Wie heeft er ervaring met het repareren van een runflatband?
Ik heb de band vandaag laten maken bij Story in Waardenburg, bij euromaster en profile zeiden ze dat het niet mogelijk is een runflat te repareren.
Runflat band repareren
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
na mijn weet kunnen ze er een prop in schieten enkeld en alleen in het loopvlak
groet frenk...
groet frenk...

burn rubber not your soul


- H en S
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Wierden
Bericht

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
onzr BMW Dealer, Smudde in Almelo, heeft er gewoon een prop in gedrukt.Was nl. na een paar weken al lek en had niet zo veel zin om toen al nieuwe banden te kopen. Euromaster deed inderdaad erg moeilijk. Smudde, auto p de brag, wiel eraf, prop erin, wiel erop en weer rijden binnen 20 minuten.

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Franklyn is de enige die de nuance aangeeft dat het niet altijd kan maar afhankelijk is van wáár het gat in de band zit. Essentieel ...
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Cooperdriver
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roerdalen
Bericht
Het beste, en officieel hoort het ook zo, kun je een Run-Flat band laten vulkaniseren.
Een prop erin mag niet en is nog gevaarlijk ook bij een Run flat.
Het is iets duurder (band moet gedemonteerd worden) maar wel veeeeel beter.
Uiteraard, maar dat geldt voor elke band, alleen als de reparatie aan het loopvlak gedeelte plaats vindt.
Een prop erin mag niet en is nog gevaarlijk ook bij een Run flat.
Het is iets duurder (band moet gedemonteerd worden) maar wel veeeeel beter.
Uiteraard, maar dat geldt voor elke band, alleen als de reparatie aan het loopvlak gedeelte plaats vindt.
- hendoortje
- Leerling Mini lid
- Locatie: Herwijnen
Bericht
mmm denk dat dit in mijn geval ook gebeurt is , de band is van de velg afgeweest en de prijs van 107 euries bevestigd denk ik dat het hier niet om een prop is gegaan. Ikzelf was er niet bij nl maar mijn vrouw is met de auto naar de BMW dealer gegaan
- Cooperdriver
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roerdalen
Bericht
Met een normale band kun je als die lek raakt niet verder rijden.
Met een Run flat kun je (ook als hij nog maar voor bijvoorbeeld voor de helft op spanning staat of langzaam leeg loopt) doorrijden.
Als je nu door een eerdere lekkage er een prop in heb laten schieten kan die bewuste prop er uitschieten of los komen te zitten waardoor er schade aan de band ontstaat, het kleine gaatje van de prop wordt ineens een heel groot gat (o.a. door het wringen van de lekke band in de bocht trekt hij als het ware de prop eruit en het gaatje trekt hij ook groter) waardoor je de RF band helemaal aan gort rijd.
Hierdoor gaat de werking van een RF band te niet. (de bedoeling is natuurlijk dat je met een lekke band voorzichtig door kunt rijden)
Overigens is vulkaniseren van een lekke band altijd beter, ook bij normale banden.
Ik heb ooit het volgende gelezen,(en dit is ooit ook door een banden expert aan mij bevestigd)peter schreef:Wat is het verschil tussen een RFT band en een normale band als het om het gevaar van proppen gaat?
Met een normale band kun je als die lek raakt niet verder rijden.
Met een Run flat kun je (ook als hij nog maar voor bijvoorbeeld voor de helft op spanning staat of langzaam leeg loopt) doorrijden.
Als je nu door een eerdere lekkage er een prop in heb laten schieten kan die bewuste prop er uitschieten of los komen te zitten waardoor er schade aan de band ontstaat, het kleine gaatje van de prop wordt ineens een heel groot gat (o.a. door het wringen van de lekke band in de bocht trekt hij als het ware de prop eruit en het gaatje trekt hij ook groter) waardoor je de RF band helemaal aan gort rijd.
Hierdoor gaat de werking van een RF band te niet. (de bedoeling is natuurlijk dat je met een lekke band voorzichtig door kunt rijden)
Overigens is vulkaniseren van een lekke band altijd beter, ook bij normale banden.
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Kan gewoon ik rij er al bijna 25.000 km mee rond IN HET LOOPVLAK WEL GEZEGD
burn rubber not your soul


- Sven
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Volgens mij is vulkaniseren, dat er van binnenuit een soort ''paraplu'' wordt aangebracht door het gat heen....
Band eraf, het gat bewerken, en er een paraplu doorheen doen...
Een speciaal ding is het wel, het geeft een reactie met het rubber van de band waardoor het gat gedicht wordt... Ook kan zo'n paraplu door de manier van aanbrengen en z'n vorm niet eruit schieten.....
Zoiets volgens mij
Band eraf, het gat bewerken, en er een paraplu doorheen doen...
Een speciaal ding is het wel, het geeft een reactie met het rubber van de band waardoor het gat gedicht wordt... Ook kan zo'n paraplu door de manier van aanbrengen en z'n vorm niet eruit schieten.....

Zoiets volgens mij

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors