Mini United 2011: Hoe, wat waar??

Ga
Gast

01 feb 2011, 09:25

Dit lijkt me hardstikke leuk lijken !
de mini-trein door europa !
MaVaEe
Koeien-teller

01 feb 2011, 09:45

KIT schreef:
Woosh! schreef:
H en S schreef:lijkt mij ook wel leuk om met een grote internationale trein Mini's naar Zuid Frankrijk re rijden. Heb net ff op hun site gekeken maar is net zo onduidelijk als de gebruiksaanwijzing bij de Billie boekenkast van IKEA. >) Hoop dus dat ze wel behoorlijk Engels spreken. :lol:
Vergis je niet, die gasten spreken belachelijk goed Engels uit Scandinavie ;)
....en nederlands! Ik heb in Maastricht voor 6 jaar gewoont en hebt een nederlandse vrouw :-)....so pas maar op ;-)
the one responsible for the route can mail me at gunnar (at) rentachef.nu for the details!
Hahaha geniaal dit! :mrgreen:
Afbeelding
jos
4 op een rij!
4 op een rij!

01 feb 2011, 09:45

Anonymous schreef:Dit lijkt me hardstikke leuk lijken !
de mini-trein door europa !
heeeeeeeeeeeee? nou ben ik ineens een gast !
St.pierre
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 feb 2011, 09:51

super leuk idee met een gigatrein naar t zuiden cruisen!
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

01 feb 2011, 10:23

Ik zou best in zo'n trein willen rijden, maar het is er nog puur van afhankelijk of Masha dan al een studie gaat beginnen of niet..
anders zal onze vakantie voor MU zijn en MU zal het afsluiten..
dus dan zullen we al in het zuiden zijn....

anders is het wel gaaf om zo'n trein te vormen inderdaad 8) 8)

"MINI's, Unite!" :mrgreen:
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
St.pierre
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 feb 2011, 10:51

Trein terug gaat ook vast wel, maar is minder leuk!
waarschijnlijk gaan wij ook al eerder t zuiden opzoeken, hangt even af van de beschikbaarheid van ons vakantieadres en studie van mn vrouw
MiniCat
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 feb 2011, 15:09

Trein van verschillende Mini-clubs lijkt mij prachtig!

Enne, Ikea handleidingen hebben plaatjes mensen :mrgreen: (niet dat t daarmee wel in 1 keer lukt natuurlijk :s )
Naatje
Shopaholic!
Contacteer:

01 feb 2011, 15:28

Super leuk idee maar of het in werkelijkheid ook te doen is, is een tweede. Ik kan me 2 jaar geleden nog goed herinneren in Engeland en toen waren we met een hele groep maar het is gewoon niet bij elkaar te houden. De voorste rijdt 80 en achterin de rij moet je 180 rijden om het enigszins bij te houden en ik spreek uit ervaring :wink: Terugreis met een klein groepje was wel goed te doen...
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

01 feb 2011, 15:30

Ach ja.. alsnog is het een leuk gezicht al die MINI's :mrgreen:

ik denk dat je het makkelijkst ervoor kan zorgen dat je op vaste plekken langs de route tankt en daar wacht tot zo'n beetje de hele groep weer bij elkaar is..
parkeerplaatsen zat bij die tankstations en dat kun je tegenwoordig aardig checken op Google Maps..
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 feb 2011, 15:58

willem, dat hebben we toen ook geprobeerd. maar 15min werden toen 45 tot 60 min. want toch moet er eentje nog plassen of toch nog even tanken of toch nog een flesje cola kopen enz. en dan heb je die mensen die een verkeerde afslag nemen enz..

maar was de moeite waard... alleen binnendoor terug viel toen erg tegen. al had snoepjes uitdelen op de vluchtstrook ook wel zijn charme.. :wink:
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Naatje
Shopaholic!
Contacteer:

01 feb 2011, 16:22

Ragnar schreef:willem, dat hebben we toen ook geprobeerd. maar 15min werden toen 45 tot 60 min. want toch moet er eentje nog plassen of toch nog even tanken of toch nog een flesje cola kopen enz. en dan heb je die mensen die een verkeerde afslag nemen enz..

maar was de moeite waard... alleen binnendoor terug viel toen erg tegen. al had snoepjes uitdelen op de vluchtstrook ook wel zijn charme.. :wink:
dat was leuk ja die snoepjes op de vluchtstrook :D iets minder was dat ik zoo nodig moest plassen dat ik er pijn in mijn buik van had maar dat was wel te doen met dat groepje terug onder leiding van navigator Ducks

en wat Rag zegt, uit ervaring is het echt niet te doen maar waarschijnlijk worden het toch verschillende groepjes, de 1 gaat die dag weg, de ander weer een andere dag dus het verdeeld zich toch wel :wink:
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 feb 2011, 17:31

Mijn ervaring van MU2009:

Naar Drongen oid gereden om daar aan te sluiten om door te rijden naar Calais. We waren met een auto of 10-15 en dat ging echt wel goed.

Echter in de UK zijn we elkaar al relatief snel kwijtgespeeld. De eerste tankstop ging goed, maar daarna waren er 'meningsverschillen' over de te volgen route :lol:

Uiteindelijk zijn we wel bijna allemaal tegelijk aan het hotel aangekomen..

Op de terugweg was het nog meer anders, aangezien dat het veel meer voorkomt dat mensen op een andere moment huiswaarts trekken. Met de UK heb je natuurlijk wel het aspect 'veerboot' waardoor de meeste wel dezelfde boot halen.

Greg & ik zijn samen vertrokken, een tijdje na de grotere groep en die zijn we een stuk na Londen tegengekomen en bijgebleven. Wij hebben toen wel SERIEUS lopen sprinten. Heb toen (downhill) 220+ op de teller van de Dooper gezet :lol:

Treintjes zijn leuk, maar niet altijd even haalbaar :) Zeker op zo'n lang traject als Z-Fr kan dat wel nogal uitlopen..
Marcel Always Open
Cabrio-King

01 feb 2011, 18:35

goed punt, Geo
vooraf dus gewoon duidelijke afspraken maken hoe hard je wilt rijden. Als de ene 120/130 km/u genoeg vind en de ander 160 minimaal gemiddeld wil, moet je niet samen een treintje vormen.
Daarnaast kun je ook zeker vooraf parkeerplaatsen op de route inplannen waar je tussenstops gaat houden.

Zeker op de Franse tolwegen waar het meestal rustig is , kunnen de meningen over gewenste snelheid verschillen.
Hoe langer het treintje hoe meer harmonicaeffect (waar Naatje al over schrijft), dus de snelheidsverschillen tussen vooraan en achteraan gaan opspelen, en dat wordt best irritant als je zoveel kilometers op een dag moet rijden.

Ik vind het persoonlijk wel heel leuk om treintjes te rijden, mits de snelheid laag is. Graag rijd ik in een lange kolonne met allerlei verschillende nationaliteiten. Mini United gaat toch om het maken van contacten.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
MaVaEe
Koeien-teller

01 feb 2011, 18:43

Ik ben het helemaal met Marcel eens. Daarnaast ben ik dan op vakantie en maakt het mij niks uit of ik er nou 1 of 2 uurtjes later ben wanneer ik lekker rustig to the south tuf.
Afbeelding
Kees en Annet
Racende reporter

01 feb 2011, 18:50

Ligt eraan wanneer dit treintje gaat vertrekken.
Anders lijkt het ons ook wel gezellig. Op zich hebben we de tijd.

Alhoewel het moet wel in 1 dag :mrgreen:
Afbeelding

Terug naar “Events 2011”