leuk om treintjes te rijden, mits de snelheid laag is. Graag rijd ik in een lange kolonne met allerlei verschillende nationaliteiten. Mini United gaat toch om het maken van contacten.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Kees en Annet
- Racende reporter
Bericht
Ligt eraan wanneer dit treintje gaat vertrekken.
Anders lijkt het ons ook wel gezellig. Op zich hebben we de tijd.
Alhoewel het moet wel in 1 dag
Anders lijkt het ons ook wel gezellig. Op zich hebben we de tijd.
Alhoewel het moet wel in 1 dag

Onze sponsors