Peter, hoe zijn de eerste dagen met de R53 bevallen? Hoe vind je de auto zich verhouden tov de R56?
Groet,
Peter
Peter's PW R53...new ride..pag 336
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
De korte versie
De lange versie: tov van de R56 voelt de R53 wat meer basic. Voelt alsof je in een stuk kleinere auto rijdt. Handeling is een stuk directer tov de R56.
Minder vindt ik de soms ronduit bedroevende bouwkwaliteit. De kraakjes, piepjes en grote hoeveelheden goedkoop plastic passen eigenlijk niet bij een high end BMW product... Dat was in de R56 al iets beter geregeld.
Het Sport Plus onderstel is echt knetterhard, dus ben blij dat mn schroefset er snel onder gaat komen. Hoop op iets meer comfort en anders even hard, maar dan wel laag
De supercharger jankt heerlijk, vooral in de auto. Geluid is echt top!!
De turbo maakt minder dik geluid, mits je de blow off erop zet. Die laatste mis ik wel een beetje...
Ik heb het idee, maar dat kan tussen de oren liggen, dat de SC sneller en soepeler (iets dan) zn vermogen afgeeft dan de turbo....wel vond ik de R56 weer soepeler rijden...
Ik ben duidelijk geen auto journalist en al helemaal een technische noob, maar conclusie zou zijn dat de R53 een meer pure Mini is tov van het origineel. Rij eigenschappen wat scherper en directer dan de R56. Die laatste is beter afgewerkt, luxer en groter. De SC tov de Turbo is een persoonlijke voorkeur, ik vind ze beide wel wat hebben...
Eigenlijk zou iedere MINIoot minstens een R53 en een R56 gehad moeten hebben. Dan heb je het beste van beide werelden een keer gehad


De lange versie: tov van de R56 voelt de R53 wat meer basic. Voelt alsof je in een stuk kleinere auto rijdt. Handeling is een stuk directer tov de R56.
Minder vindt ik de soms ronduit bedroevende bouwkwaliteit. De kraakjes, piepjes en grote hoeveelheden goedkoop plastic passen eigenlijk niet bij een high end BMW product... Dat was in de R56 al iets beter geregeld.
Het Sport Plus onderstel is echt knetterhard, dus ben blij dat mn schroefset er snel onder gaat komen. Hoop op iets meer comfort en anders even hard, maar dan wel laag

De supercharger jankt heerlijk, vooral in de auto. Geluid is echt top!!
De turbo maakt minder dik geluid, mits je de blow off erop zet. Die laatste mis ik wel een beetje...
Ik heb het idee, maar dat kan tussen de oren liggen, dat de SC sneller en soepeler (iets dan) zn vermogen afgeeft dan de turbo....wel vond ik de R56 weer soepeler rijden...
Ik ben duidelijk geen auto journalist en al helemaal een technische noob, maar conclusie zou zijn dat de R53 een meer pure Mini is tov van het origineel. Rij eigenschappen wat scherper en directer dan de R56. Die laatste is beter afgewerkt, luxer en groter. De SC tov de Turbo is een persoonlijke voorkeur, ik vind ze beide wel wat hebben...
Eigenlijk zou iedere MINIoot minstens een R53 en een R56 gehad moeten hebben. Dan heb je het beste van beide werelden een keer gehad

- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Dan hou ik het wel lekker bij de R53 (eigenlijk R52)!!!
Turbo's geven makkelijker meer koppel af (zelfs overboost instelbaar) en zijn daarmee vast iets sneller. De beleving van een compressor als ie in de MINI klinkt is, denk ik, moeilijk te overtreffen. Ook het directe van een 1e gen is geweldig! Grappig te lezen dat vernieuwing niet perse vooruitgang hoeft te betekenen in de ogen van liefhebbers.
Turbo's geven makkelijker meer koppel af (zelfs overboost instelbaar) en zijn daarmee vast iets sneller. De beleving van een compressor als ie in de MINI klinkt is, denk ik, moeilijk te overtreffen. Ook het directe van een 1e gen is geweldig! Grappig te lezen dat vernieuwing niet perse vooruitgang hoeft te betekenen in de ogen van liefhebbers.
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Ik vindt beide generaties hun charmes hebben. Denk niet dat de ene op alle fronten beter of slechter is...
Zou na de R53 prima voor de R55 kunnen gaan.
Zou na de R53 prima voor de R55 kunnen gaan.

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Zo...net mn bakkie bij Beek achtergelaten
Nog ff naar de coils gekeken.... Zien er echt top uit en alles, inclusief stangetjes en schotels zitten erbij...

De rest van de goodies ook gelijk maar afgegeven...
Nu wachten tot einde week

Nog ff naar de coils gekeken.... Zien er echt top uit en alles, inclusief stangetjes en schotels zitten erbij...

De rest van de goodies ook gelijk maar afgegeven...
Nu wachten tot einde week

- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Ziet er goed uit maat! Ben benieuwd!
Ik ben het met bovenstaand verhaal ook wel eens. R53 is meer hardcore, R56 is stiller, luxer en beter afgewerkt. Ik heb een R50, R53,R55 en een R56 gehad en als ik er nu eentje uit dat rijtje moet kiezen, puur voor de fun, dan kies ik een R53. Maar als het m'n daily ride zou zijn dan een R55/56.
Ik ben het met bovenstaand verhaal ook wel eens. R53 is meer hardcore, R56 is stiller, luxer en beter afgewerkt. Ik heb een R50, R53,R55 en een R56 gehad en als ik er nu eentje uit dat rijtje moet kiezen, puur voor de fun, dan kies ik een R53. Maar als het m'n daily ride zou zijn dan een R55/56.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Onze sponsors