Compressordruk (boost) meter

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

Compressordruk (boost) meter

11 jan 2007, 16:36

Iemand hier ervaring mee en een goed adresje?
Ik wil voorkomen dat ik weer ongemerkt drukverlies heb zoals de afgelopen maand, en na de wijzigingen van komende zaterdag zou het misschien kunnen voorkomen dat ik soms over de 2,15 bar heen ga en dat moet het liefst voorkomen worden.

Ik weet wel wat ik wil maar het vinden is moeilijk:
52 mm, moet in mijn Cravenspeed houder passen (naast de toerenteller)
Analoog of digitaal, geheel zwart (dus ook cijferplaat) met witte letters en amber verlichting, lieft rood verlichte naald zoals bij de GP meters
Liefst in bar, psi zegt me niet zoveel.
Instelbare max waarde welke een lampje laat branden en/of akoustisch signaal bij bereiken max waarde.
Een geheugenfunctie zou leuk zijn zodat je na een rit kan zien wat de piek is geweest.

Biesheuvel heeft wel de VDO en die zou ook goed passen bij de extra instrumentset die ik al heb want daar zitten ook de VDO meters in, maar hij is wel wat saai. Bovendien heb ik geen Turbo :)
Al zijn de VDO meters bij zonlicht altijd nog goed afleesbaar, er is ook een psi-versie met Boost tekst.
Afbeelding

Deze website heeft ontzettend veel keus, daar kom ik uit op een CyberDyne (wel digitaal en in psi).
Afbeelding

Links komt dan later trouwens nog een keer een air/fuel meter met daarbinnen in de uitlaatgastemperatuur om motorschade te voorkomen.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Berthil op 11 jan 2007, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2007, 16:41

Hoe kan je de druk meten uit een compressor?? daar ben ik wel benieuwd naar.. verder vind ik die VDO meter wel oke 8)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

11 jan 2007, 16:46

Er komt ergens een T stukje op een slang waar de compressordruk op staat en dan een goeie slang naar sensor en daarna naar de meter.

Zaterdag krijg ik het T-stukje al als er toch de nieuwe compressor bypass klep in komt.
iDarkDesign
Transformer

11 jan 2007, 17:02

Ik vind extra metertjes ZO gaaf. Ik zou het liefst rondom me een heel scala aan metertjes aanleggen! Dan natuurlijk wel met custom wijzerplaatjes. Kan je dat niet doen berthil?

ik zit te denken om ook dergelijke metertjes aan te gaan sluiten, maar is dat zelf te doen?

iDD
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 jan 2007, 17:39

Ik heb zo'n setje liggen en in mijn installatiebeschrijving staat dat de compressor druk gemeten wordt via de vacuumleiding die loopt vlak bij de intercooler.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

11 jan 2007, 18:01

Hier is de inbouw-instructie van de Cooper S gauge kit. Zo te zien niet zo moeilijk te installeren, maar zaterdag ligt de boel toch open bij mij.

Wel even opletten op de slang die op het T-stuk wordt aangesloten. Bij sommige kits krijg je zo'n doorzichtige auquarium slang meegeleverd. Daarmee duurt het niet zo lang totdat je zelfs compressor druk gaat verliezen omdat die slang niet tegen olie kan en erg slap is.
Bij mij gaat een textielversterkte en oliebestendige slang op.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

11 jan 2007, 18:05

Berthil schreef:Bij sommige kits krijg je zo'n doorzichtige auquarium slang meegeleverd. Daarmee duurt het niet zo lang totdat je zelfs compressor druk gaat verliezen omdat die slang niet tegen olie kan en erg slap is.
Bij mij gaat een textielversterkte en oliebestendige slang op.
Ervaring mee? :)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

11 jan 2007, 18:25

Ik niet maar anderen wel :)
Daarom lees ik veel op internationale forums,
kan ik tenminste nieuwe fouten maken die anderen nog niet gemaakt hebben :)
iDarkDesign
Transformer

11 jan 2007, 18:30

Berthil schreef:Hier is de inbouw-instructie van de Cooper S gauge kit. Zo te zien niet zo moeilijk te installeren, maar zaterdag ligt de boel toch open bij mij.
....
Is deze officieel van MINI? Kan ik deze dan nog bestellen bij mn dealer?

iDD
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

11 jan 2007, 18:33

iDarkDesign schreef:
Berthil schreef:Hier is de inbouw-instructie van de Cooper S gauge kit. Zo te zien niet zo moeilijk te installeren, maar zaterdag ligt de boel toch open bij mij.
....
Is deze officieel van MINI? Kan ik deze dan nog bestellen bij mn dealer?

iDD
Is origineel van MINI, maar alleen in de US te krijgen. Ik denk niet dat een dealer in NL deze kan bestellen.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

11 jan 2007, 18:37

Outmotoring verstuurt het wel naar Nederland, zoals gewoonlijk echter niet goedkoop en voor verzending vragen ze ook best veel. Die olietemperatuur is wel in Fahrenheit!

Ik heb er de Cravenspeed houder voor de meters ook net besteld (omdat die zo mooi zwart is :) )

Niet die Alta kopen want die is 60 mm en de meeste gauges zijn 52 mm.
Daar zijn wel vulringen voor maar dan krijg je dit :shock:

Afbeelding

Ziedaar een avondje researchen :)
Laatst gewijzigd door Berthil op 11 jan 2007, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
iDarkDesign
Transformer

11 jan 2007, 18:42

OEF! bij turnermotorsport.com

das best prijzig voor een paar metertjes! Iemand toevallig nog een tweedehands setje liggen voor een mooi prijsje?

iDD..... toch Ton maar eens vragen
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

11 jan 2007, 18:48

Die onderste is natuurlijk verschrikkelijk lelijk met dat brok plastic onder je toerenteller.

Xanlle heeft wat te koop maar de olietemperatuurmeter is daar ook in Fahrenheit. Wel de juiste combinatie van Boost en Olietemperatuurmeter.

Ik heb nog even met de gedachte gespeeld om hem te vragen alleen de houder aan me te verkopen maar dit zijn meter-houders die op een soort uitsteeksels worden gezet. Zo te zien is de beugel wel voor MINI gemaakt, maar de houders lijken universeel (sorry Xander, ik ben een pietlut).
De set van Xanll is wel van Defi, dat is kwalitatief een erg goed merk dus zijn nieuwprijs kan kloppen.

Ik heb al de extra instumentenset en zoals je ziet past die vdo meter daar goed bij :)
Die zal er verlicht hetzelfde uitzien.

Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2007, 18:57

Je kan die gekke voltmeter, waar je niks aan heb er toch uit gooien en daar die boostmeter plaatsen?!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

11 jan 2007, 19:09

Zou kunnen, op zich geen slecht idee.

De zichtbaarheid van de meter is echter k(l)*t(en).
De kans bestaat namelijk dat ik over de 1,15 bar druk ga met 103% GTT crank pulley en dat moet ik wel op tijd zien. Maar dat moet zich zaterdag nog uitwijzen. Door de watergekoelde intercooler heb ik namelijk al behoorlijk wat compressordruk met de 57 mm (14%) pulley die er nu op zit. Ik laat denk ik de 103% pulley toch monteren want die is bijna 3 kg lichter en die is makkelijk te vervangen door de 100% GTT pulley door hun bevestigingsysteem. De eerste keer de pulley vervangen kan ik niet zelf.
Kan echter ook zijn dat ik een gadget ga halen bij HiTec Duitsland, die hebben een apparaatje welke de drukpieken uit het signaal naar de ECU haalt zodat deze geen te grote overdruk gaat registreren en daarna de motoraansturing op mager zet (zoals bij Nr 19 is gebeurd).
Volgen jullie wel :mrgreen:

En ik heb met een vorige auto al eens in de middel of nowhere gestaan met een lege accu, al geeft zo'n voltmeter een vals gevoel van veiligheid want je moet er maar net op kijken op zo'n moment.

Terug naar “Interieur en audio”