2e Engine Damper Group Buy

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Erp
Berichten: 2712
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:26

24 dec 2006, 20:37

Ja het gaat inderdaad een stuk soepeler, heel goed want dat was ook wel een van de redenen om de kit te nemen.. :D
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

25 dec 2006, 21:55

Bas
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Berichten: 382
Lid geworden op: 25 sep 2006, 09:43

27 dec 2006, 19:23

Berthil,

damper vandaag binnen gekregen :D
Je hebt er nogal werk van gemaakt, netjes ingepakt hoor :P

ASAP ff monteren, ben benieuwd of ik ook verschil merk:lol:

PS: Als ik het goed begrepen hebt kun je de damper toch zo monteren zonder het motorblok te ondersteunen???

bvd Bas
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

27 dec 2006, 19:27

jep, je hoeft niks te ondersteunen.
Bas
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Berichten: 382
Lid geworden op: 25 sep 2006, 09:43

04 jan 2007, 15:28

Demper gemonteerd :D

FF klein stukkie meegereden, moet waarschijnlijk nog wat meer spanning opzetten, heb iig geen last van trillingen en bijgeluiden :lol:

gr. Bas

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Utrecht
Berichten: 399
Lid geworden op: 26 jan 2006, 15:34

05 jan 2007, 23:18

Pffff dat past allemaal maar net bij een Facelift model......

De ophanging van de breather komt tegen mijn intercooler aan....
En ik heb een extra ring moeten monteren anders kwam her rode gedeelte van de demper tegen zijn eigen voorbeugel aan (te dwars uit)

de achterste beugel (dichtst tegen de ruit aan) klemt heel vreemd tegen mijn motorsteun aan (scheef) lijkt wel niet helemaal te passen.....

Dus 3 vreemde dingetjes bij het monteren..... maar hij zit en in stationair voel ik de vering in en uit trillen.... ik ben benieuwd hoe het morgen voelt....
Afbeelding
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Utrecht
Berichten: 399
Lid geworden op: 26 jan 2006, 15:34

07 jan 2007, 17:16

Wow..... boven de 4000 RPM is het net een vliegtuig.... wat een geluid.
Het is binnen en buiten goed te horen dat het chassis direct in verbinding staat met de motor....

In zijn 6 en 150 is nog te doen maar 160 is niet relaxt meer. Ik weet niet zeker of ik deze demper wel laat zitten.

Merk zeker wel dat het schakelen bij grote wisselingen tussen de versnellingen beter schakeld en dat de auto directer is geworden.
Maar of ik het geluid op de koop toeneem weet ik niet.
De compressor hoor ik helemaal niet meer :-)

Meer mensen die dit "opgevallen is"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3004
Lid geworden op: 10 mei 2006, 22:32

07 jan 2007, 17:19

totaaaal niet...
misschien alleen bij de sjes?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

07 jan 2007, 18:44

Ik ook geen last van, maar en zijn dan ook nog een paar andere dingen die lawaai maken. Alleen bij stationair trilt er wat en zoals iDD al mooi omschreef: 'het is net alsof er een dikke motor inhangt bij stationair lopen'.
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Utrecht
Berichten: 399
Lid geworden op: 26 jan 2006, 15:34

08 jan 2007, 12:38

Ja dikker zeker :-) het lijkt wel een luchtgekoelde boxer :-).....

maar dat is ook heel logisch, je chasiss is nu verbonden met je motor via een metalen zuiger. dus geluid en trillingen vinden veel beter zijn weg.

haha ik met eline in de mini.... vindt ze het wel een stoer geluid en helmaal niet erg :-) haha
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

08 jan 2007, 13:19

Even voor de duidelijkheid, de zuiger in de demper is niet van metaal.

Er zitten onder spanning dikke stevige rubber blokken in, het is geen hydraulische zuiger.
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

08 jan 2007, 13:21

Geen extreem harde geluiden bij mij hoor.

iDD
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Utrecht
Berichten: 399
Lid geworden op: 26 jan 2006, 15:34

08 jan 2007, 14:09

"het is net alsof er een dikke motor inhangt bij stationair lopen"

Dit heb ik zeker, maar bij 4500+ toeren is het ook duidelijk hoorbaar dat er iets veranderd is.....

Daar heb ik dus geen open luchtfilter en de standaard uitlaat.... het "was" bij mij dus ook redelijk stil in de auto.....
Afbeelding
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Utrecht
Berichten: 399
Lid geworden op: 26 jan 2006, 15:34

08 jan 2007, 14:13

Berthil schreef:Even voor de duidelijkheid, de zuiger in de demper is niet van metaal.

Er zitten onder spanning dikke stevige rubber blokken in, het is geen hydraulische zuiger.
Ok dat wist ik niet. maar dan nog kunnen de geluiden via de "Huls" en stalen "pen" makkelijker de weg vinden naar het chasiss. Ik ben alleen bag dat nu ik hoor dat ik de enige ben die het erg is opgevallen, er misschien iets aanloopt? maar hoe kom ik hier achter.... bij de volgende meet maar eens iemand naar laten luisteren. ik kan geen vreemde dingen vinden als ik de motor stationair laat lopen en naar de demper kijk....

Meestal als iets geluid voortbrengt en het is niet goed, dan ga je ook iets van slijtage zien aan de delen die tegen elkaar komen, dus goed in de gaten houden.... tot dat ik in een andere S heb gezeten die het zelfde klnikt, en Smini gewoon erg stil was voor zijn dempertje :-)
Afbeelding
Bas
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Berichten: 382
Lid geworden op: 25 sep 2006, 09:43

10 jan 2007, 00:07

Ik heb de damper nog wat strakker gezet
Reageert nu beter op het gas en het schakelen verloopt soepeler :D

Heb net als Smini een diepere sound en boven de 4000 toeren hoor ik de compressor beter of het is het aanzuigen van de lucht

PS: heb er btw een Raid hp ramair carbon induction kit in gezet, de oude filterpaneel was versleten

Afbeelding

greetz Bas
Afbeelding

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”