Versleten binnenkant van achterbanden
- Chill-es
- Volledig MINI minded!
Bericht
Versleten binnenkant van achterbanden
Mijn achterbanden (Dunlop sp sport 9000 RFT) blijken aan de binnenkant minder dan 1,6 mm te hebben terwijl de buitenkant nog 4 a 5 mm had. Twee nieuwe erop gezet dus. Hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen? Jaarlijks laten uitlijnen? Hebben meer mensen dit probleem?
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het ene zomerseizoen zitten de banden op de ene as en de volgende zomer op de andere as.
Dan zijn ze op.
Met de Toyo T1-R's heb ik helemaal geen last van cuppen. Bij het verlagen en uitlijnen moeten ze achter het camber zo veel mogelijk terugstellen. Als ik me niet vergis zit 1 van de stangen achter vast met een excentrische bout. Daarmee is het camber te beinvloeden.
Dan zijn ze op.

- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je niks geraakt heb op Zandvoort dan zou dat geen consequenties moeten hebben voor je uitlijning.
Kan.... Ik heb op de ring ff een uitstapje gemaakt over de curbs. De wielophanging krijgt dan best harde klappenchill-es schreef:Mmm, dus dan toch vakerl aten uitlijnen? Of komt het door mijn bezoek aan Zandvoort afgelopen zomer?

Als je niks geraakt heb op Zandvoort dan zou dat geen consequenties moeten hebben voor je uitlijning.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Op het circuit rijden levert juist extra slijtage aan de buitenkant van de banden op, met een onverlaagde mini.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Chill-es
- Volledig MINI minded!
Bericht
Rare bandenslijtage
Mijn Dunlop RF's op de achteras slijten dramatisch snel aan de binnenzijde
Hierdoor gaan ze dus veel korter mee dan zou moeten. Gezien de prijs heeeel vervelend.
Eerder begonnen alle 4 banden aan de binnenkant te slijten en heb ik de auto laten uitlijnen en zijn de banden voor en achter verwisseld. Nu is het probleem nog met name de achterste banden zoals hierboven beschreven.
Mijn R53 Works is (nog) niet verlaagd, dus dat kan het niet zijn.
Wie heeft hier ervaring mee of tips?

Eerder begonnen alle 4 banden aan de binnenkant te slijten en heb ik de auto laten uitlijnen en zijn de banden voor en achter verwisseld. Nu is het probleem nog met name de achterste banden zoals hierboven beschreven.
Mijn R53 Works is (nog) niet verlaagd, dus dat kan het niet zijn.
Wie heeft hier ervaring mee of tips?

- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
hier het orginele topic http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... ht=#471250
Gr, Marcel