De hobby die 'detailen' heet...

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jul 2011, 23:30

Kleurverschil is een groot woord, maar ik kan me inbeelden dat er een verschil zal zijn in mijn gloednieuw gespoten stukken en de 2 jaar oude 'gewassen' omgeving.

carclean-webshop ken ik al, ja :)

Waxen/kleien was zowiezo een stap waar ik aan dacht om te ondernemen.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jul 2011, 23:38

ah oke ;)

Dan zou ik als ik jou was gewoon lekker gaan wassen kleien en waxen ;)
mocht je je gaan irriteren aan het eventuele 'kleurverschil' kan je er altijd nog voor kiezen om een stap verder te gaan ;)

Veel plezier!! :) :P
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jul 2011, 23:55

Doe jij ook huisbezoekjes? :lol:
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jul 2011, 00:10

Haha nee sorry geo... ;) ik ben een thuis poetser.... :P de klant komt naar mij toe.. materiaal, koffie, lunch, gezellig geouwehoer etc bij prijs inbegrepen :lol:
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jul 2011, 00:58

@Mark en Thomas

Wat een prachtbak, die R32! 8) 8)
Persoonlijk had ik een zwart interieur met die dikke reacarokuipen gaver gevonden, maar dit staat wat chiquer (schrijf je dat zo? :lol:)
Lekker kleurtje en 5-deurs! Echt dik! Helemaal zo prachtig schoon! 8) 8)
sammax
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 jul 2011, 10:02

Geobem hier een mooi startlijstje :D

Wassen & dogen:
Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm

Kleien:
Dodo Juice - Basics of Bling - Clay Bars - 2x55g
Dodo Juice - Born Slippy clay lube - Spray 500ml
Poorboys World - Deluxe Mega Towel

Glaze(voorbereiding op de wax):
Poorboys World - White Diamond - 473
Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack

Waxen (zelf kijken wat je lekkerder vind werken):
OF Poorboys World - Natty's Liquid Blue - 473ml Vloeibaar
OF Poorboys World - Natty's Paste Wax - 235ml Pasta
OF Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml Vloeibaar

Banden:
Poorboys World - Bold N Bright Gel - 473ml
Tire & Trim Dressing Applicator

Volgens mij is dit een erg lekker startpakket!
Wat denk jij mini cabrio?
Denk er wel aan dat je voor elke stap waar een doek bijstaat MINIMAAL 1 doek nodig hebt.
Het best is 2-3 doeken per stap.
Voor het waxen heb je niet al de waxen nodig die ik in het lijstje heb gezet, je kunt zelf een keuze maken.
Zijn alle drie erg goede waxen met Carnauba.
Persoonlijk vind ik pasta waxen lekkerder werken omdat je die makkelijker heel dun aanbrengt.
Veel plezier en maak foto's van het resultaat :wink:
Afbeelding
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jul 2011, 11:54

Thnx Sven! 8) :D

@ Sammax, dat ziet er inderdaad uit als een lekker uitgebreid begin pakket... :P persoonlijk zou Geo nog kunnen overwegen de glaze stap achterwege te laten, dat is aan hem zelf te bepalen hoe ver ie wilt gaan ;) :P

ik heb altijd geleerd (en ervaren) dat verder gaan niet zo moeilijk is, wel moeilijk is het om te weten wanneer je moet stoppen... :lol:

ik heb verder met PB world en DJ nog niet echt ervaring, lees er over het algemeen wel veel goeds over.
Wat volgens mij wel iets is om rekening mee te houden met waxen; De vloeibare waxen zijn volgens mij eenvoudiger aan te brengen en uit te smeren als de pasta waxen die veel intensiever zijn. De pasta waxen zijn daarintegen dan wel weer wat duurzamer (geven langer effect)...

en inderdaad zorgen voor voldoende doeken. ikzelf gebruik een hele berg zachte handoeken die over waren bij mn moeder dr werk :P

vergeet inderdaad de foto's niet ;) :P
PimNoordhof
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 jul 2011, 13:01

Nice work Mark & Thomas!!!

Bamm :P is het even een weekje rustig in dit topic! En dan binnen een dag knalt het topic weer vol!! Nice :D
Ik zie al dat het Detail virus aardig aanslaat!

Vd week zal ik ook even een mooie fotoverslagje en een stukje tekst maken over een BMW 330D met M-Pakket die ik volledig ga behandelen. :)

Keep the Mini's nice and clean :yeah
sammax
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 jul 2011, 13:19

@ mini cabrio

Die glaze kan hij inderdaad nog wel achterwege laten. maar je moet niet vergeten dat je met een glaze het oppervlak voorbereid op een wax.
waardoor een wax dus beter hecht en langer blijft zitten.
en wat betreft pasta waxen tegenover vloeibare waxen, het is net wat je zelf fijn vind. pasta waxen breng je makkelijker heel dun aan waardoor het uitpoetsen ook makkelijker gaat. Maar dat weet ik nu ook uit ervaring. ikzelf ben ook begonnen met vloeibare wax (Gold Class van Megs).

@PimNoordhof
Ben benieuwd! maak er wat moois van 8)

en voor ik het weer vergeet:
Afgelopen zondag de trims op de mini gedaan met DJ Tyromania.
het resultaat is echt subliem! was alleen wel even lastig om het zo uit te poetsen dat het egaal is. na de regen van de afgelopen paar dagen ziet het er nog steeds mooi zwart uit. en ik heb geen zakkers gezien die je bij meguiars trim detailer wel hebt na een regenbui.
ik denk dat ik straks de zwarte randen om de spiegels nog even ga doen en dan probeer ik foto's te maken als mn telefoon meewerkt.
Afbeelding
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jul 2011, 16:30

Zo.. Ff alles in de Carclean shop gezet..
Met een overschot aan doeken ed en nog Iron-X en een window-cleaner van Meg's zit ik over de 300 euro :s

Hoelang doe je met zo'n spullen?
sammax
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 jul 2011, 18:01

met de shampoo vebruik je zo'n 8ml op 10 liter water per keer. als je dus elke week je auto wast doe je dr dus ongeveer een half jaar mee. kleien doe je alleen als het nodig is: ongeveer 2 keer per jaar als je de auto goed bijhoud met wassen en waxen. waxen en glazen doe je ongeveer elke 2 maanden (als je niet zo verslaafd word en het elke 2 weken gaat doen :s ) ik denk dat je dan wel minimaal een jaar of 2 met zo'n fles of pot doet.
het is even een investering maar je hebt er lang plezier van! :D
Afbeelding
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jul 2011, 22:36

Thomas schreef:@Pim: Thanks! Het blijft leuk!
@Sven:
Je het helemaal gelijk. Misschien zouden die stoelen dikker staan. Echter vind ik deze heel goed bij de auto passen. De Mini is hardcore snelheid, weinig, comfort, de auto schokt als je van het gas gaat op hoger toeren. In de Golf is dit compleet anders. Je word minder in je stoel gedrukt bij tussenacceleraties, is comfortabeler enz. Om het in 1 woord te beschrijven is de Golf echt Volwassen. Als ik de keus heb om een rondje te gaan rijden om ff te knallen pak ik vrijwel zonder twijfel de Mini (over luxeprobleem gesproken). Voor een rit naar het buitenland is de Golf perfect. De beleving is een wereld van verschil. De Mini is voor me gevoel sneller. Door het geluid, en omdat je laag op de grond ligt, en dat hij 400 kilo lichter dan de Golf is. Toch is dat niet zo. Kwa 0-100 tijden scheelt het 0.1 sec (Golf heeft geen DSG). Echter haalt de Golf de 100 pas in de 3e versnelling, waarin de Mini dat in zn 2 haalt.
Om een lang verhaal kort te maken, de stoelen passen vind ik perfect bij de auto, ondanks dat die Recaro's echt kwijl zijn.

Sorry voor de off topic trouwens!
@ Mark: Bedankt voor de gezelligheid en goede gesprekken! Het is weer perfect bevallen en het resultaat is er naar mijn mening zeker naar! Een aanrader voor iedereen!
ik ben het helemaal met je eens over de verschillen tussen golf en mini. heb ze zelf nu ook beide ervaren, en t is beide een onwijse beleving om in te rijden, en toch zijn ze zo onwijs verschillend van elkaar... de MEGA dikke roffel uit de V(R)6 tegenover het heerlijke gejank van de compressor en het ploffen van de uitlaat uit de JCW. De bizzare bak grip van de Sinchro aandrijving in de golf waardoor je heel hard en comforabel kan (uit)acceleren tegenover het heerljike gooi en smijt karakter van de mini waarin je in mijn gevoel beter aanvoelt wat er wanneer gebeurt en wat de auto wilt. ebide auto's erg indrukwekkend, inderdaad een Luxe probleem... maargoed, dat is een heel ander onderwerp als het detaillen van auto's :P Thomas, jij ook bedankt voor de gezellige dag, en ook voor de goede gesprekken ;)

Vandaag de Parklane van Tijntjuh eens onder handen genomen, auto zat er opzich wel netjes uit, op veel steenslag na... de kleur is weer geheel tot leven gekomen, er zit een erg mooie diepe glans op nu :D 8) al met al dus weer een flinke dag bezig geweest met zn 2e (waarbij er soms flink geouwehoerd werd met zn 4e :lol: )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jul 2011, 02:39

Daar heeft Martijn geluk zeg! Hij staat er weer retestrak bij! 8) 8) 8)

@Thomas
Das helemaal waar! En deze sportstoelen zitten ook fijn! Jullie hebben geluk dat de Works er naast staat als echt gooi-en-smijt wagentje. In zo'n geval is het ook niet nodig om de R er ook zo hardcore naast te hebben.
Works: racemonster
R: comfortabel en chique snelheidsmonster

Supergaaf wagenpark, dat is en feit! 8) 8)
PimNoordhof
Mod virus alert!
Mod virus alert!

23 jul 2011, 10:18

Ziet er Top uit MiniCabrio!! :D

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”