Camber achter, reactie stang
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
mss ben jezelf wat zwaarder geworden.... 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Misschien is de benzine zwaarder geworden met al die toevoegingen van tegenwoordig 
Als er niets veranderd is en je had het voorheen niet zou ik het toch zoeken in de uitlijning. 'Zo goed mogelijk' camber ingesteld omdat de excentrische bout vast zit klinkt ook niet zo positief. Als de uitspoor (en/of negatieve camber) te hoog is krijg je teveel slijtage aan de binnenkant van de band. Misschien heeft je vriendinnetje/vrouw een stoepje geraakt en durft ze het niet te zeggen

Als er niets veranderd is en je had het voorheen niet zou ik het toch zoeken in de uitlijning. 'Zo goed mogelijk' camber ingesteld omdat de excentrische bout vast zit klinkt ook niet zo positief. Als de uitspoor (en/of negatieve camber) te hoog is krijg je teveel slijtage aan de binnenkant van de band. Misschien heeft je vriendinnetje/vrouw een stoepje geraakt en durft ze het niet te zeggen

- gilles
- Mod virus alert!
- Locatie: Geraardsbergen
Bericht
deze mogen niet voor de keuring in belgie ..
ikzelf doe ze er 2jaarlijks ook vanonder ... tis nie veel moeite om die zelf te vervangen hoor ...
eerlijk gezegd zal de helft van de keuringsmannen het verschil niet eens merken, maar het is een 2de keuring niet waard ..
laatst vroegen ze achter een attest voor mijn (jcw) uitlaat .. ik zei, das wel origineel van mini he .. waarop hij zei, aja het zijn juist de sierstukjes
heb ik dan maar mooi gezwegen (de supsersprint header hebben ze dan weer niet gezien hahaha .. )
dat is eigenlijk het probleem van de keuring..de regels zijn er maar de mannen kennen er zelf niks van ..
ikzelf doe ze er 2jaarlijks ook vanonder ... tis nie veel moeite om die zelf te vervangen hoor ...
eerlijk gezegd zal de helft van de keuringsmannen het verschil niet eens merken, maar het is een 2de keuring niet waard ..
laatst vroegen ze achter een attest voor mijn (jcw) uitlaat .. ik zei, das wel origineel van mini he .. waarop hij zei, aja het zijn juist de sierstukjes

heb ik dan maar mooi gezwegen (de supsersprint header hebben ze dan weer niet gezien hahaha .. )
dat is eigenlijk het probleem van de keuring..de regels zijn er maar de mannen kennen er zelf niks van ..
"stealth is key" C&C
- Chill-es
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mushrop en Berthil, bedankt voor de humor en de toelichtingen
Moet die excentrische bout altijd weer los te krijgen zijn?
Ik denk dat ik eens langs een uitlijnspecialist ga om te kijken of die het op kan lossen. Is er bij uitlijnen altijd sprake van camber of is dat alleen op verzoek? Ik heb er iig niet om gevraagd...
Voorlopig ga ik de Coendek veren nog maar niet monteren
Kan het ook beter worden door non-RF's te monteren?

Moet die excentrische bout altijd weer los te krijgen zijn?
Ik denk dat ik eens langs een uitlijnspecialist ga om te kijken of die het op kan lossen. Is er bij uitlijnen altijd sprake van camber of is dat alleen op verzoek? Ik heb er iig niet om gevraagd...
Voorlopig ga ik de Coendek veren nog maar niet monteren

Kan het ook beter worden door non-RF's te monteren?
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Winsum
Bericht
Waar ben je geweest voor het uitlijnen Gilles?
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Camber wordt normaliter niet meegenomen in een uitlijning.
Je moet er specifiek om vragen en dan nog en dan nog weten velen niet wat ze er mee aan moeten. Zoiets vereist een specialist. Dat is tenmninste mijn ervaring.
Camber moet ook altijd goed ingesteld worden voor de uitlijning omdat via camber veranderen de uitlijning weer veranderd, zeker aan de voorkant (waar het voor een standaard Mini niet instelbaar is).
Non-RF band heeft invloed op de slijtage.
Met de excentrische bout is slechts een halve graad camber te corrigeren dacht ik. De pre-facelift jeeft deze bout niet eens. Als die vast zit zijn er verschillende methodes om hem los te krijgen waarbij de meeste een nieuwe bout vereisen (slaan, slijpen, verhitten).
Je moet er specifiek om vragen en dan nog en dan nog weten velen niet wat ze er mee aan moeten. Zoiets vereist een specialist. Dat is tenmninste mijn ervaring.
Camber moet ook altijd goed ingesteld worden voor de uitlijning omdat via camber veranderen de uitlijning weer veranderd, zeker aan de voorkant (waar het voor een standaard Mini niet instelbaar is).
Non-RF band heeft invloed op de slijtage.
Met de excentrische bout is slechts een halve graad camber te corrigeren dacht ik. De pre-facelift jeeft deze bout niet eens. Als die vast zit zijn er verschillende methodes om hem los te krijgen waarbij de meeste een nieuwe bout vereisen (slaan, slijpen, verhitten).
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Winsum
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Winsum
Bericht
De mijne moet ook binnenkort even worden uitgelijnd.
Ik ga zelf altijd naar Kuil Banden in Engelbert.
Een oud klasgenoot van mij die ook veel aan autocross/ovalracing doet laat ik mijn auto altijd uitlijnen.
Ik ga zelf altijd naar Kuil Banden in Engelbert.
Een oud klasgenoot van mij die ook veel aan autocross/ovalracing doet laat ik mijn auto altijd uitlijnen.
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- Chill-es
- Volledig MINI minded!
Bericht
Aha, ik heb een prefaclift... Dus ik heb helemaal niet zo'n bout
Raar verhaal hebben ze me dan verteld daar.
Maar als ik niet om camber gevraagd heb kan het er dan toch zijn? Of is het dan zeker uitspoor? Heb ik in dat geval nog wel iets aan camberlinks om dit probleem op te lossen?

Raar verhaal hebben ze me dan verteld daar.
Maar als ik niet om camber gevraagd heb kan het er dan toch zijn? Of is het dan zeker uitspoor? Heb ik in dat geval nog wel iets aan camberlinks om dit probleem op te lossen?
- jean
- Mod virus alert!
- Locatie: Turnhout
Bericht
Na gisteren mijn koni schroefset gemonteerd te hebben, vandaag laten uitlijnen. Rechts achter krijgen ze camber niet goed. Er zit een groot verschil tussen rechts en links achteraan. Is dit normaal? Ik weet ondertussen al dat ik van die verstelbare stangen via beek moet aanschaffen, maar vroeg me gewoon af of zo'n groot verschil tussen links en rechts normaal is. Ook trilt de auto wat harder bij zwaar accelereren.
Looks zijn wel prima nu
Looks zijn wel prima nu

Onze sponsors