
2e Engine Damper Group Buy
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
- Bas
- Mod virus alert!
- Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Bericht
Berthil,
damper vandaag binnen gekregen
Je hebt er nogal werk van gemaakt, netjes ingepakt hoor
ASAP ff monteren, ben benieuwd of ik ook verschil merk:lol:
PS: Als ik het goed begrepen hebt kun je de damper toch zo monteren zonder het motorblok te ondersteunen???
bvd Bas
damper vandaag binnen gekregen

Je hebt er nogal werk van gemaakt, netjes ingepakt hoor

ASAP ff monteren, ben benieuwd of ik ook verschil merk:lol:
PS: Als ik het goed begrepen hebt kun je de damper toch zo monteren zonder het motorblok te ondersteunen???
bvd Bas

- Smini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Utrecht
Bericht
Pffff dat past allemaal maar net bij een Facelift model......
De ophanging van de breather komt tegen mijn intercooler aan....
En ik heb een extra ring moeten monteren anders kwam her rode gedeelte van de demper tegen zijn eigen voorbeugel aan (te dwars uit)
de achterste beugel (dichtst tegen de ruit aan) klemt heel vreemd tegen mijn motorsteun aan (scheef) lijkt wel niet helemaal te passen.....
Dus 3 vreemde dingetjes bij het monteren..... maar hij zit en in stationair voel ik de vering in en uit trillen.... ik ben benieuwd hoe het morgen voelt....
De ophanging van de breather komt tegen mijn intercooler aan....
En ik heb een extra ring moeten monteren anders kwam her rode gedeelte van de demper tegen zijn eigen voorbeugel aan (te dwars uit)
de achterste beugel (dichtst tegen de ruit aan) klemt heel vreemd tegen mijn motorsteun aan (scheef) lijkt wel niet helemaal te passen.....
Dus 3 vreemde dingetjes bij het monteren..... maar hij zit en in stationair voel ik de vering in en uit trillen.... ik ben benieuwd hoe het morgen voelt....

- Smini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Utrecht
Bericht
Wow..... boven de 4000 RPM is het net een vliegtuig.... wat een geluid.
Het is binnen en buiten goed te horen dat het chassis direct in verbinding staat met de motor....
In zijn 6 en 150 is nog te doen maar 160 is niet relaxt meer. Ik weet niet zeker of ik deze demper wel laat zitten.
Merk zeker wel dat het schakelen bij grote wisselingen tussen de versnellingen beter schakeld en dat de auto directer is geworden.
Maar of ik het geluid op de koop toeneem weet ik niet.
De compressor hoor ik helemaal niet meer :-)
Meer mensen die dit "opgevallen is"
Het is binnen en buiten goed te horen dat het chassis direct in verbinding staat met de motor....
In zijn 6 en 150 is nog te doen maar 160 is niet relaxt meer. Ik weet niet zeker of ik deze demper wel laat zitten.
Merk zeker wel dat het schakelen bij grote wisselingen tussen de versnellingen beter schakeld en dat de auto directer is geworden.
Maar of ik het geluid op de koop toeneem weet ik niet.
De compressor hoor ik helemaal niet meer :-)
Meer mensen die dit "opgevallen is"

- Smini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Utrecht
Bericht
Ja dikker zeker :-) het lijkt wel een luchtgekoelde boxer :-).....
maar dat is ook heel logisch, je chasiss is nu verbonden met je motor via een metalen zuiger. dus geluid en trillingen vinden veel beter zijn weg.
haha ik met eline in de mini.... vindt ze het wel een stoer geluid en helmaal niet erg :-) haha
maar dat is ook heel logisch, je chasiss is nu verbonden met je motor via een metalen zuiger. dus geluid en trillingen vinden veel beter zijn weg.
haha ik met eline in de mini.... vindt ze het wel een stoer geluid en helmaal niet erg :-) haha

- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
- Smini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Utrecht
Bericht
"het is net alsof er een dikke motor inhangt bij stationair lopen"
Dit heb ik zeker, maar bij 4500+ toeren is het ook duidelijk hoorbaar dat er iets veranderd is.....
Daar heb ik dus geen open luchtfilter en de standaard uitlaat.... het "was" bij mij dus ook redelijk stil in de auto.....
Dit heb ik zeker, maar bij 4500+ toeren is het ook duidelijk hoorbaar dat er iets veranderd is.....
Daar heb ik dus geen open luchtfilter en de standaard uitlaat.... het "was" bij mij dus ook redelijk stil in de auto.....

- Smini
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- Locatie: Utrecht
Bericht
Meestal als iets geluid voortbrengt en het is niet goed, dan ga je ook iets van slijtage zien aan de delen die tegen elkaar komen, dus goed in de gaten houden.... tot dat ik in een andere S heb gezeten die het zelfde klnikt, en Smini gewoon erg stil was voor zijn dempertje :-)
Ok dat wist ik niet. maar dan nog kunnen de geluiden via de "Huls" en stalen "pen" makkelijker de weg vinden naar het chasiss. Ik ben alleen bag dat nu ik hoor dat ik de enige ben die het erg is opgevallen, er misschien iets aanloopt? maar hoe kom ik hier achter.... bij de volgende meet maar eens iemand naar laten luisteren. ik kan geen vreemde dingen vinden als ik de motor stationair laat lopen en naar de demper kijk....Berthil schreef:Even voor de duidelijkheid, de zuiger in de demper is niet van metaal.
Er zitten onder spanning dikke stevige rubber blokken in, het is geen hydraulische zuiger.
Meestal als iets geluid voortbrengt en het is niet goed, dan ga je ook iets van slijtage zien aan de delen die tegen elkaar komen, dus goed in de gaten houden.... tot dat ik in een andere S heb gezeten die het zelfde klnikt, en Smini gewoon erg stil was voor zijn dempertje :-)

- Bas
- Mod virus alert!
- Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Bericht
Ik heb de damper nog wat strakker gezet
Reageert nu beter op het gas en het schakelen verloopt soepeler
Heb net als Smini een diepere sound en boven de 4000 toeren hoor ik de compressor beter of het is het aanzuigen van de lucht
PS: heb er btw een Raid hp ramair carbon induction kit in gezet, de oude filterpaneel was versleten

greetz Bas
Reageert nu beter op het gas en het schakelen verloopt soepeler

Heb net als Smini een diepere sound en boven de 4000 toeren hoor ik de compressor beter of het is het aanzuigen van de lucht
PS: heb er btw een Raid hp ramair carbon induction kit in gezet, de oude filterpaneel was versleten

greetz Bas

Onze sponsors