Olie Temperatuur meter en Olie druk meter bij plaatsen

De binnenkant van de 2e generatie MINI, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc..
JorisD
Be Mini
Be Mini

07 jan 2011, 16:21

Ik heb m ook in m'n R53 en heel erg handig om goed te kunnen zien wanneer je olie en dus motor warm is. Groupbuy zou in deze wellicht wel een hele goeie optie kunnen zijn, succes!
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2011, 16:26

Cannuccia schreef:Nogmaals: IK heb een Chrono-pack!!! >) >) >) :p
Lang leve de 1e generatie >)

:wink: :mrgreen:
jajajajajajajaja.... :p
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jan 2011, 16:31

ben ik wel nieuwsgierig waar het verschil 'm in zit kwa montage...R53 vs R56.. gewoon moeilijker bij te komen of is het echt een heel ander systeem ofzo?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

07 jan 2011, 18:18

Lang leve de 1e generatie >) :wink: :mrgreen:
Jammer genoeg is bij het chrono pack de olietemperatuur een berekende waarde en wordt die niet werkelijk gemeten.
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 jan 2011, 18:22

:'(
Samsara
Mod virus alert!
Mod virus alert!

07 jan 2011, 18:38

Berthil schreef:
Lang leve de 1e generatie >) :wink: :mrgreen:
Jammer genoeg is bij het chrono pack de olietemperatuur een berekende waarde en wordt die niet werkelijk gemeten.
:lachuh

Over die Bluetooth obd zender: moet je op een lekkere plek aansluiten :s :s :s

ben met mijn maat 46 juist zo blij dat ik een lekker grote voetsteun heb als ik niet hoef te schakelen. Mijn voorzichtige gok is dat als je zo'n stekker plaatst je hem er binnen 1 uur rijden vanaf trapt en dat je dan niet alleen dat ding sloopt, maar ook de socket waar je hem in duwt.

In dat ongelukkige geval ben je een stuk duurder uit dan 300 e... En inderdaad geeft het ding precies alle waardes door waar ik niks om geef...
works915
Mod virus alert!
Mod virus alert!

02 feb 2011, 07:53

Misschien is de photoshop schaal niet goed maar is het mogelijk om de meterjes in het midden console te plaatsen? Weet niet hoe de ruimte achter is.

Afbeelding
bezwi
Mod virus alert!
Mod virus alert!

19 mar 2011, 20:03

Als je zo'n adapter van Cravenspeed plaatst zal het wel lukken

Afbeelding

gr Ben
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 mar 2011, 10:05

Denk dat je er met alleen een adaptertje plaatsen nog niet bent Ben. :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
bezwi
Mod virus alert!
Mod virus alert!

20 mar 2011, 10:33

Je schroeft deze in je carterpan, een van de beste plaatsen om je olietemperatuur te meten.

Wat ook kan is een sandwich plate tussen het blok en oliefilter, maar omdat ik de maat (draad) van de aansluiting niet weet, wou ik daar over niks zeggen. Lijkt mij namelijk ook geen slechte oplossing.

Afbeelding
Neovo
Be Mini
Be Mini

22 mar 2011, 17:00

Binnen kort heb ik er alles voor binnen
Zal mijn ervaring delen hier op het board
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 mar 2011, 17:26

bezwi schreef:Je schroeft deze in je carterpan, een van de beste plaatsen om je olietemperatuur te meten.

Wat ook kan is een sandwich plate tussen het blok en oliefilter, maar omdat ik de maat (draad) van de aansluiting niet weet, wou ik daar over niks zeggen. Lijkt mij namelijk ook geen slechte oplossing.

Afbeelding
dit gaat niet werken volgensmij. want de mini heeft dus geen gesloten bus. maar een los filter in een apart huis.
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Clubhouse
Garlic Chef

22 mar 2011, 18:04

Ragnar schreef:
bezwi schreef:Je schroeft deze in je carterpan, een van de beste plaatsen om je olietemperatuur te meten.

Afbeelding
dit gaat niet werken volgensmij. want de mini heeft dus geen gesloten bus. maar een los filter in een apart huis.
Dit werkt inderdaad niet, heb er destijds ook naar uitgekeken. :?
Als optie dan maar de boost geplaatst. :mrgreen:
Beetle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

27 jan 2012, 19:36

Adapter in carterpan draaien, temp.sensor plaatsen. Adapter plaatsen voor druk, sensor plaatsen. Aeroforce Interceptor aanschaffen en plaatsen via obd. Anologe signalen druk en temp aansluiten en klaar ben je.
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Olie Temperatuur meter en Olie druk meter bij plaatsen

17 mei 2015, 09:53

Even afstoffen :))

Wie weet wat het verschil in olietemperatuur gemeten in oliecarterplug (olie die uit de motor komt) of op een adapter-/sandwichplaat (olie die het blok in gaat)?

Dit zijn nl de meest gebruikte plekken om de sensor te plaatsen. Bij mijn R53 JCW zit de sensor nu in de oliecarterplug (gemiddeld 110 graden).

Terug naar “Interieur en audio”