Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2007, 13:11

Ik wilde mijn GP niet missen voor een paar dagen.. want ze hadden een Mini nodig om het spruitje te ontwikkelen.. en dat gebeurt niet bij Beek maar ergens in Groningen ofzo.. Daarom mag Mike ook best eerst, want ik heb nog een spruitje :wink: Maar zo'n spruitstuk is eigenlijk gewoon een must op een Mini.. wat een heerlijk geluid geeft het toch 8)
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

11 jan 2007, 13:46

Wat is het voordeel van de Beek spruitje vergeleken met bijv. een MTH of SS?
Mightymike
One wheel wonder
One wheel wonder

11 jan 2007, 13:55

Hans schreef:Ik wilde mijn GP niet missen voor een paar dagen.. want ze hadden een Mini nodig om het spruitje te ontwikkelen.. en dat gebeurt niet bij Beek maar ergens in Groningen ofzo.. Daarom mag Mike ook best eerst, want ik heb nog een spruitje :wink: Maar zo'n spruitstuk is eigenlijk gewoon een must op een Mini.. wat een heerlijk geluid geeft het toch 8)
Dat klopt.. maar heb familie in groningen en kon het dan gelijk ff combineren... ik had er eigenlijk vandaag heen gegaan maar de mini staat alweer een paar dagen bij de dealer met een kapot diff.... maar als alles goed gaat kan ik hem vanmiddag ophalen... volgende week ga ik dan naar groningen het is alleen maar ff op maat maken en dan zullen ze het spruitstuk er weer afhalen en kan klaas het gaan testen... en dan weten we gelijk wat het brengt...

Greetz Mike
iDarkDesign
Transformer

11 jan 2007, 14:21

Maaij schreef:Wat is het voordeel van de Beek spruitje vergeleken met bijv. een MTH of SS?
Ik vermoed de prijs?

iDD
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2007, 22:37

iDarkDesign schreef:
Maaij schreef:Wat is het voordeel van de Beek spruitje vergeleken met bijv. een MTH of SS?
Ik vermoed de prijs?

iDD
Het pruitstuk van supersprint is een 4-2-1 type, klaas denkt betere resutaten te behalen om het gedeelte van 2 naar 1 iets te verlengen. Ik denk zelf dat het voor de cooper en de one best veel zou kunnen brengen. Of dit ook voor de S geld dat moet nog blijken.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

14 jan 2007, 14:07

M7 heeft ook net een nieuwe spruitstuk, maar staat nog niet op hun website. Via NAM binnegekomen. Ook een 4-2-1 dus.

Afbeelding

Het zal wel vakwerk zijn maar niet echt mooi met al die lassen, lijkt me ook wel een tikkie zwaarder dan 4-1-1.
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 jan 2007, 20:11

Ziet er wel goed uit, zoiets bedoelde ik ook!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

17 jan 2007, 15:15

Voor de volledigheid zet ik dit bericht hier ook even neer naast mijn eigen Show Your Ride.

Helaas kon Beek vandaag bovenin niet zo veel optimaliseren met nieuwe software, na alle wijzigingen bleek de oude MTH file beter te passen dan de laatste dyno bij Beek toen er 196 pk voorhanden was. Stand is nu bijna 237 pk bij 7000 toeren en 260 Nm bij 3500 toeren.

Als ik een Schrick nokkenas had laten monteren had het aantal pk's 245 kunnen zijn, maar leverde ik onderin teveel in. 260 Nm al bij 3500 toeren rijdt erg lekker, dan knal je in de 6e versnelling vanaf 120 km/h iedereen voorbij na indrukken van de cruise control resume :)

Ik moet wel zeggen dat de testbank layout niet helemaal optimaal is voor de waterkoeler, die koelt de inlaatlucht binnen op de testbank tot 50 graden terwijl normaal buiten deze tot 25 graden met de huidige buitentemperaturen. Dat kost een beetje vermogen.

Beek heeft wel bij constant gas tussen de 2000 en 3000 toeren het nerveuse character door de M7 gasklep wat kunnen afvlakken.

Ik zit nu op 1,05 bar kompressordruk, daar zou nog wat bij kunnen door de nieuwe facelift compressor die ik al heb liggen te gaan monteren met een 55mm pulley, maar ik vind het eigenlijk wel even goed zo, dat wordt deze zomer als buitentemperaturen nog wat hoger zijn.

Afbeelding

Bovenstaande dus met:
Pre-facelift kompressor met 57mm pulley (14%)
GTT 103% crank pulley
GTT CAI luchtfilter
MTH Spruitstuk en Milltek uitlaat
RMS watergekoelde intercooler
Engine plus kop met minimania kleppen, gepolijst en compressiereducering naar 8:1
Works bougies
M7 Koelwaterthermostaat
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jan 2007, 15:48

Mooi berthil! Nu even een sprintje gaan trekken met de GP en de Elektric blue.. wie o wie :lol: (25,- euro voor de GP :wink: )
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jan 2007, 15:56

Hans schreef:Mooi berthil! Nu even een sprintje gaan trekken met de GP en de Elektric blue.. wie o wie :lol: (25,- euro voor de GP :wink: )
€25,-?? Ben je niet zeker van je GP dan Hans?! :mrgreen:

Mooi Berthil, ziet er goed uit! Worden er langzaam maar zeker steeds meer die Pk's en NM's!! :mrgreen: 8)
Afbeelding
Mightymike
One wheel wonder
One wheel wonder

18 jan 2007, 22:16

Hans schreef:Ik wilde mijn GP niet missen voor een paar dagen.. want ze hadden een Mini nodig om het spruitje te ontwikkelen.. en dat gebeurt niet bij Beek maar ergens in Groningen ofzo.. Daarom mag Mike ook best eerst, want ik heb nog een spruitje :wink: Maar zo'n spruitstuk is eigenlijk gewoon een must op een Mini.. wat een heerlijk geluid geeft het toch 8)
@HANS... Spruitje is klaar... vanaf 19 januari bij beek te bewonderen... :D :D :D
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2007, 23:03

Hij gaat er maandag al onder :wink: (klaas belde al vanavond..) maar moest die niet bij jou eronder?
Mightymike
One wheel wonder
One wheel wonder

19 jan 2007, 10:41

Hans schreef:Hij gaat er maandag al onder :wink: (klaas belde al vanavond..) maar moest die niet bij jou eronder?
Het maakt niet uit of hij er bij jouw onder gaat of bij mij het gaat er om wat hij doet...
Het spruitstuk moet er na het testen zowiezo weer vanaf om eventueel te latan namaken...
Succes maandag...

Greetz Mike
Boudie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

22 jan 2007, 21:35

Vandaag bij Beek Racing geweest.Peter,Hans en Werner waren er ook op bezoek.
Jammer van het Beek Mini 4-2-1 Spruitstuk.Vooralsnog laat de Spruit geen ruimte over samen met een Catalysator .
Dat vermoede ik niet maar had toch maar een reeds geoptimaliseerde Spruit gekozen.Voor de zekerheid.Dit is de Supersprint geworden.Samen met een K&N Typhoon luchtfilter.
Dit lijkt op Maaij zijn Mini dus heb ik dezelfde Chiptuningfile gekregen.
Afbeelding

Na een korte proefrit merk ik dat de Mini Cooper beter optrekt.De Soundtrack door de Spruit is er pas bij hoge toeren.
Een Schaap in wolfskleren door de standaard uitlaat.
iDarkDesign
Transformer

22 jan 2007, 21:46

Kost dat spruitstuk?

iDD....... moet nu toch gaan rondshoppen

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”