Ongeluk gehad gisteren

Van alles over de 1ste generatie MINI.
sammax
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Ongeluk gehad gisteren

17 mar 2011, 10:28

:mad:
gisteren toen ik op weg was van mn werk naar huis, rijd ik een kruispunt over en ziet een vrouw die linksaf aan het slaan is van de tegengestelde richting mij over het hoofd :| ik probeer te remmen maar ik kon niet op tijd meer stil komen te staan.
ik wijk uit omdat ik die andere auto niet wil raken, tegen een paal aan. ineens de hele auto wit van binnen, airbags uit en ik krijg geen lucht meer. gelukkig heb ik zelf niet al te veel letsel maar de mini is er wel redelijk ernstig aan toe.
politie kwam erbij en hebben een rapport opgemaakt geloof ik.(ik kan me vrij weinig herrinneren van direct na het ongeluk) de mini is weggesleept omdat hij niet meer kan rijden. de rechtervoorkant zit redelijk in elkaar.
nou bellen we vandaag iedereen om het te regelen met de verzekering enzo, weet iemand mij te vertellen dat de gemeente mij ook nog aansprakelijk wil stellen omdat ik die paal geraakt heb ipv die auto. en kan de mini pas naar de garage als de verzekering van de tegenpartij em weg laat slepen uit dat depot waar ie vannacht gestaan heeft.
iemand nog tips? we kunnen alle hulp gebruiken.

ik heb nog een foto van het geheel.(sorry van de slechte kwaliteit, ik kon niet stoppen met trillen)
Afbeelding
St.pierre
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 mar 2011, 10:40

damn wat een klapper, helaas geen tips maar wel sterkte gewenst!
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 mar 2011, 10:51

Geen pretje dit! Sterkte met alles. Je zou het is kunnen vragen aan Floris van Dam. Hij is helemaal into de verzekeringen en regelingen. Succes
Afbeelding
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 mar 2011, 10:57

Flink balen!! :( Belangrijkste is natuurlijk dat je zelf oké bent, maar het doet natuurlijk pijn om je mooie MINI zo te zien...

Succes met de afhandeling!
Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 mar 2011, 10:58

:( :(

Kan je helaas ook niet verder helpen dan dit... sterkte man
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 mar 2011, 11:36

Helaas kan ik niet meer voor je doen als sterkte wensen.. :( balen zeg zo'n klap... :?

Succes ook met de afhandeling!
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

17 mar 2011, 11:38

Inderdaad een aardige klapper pff.
Ziet er niet mooi uit, wel mooi dat je zelf niet al te veel hebt.

Volgens mij zat de andere auto fout meen ik>?
Gezien jij recht door reed en die andere op de zelfde weg afsloeg.

Jij bent echter uit geweken voor die auto, om een botsing te verkomen.
Je hebt wel een paal geraakt maar omdat die andere persoon fout is kun je alles verhalen bij de verzekering van de tegen partij.
Ook als de gemeente komt met een betaling voor de schade van de paal.
Zou je dit als het goed is kunnen verhalen bij de verzekering van de tegen partij.

Als het helemaal jou fout was geweest dan hadden ze het bij jou verhaald de schate, maar goed dat is het niet dus zou ik me geen zorgen maken daar over.
Maar kunje jou eigen verzekering niet bellen om dit te vragen?

Suc6 in iedergeval
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

17 mar 2011, 11:53

Zo wat een klapper zeg. Heel veel sterkte en succes met de afhandeling!
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 mar 2011, 12:07

:shock: dat is zeker schrikken. gelukkig heb jezelf niks. helaas heeft je mini wel wat. :| Succes met verdere afhandeling en ik hoop dat hier mensen zijn die je verder kunnen helpen.
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
petermokum
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

17 mar 2011, 19:05

het belangrijkste is is dat jou tegen partij de schuld bekentenis op jou verzekerings papieren zet, waarop jij meldt dat jij door zijn/haar toedoen moest uitwijken om een frontale aanrijding te voorkomen tegen de paal aan gereden bent en deze ook echt niet kon ontwijken.

ook moet je een verklaring van de politie hebben waarop zei het ongeval beschrijven, en let wel ook hierin moet staan dat de tegen partij de veroorzaker is en jij alleen maar probeerde een frontale klap probeerde te ontwijken.
dan wordt jou schade en de paal op de tegen partij verhaald.

dus let op bij het onder tekenen van de papieren dat de tegen partij schuld bekend, en dat ook dit op het politie rapport staat, dan sta je heel sterk.
alle belangrijkste is dat er geen zwaar letsel is het is wel een mini maar blijft een vervoersmiddel.
sterkte
Mini An
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

17 mar 2011, 19:14

Sammax, balen van je mooie Mini zeg! :(

Heb jij de auto nog in de zgnde all risk ( op de polis heet dit wa+ casco ) verzekering zitten? Zo ja, kun je het best je eigen verzekeringsmaatschappij inschakelen, deze gaat jou dan helpen met het eventueel verhalen van de schade aan jou auto en de eventuele claim van de gemeente. Dan heb jij persoonlijk niets meer met de tegenpartij te maken. Het is voor de verhaalbaarheid misschien alleen wel lastig dat je niet de tegenpartij maar juist zelf een paal hebt geraakt.....
Informeer in ieder geval vooral bij de politie naar een eventueel opgemaakt rapport! Voor de verhaalbaarheid is nl. erg belangrijk wat hier in staat.

Ik heb 23 jaar lang in de autoschadebranche gewerkt dus kan redelijk wat vragen beantwoorden, je mag me een pm sturen als je vragen hebt hoor!

Sterkte ermee!
sammax
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 mar 2011, 16:19

bedankt allemaal,
de schade aan de mini is redelijk ernstig.
draagarm is krom, stuurhuis is kapot, aandrijfas is gebroken, en dan natuurlijk de cosmetische schade,
de garage heeft de schade geschat op meer dan 6000 euro :(
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

18 mar 2011, 16:23

:| oei,das niet gering
met een beetje pech wordt ie door de verzekering total los verkaart
sammax
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 mar 2011, 16:39

daar zijn wij ook bang voor, maar door de mods die we gedaan hebben is de dagwaarde wel iets hoger dan een standaard cooper.
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 mar 2011, 17:09

Dan nog, er wordt over het algemeen uitgegaan van de dagwaarde zonder zelf toegevoegde extra's. Dat is dus gewoon zo'n getalletje uit een tabel ergens in een boek...

Bij de auto van mijn vriendin hebben ze vorig jaar aangegeven dat de schade meer dan 50% van de dagwaarde was en de auto daarom economisch total loss werd verklaard. Als de dagwaarde van jullie Mini onder de €12k zou zijn, kan je dus al in de gevarenzone zitten!

De rest laat ik liever over aan de deskundigen, rest mij niks meer te zeggen dat ik hoop dat je van de schrik bekomen bent en dat ik blij ben dat je geen letsel lijkt te hebben :)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)

Terug naar “MINI-talk”