Uw Mini opkrikken is gevaarlijk!!!!

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
margi
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Uw Mini opkrikken is gevaarlijk!!!!

14 jan 2007, 00:28

uw mini opkrikken is levensgevaarlijk!!!!!!

gelukkig heb ik dit overleefd..
toen ik mijn auto wou opkrikken .
schoot het rubber van het chassis tijdens het opkrikken(rubber is niet in het chasis verankert)..rekende houden dat het op een platte grond was in een garage!!!
ik was bezig de auto aan het opkrikken om mn wintervelgjes te leggen...
toen plots het rubber blok wegschoot en door de slag heeft het zich een weg gebaand door mn aerosideskirt... met gevolg een ferme kap erin --> kapote aeroskirt..
toen besefte ik pas dat ik van geluk mag spreken dat ik geen werkzaamheden uitvoerde ONDER de auto!!! ik ging hier anders niet meer gezeten hebben...

naar het schijnt is dit een veelkomend probleem!!! bij deze wil ik iedereen waarschuwen..

hier alvast enkele links...

http://www.mini2.com/forum/faults-fixes ... royed.html

http://www.mini2.com/forum/maintenance- ... locks.html

er is alvast een mail gestuurd naar mini belgie...
maar met negatief antwoord alzijnde "het is uitvoerig getest en dit kan niet gebeuren..." en "het moest een foute handeling zijn"
toen ik een mail terugstuurde met de links van andere slachtoffers..
en WEER krijg ik negatief kritiek " ja mag niet voortgaan op forums omdat je de mensen hun situatie niet kent"
nu vraag ik me af waarom word ik niet vergoed voor deze constructie fout??? en de andere mini eigenaars uit de wereld werden hiervoor wel Volledig vergoed.. ???!!!

eens zien als mini belgium het algmene mini regel zal toepassen...
en deze fout zal vergoeden
nu wil ik es jullie mening hierover weten..en..
-hebben jullie evnetueel nog links met dit probleem??
- ken je iemand of heb je hetzelfde tegengekomen. welke oplossing is er voor geweest?...
- wat is jullie advies dat ik zou doen???
- moet ik schrijven naar bmw duitsland of mini oxford??
-indien jullie iets weten laat het me weten want deze post is erg belangrijk in de vordering van de zaak!!

jammer van dit voorval ... goeie auto...maar service na verkoop..is ver te zoeken...!!!
ps: ik probeer mijn foto's te posten..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
CTMINI
4 op een rij!
4 op een rij!

14 jan 2007, 00:52

Ziet er wel heftig uit zeg !
De kunstof opkrikblok valt voor een deel in de dorpel, kan niet goed volgen hoe deze terwijl er gewicht op staat (opgekrikt) uit het gat kan schieten en zo je skirt kan breken.
Heb er zelf geen ervaring mee, gaat altijd goed met opkrikken.

Veel suc6 met je schade claim !!!

Gr.

Theo.
margi
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

14 jan 2007, 01:03

CTMINI schreef:Ziet er wel heftig uit zeg !
De kunstof opkrikblok valt voor een deel in de dorpel, kan niet goed volgen hoe deze terwijl er gewicht op staat (opgekrikt) uit het gat kan schieten en zo je skirt kan breken.
Heb er zelf geen ervaring mee, gaat altijd goed met opkrikken.

Veel suc6 met je schade claim !!!

Gr.

Theo.
simpelweg ..omdat het rubber niet in het chasis verankerd is... deze zitten maar vast met 2 plasticen klikkers
iplv een vijzen
normaal gezien moet het zo zijn...http://www.txwerks.com/servlet/Detail?no=27
dinky-toy
4 op een rij!
4 op een rij!

14 jan 2007, 01:14

dit is ook 1 van de redenen dat ik de originele krik niet gebruik! vind deze veel te labiel. Heb bij de lidl destijds een hydraulische gekocht, maar des al niet te min NOOIT ONDER DE AUTO GAAN LIGGEN!!! werkzaamheden onder de auto kun je het beste op een brug doen of in een put.

Maar blokje onder de auto uit heb ik ook gehad bij monteren nieuwe velgen. idd niet echt een goede constructie
margi
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

14 jan 2007, 01:18

dinky-toy schreef:dit is ook 1 van de redenen dat ik de originele krik niet gebruik! vind deze veel te labiel. Heb bij de lidl destijds een hydraulische gekocht, maar des al niet te min NOOIT ONDER DE AUTO GAAN LIGGEN!!! werkzaamheden onder de auto kun je het beste op een brug doen of in een put.

Maar blokje onder de auto uit heb ik ook gehad bij monteren nieuwe velgen. idd niet echt een goede constructie
en heb je schade opgelopen aan de wagen???
heb je dit zelf moeten betalen of is het vervangen geweest onder garantie??
dinky-toy
4 op een rij!
4 op een rij!

14 jan 2007, 01:22

nee gelukkig geen schade (auto stond ook op de brug) maar wil alleen aangeven dat dit wel degelijk een constructiefout is en dat je desnoods met juridische hulp bij Mini Belgie aan moet kloppen. suc6 met de afhandeling!
minigeert
One wheel wonder
One wheel wonder

14 jan 2007, 09:47

Heb ik ook al eens voor gehad.
gelukkig was er toen geen schade.heb hem er terug onder geklopt met een rubber hamer(tot hij klikte)

Het is echt kl:evil: :evil: te voor je.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 jan 2007, 11:10

Ja dit mag niet gebeuren wanneer je de auto op krikt. Wanneer je met pech langs de weg staat en dit zou gebeuren heb je echt een groot probleem. Dus denk dat juridisch aanvechten wel degelijk zin heeft, omdat je het niet mag verwachten van een kwaliteitsproduct. Veel succes met de afhandeling!
Verder wel een hele mooie mini!! Hopelijk is het snel gemaakt. :D:D
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

14 jan 2007, 12:48

Ik had er ook al eens over gehoord, voor de zomer heb ik ook een goeie krik die laag genoeg komt en wat as-steunen.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 jan 2007, 13:07

volgens mij verkoopt txs speedwrks vervangende krikpunten...
coendek
Stoepsleutelaar

14 jan 2007, 13:17

MAAR het is dus te zot voor woorden dat als de mini opkrikt met de ORIGINELE KRIK van mini dat er DIT kan gebeuren... Ik gebruik zelf een andere krik dan die maar dit MAG niet gebeuren...

Zeker wat aan doen want dit MAG echt niet gebeuren met OEM SPULLEN VAN MINI!!!!! Het geheel is tenslote gemaakt door mini en het zou dus TEN ALLE TIJDEN VEILIG MOETEN ZIJN!!!

groeten

coen de korte
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 jan 2007, 15:53

:| En als dit nu eens bij de dealer gebeurt?
Lekker (on)veilig gevoel heb je dan als je monteur bent.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 jan 2007, 17:41

Zit er een krik bij een MINI?! Kan ik me niet herinneren.

Dat plateau van de krik hoort volgens mij ook niet op het rubber (dat kan ik me niet voorstellen in ieder geval), maar op een deel van het chassis. Staat vast in het boekje als de krik bij de auto hoort.

Overigens zou ik ook nooit aanraden zo'n krik te gebruiken, maar gewoon een garagekrik. Als je zo'n ding niet hebt doen ze er bij de Kwik Fit (ofzo) niet moeilijk over als je even een bruggetje van ze gebruikt.

Het ziet er inderdaad heftig uit zeg.... Gelukkig is er niemand gewond geraakt op de MINI na!
Afbeelding
margi
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

15 jan 2007, 01:19

ja er is een krik meegeleverd...en ze wensen dat je dit gebruikt...
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jan 2007, 10:11

Ik vind al die krikken die bij autos zitten zo'n wiebelige dingen. Nou heb ik het gelukkig nog nooit hoeven te gebruiken, maar wat hier gebeurd is slaat echt alles. Jeetje, je zou je leven wagen voor een band :?
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”