Dave's Turbo R53 Project
- Daveke
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Brightness
- NMC Legend

Bericht
Lekker, hoor! Serieuze mods waar je mee bezig bent. Respect!
Vooral die MINI in het eerste filmpje gaat goed van zijn plek...
Veel succes ermee!
Vooral die MINI in het eerste filmpje gaat goed van zijn plek...
Veel succes ermee!
- Daveke
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Bewogen weekje is het geweest...
Zojuist een half uur zitten bellen met 1320, ze willen hem graag softwarematig afstellen daar en dan dynoeen. Er is nog niemand geweest die de Sprintex heeft gekoppeld aan de TPR2R en ze zijn ontzettend benieuwd naar de resultaten. Zeker omdat de rest van het blok dan al helemaal al zn max zit, qua onderdelen. Ben benieuwd wat ze er uit kunnen halen eigenlijk..
Ook eigenlijk maar direct besloten de 60 mm pulley te monteren en niet voor de standaard 70 te gaan
Zojuist een half uur zitten bellen met 1320, ze willen hem graag softwarematig afstellen daar en dan dynoeen. Er is nog niemand geweest die de Sprintex heeft gekoppeld aan de TPR2R en ze zijn ontzettend benieuwd naar de resultaten. Zeker omdat de rest van het blok dan al helemaal al zn max zit, qua onderdelen. Ben benieuwd wat ze er uit kunnen halen eigenlijk..
Ook eigenlijk maar direct besloten de 60 mm pulley te monteren en niet voor de standaard 70 te gaan
- Woosh!
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: De glazen stad

Bericht
damn, je blijft maar bezig met dat apparaat!
wordt een helse machine man!
wordt een helse machine man!
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Noord Holland
- Daveke
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Floor-is
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Kolhorn
Bericht
Dat is een puik besluit 
Je rijd nog met de originele zuigers en zuigerstangen toch? Koppeling wel al vervangen meen ik. Ben even kwijt of je ook de krukas-pulley al hebt besteld, daar hoef je op zich geen andere maat op te zetten. Je hebt of wil een 17% kompressor-pulley toch? Waarom niet voor de -net iets veiligere- 16% gaan? En vervang je dan ook de dynamo-pulley naar een 5% model of denk je dat het wel los zal lopen?
Oh en de bobine, die heb je nog niet aangepakt meen ik? Die van Screamin' Deamon schijnen aan te raden te zijn, maar ik heb er zelf (logischerwijs) nog geen ervaring mee.
Oeh lekker veel vragen
Je rijd nog met de originele zuigers en zuigerstangen toch? Koppeling wel al vervangen meen ik. Ben even kwijt of je ook de krukas-pulley al hebt besteld, daar hoef je op zich geen andere maat op te zetten. Je hebt of wil een 17% kompressor-pulley toch? Waarom niet voor de -net iets veiligere- 16% gaan? En vervang je dan ook de dynamo-pulley naar een 5% model of denk je dat het wel los zal lopen?
Oh en de bobine, die heb je nog niet aangepakt meen ik? Die van Screamin' Deamon schijnen aan te raden te zijn, maar ik heb er zelf (logischerwijs) nog geen ervaring mee.
Oeh lekker veel vragen
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Jij hebt echt veels te veel vrije tijd op je werk
Ben zo benieuwd kerel...de eerst 300+ PK mini hier, en wss in nederlands...cool
Kunnen we mooi van jou leren en het straks als pakketje zelf installeren
Ben zo benieuwd kerel...de eerst 300+ PK mini hier, en wss in nederlands...cool
Kunnen we mooi van jou leren en het straks als pakketje zelf installeren
- Daveke
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Mijn koppeling is inderdaad al vervangen door een van Helix, van Lohen. Krukaspulley is ook besteld, een ATI Super Damper die 1% groter is. Dat is niet de moeite om ook voor een andere dynamopulley te gaan, pas bij 2% wordt dat noodzaak. De % kompressorpulleys zijn niet meer van toepassing aangezien er een totaal andere compressor op gaat. Deze wordt geleverd met een 70mm pulley, terwijl er ook 64 en 60 mm beschikbaar zijn. Dus ga ik daar niet meer mee zitten leuren, en gaat er direct een 60 mm op, kwestie van het in een keer dan ook maar goed doen.
De bobine en originele kabels zijn ook goed, dus zie ik geen noodzaak die te vervangen alhoewel ik de kabels (puur voor de optiek) vervangen heb voor een setje Kingsborn kabels in het blauw. Screamin Deamon en MSD maken allebei een goede coil, maar is het pas nuttig te vervangen als de originele begint te corroderen op aansluitpunt 3 (wat nog wel eens voor wil komen). Dat is bij de mijne niet het geval, dus blijft de OEM gewoon lekker op zn plekje
@ Dangixxer, nee mijn Sprintex komt uit Amerika en gaat ook geleverd worden bij Thumper die mijn dus echt een pretpakketje gaat toesturen. We gaan hem zelf plaatsen, samen met de kop en inlaatspruitstuk en pulley en dan rij ik op mn gemak met de JCW injectoren naar 1320 waar ze de 550's plaatsen en daarna af gaan stellen.
De originele krukas en drijfstangen zijn al gesmeed, dus is er totaal geen noodzaak om deze te vervangen - want die zijn al van uitstekende kwaliteit. De zuigers, van Mahle, staan er ook om bekend om van uitstekende kwaliteit te zijn en ook tot vermogens van boven de 300 pk hun werk naar behoren te vervullen. Als ik de kop er af heb liggen, en niks geks zie, laat ik de originele zuigers dus gewoon zitten.Floor-is schreef:Dat is een puik besluit
Je rijd nog met de originele zuigers en zuigerstangen toch? Koppeling wel al vervangen meen ik. Ben even kwijt of je ook de krukas-pulley al hebt besteld, daar hoef je op zich geen andere maat op te zetten. Je hebt of wil een 17% kompressor-pulley toch? Waarom niet voor de -net iets veiligere- 16% gaan? En vervang je dan ook de dynamo-pulley naar een 5% model of denk je dat het wel los zal lopen?
Oh en de bobine, die heb je nog niet aangepakt meen ik? Die van Screamin' Deamon schijnen aan te raden te zijn, maar ik heb er zelf (logischerwijs) nog geen ervaring mee.
Oeh lekker veel vragen
Mijn koppeling is inderdaad al vervangen door een van Helix, van Lohen. Krukaspulley is ook besteld, een ATI Super Damper die 1% groter is. Dat is niet de moeite om ook voor een andere dynamopulley te gaan, pas bij 2% wordt dat noodzaak. De % kompressorpulleys zijn niet meer van toepassing aangezien er een totaal andere compressor op gaat. Deze wordt geleverd met een 70mm pulley, terwijl er ook 64 en 60 mm beschikbaar zijn. Dus ga ik daar niet meer mee zitten leuren, en gaat er direct een 60 mm op, kwestie van het in een keer dan ook maar goed doen.
De bobine en originele kabels zijn ook goed, dus zie ik geen noodzaak die te vervangen alhoewel ik de kabels (puur voor de optiek) vervangen heb voor een setje Kingsborn kabels in het blauw. Screamin Deamon en MSD maken allebei een goede coil, maar is het pas nuttig te vervangen als de originele begint te corroderen op aansluitpunt 3 (wat nog wel eens voor wil komen). Dat is bij de mijne niet het geval, dus blijft de OEM gewoon lekker op zn plekje
@ Dangixxer, nee mijn Sprintex komt uit Amerika en gaat ook geleverd worden bij Thumper die mijn dus echt een pretpakketje gaat toesturen. We gaan hem zelf plaatsen, samen met de kop en inlaatspruitstuk en pulley en dan rij ik op mn gemak met de JCW injectoren naar 1320 waar ze de 550's plaatsen en daarna af gaan stellen.
- mushrop
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Amstelveen
Bericht
potdomme Davey, jij bent lekker bezig vriend. Ben heel benieuwd waar je straks op gaat uitkomen.
Heb je al een planning wanneer dit alles ongeveer klaar moet zijn?
Oh ja, ik wil tegen die tijd wel even een rondje met je meecrossen voor de ervaring
Heb je al een planning wanneer dit alles ongeveer klaar moet zijn?
Oh ja, ik wil tegen die tijd wel even een rondje met je meecrossen voor de ervaring
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Onze sponsors



















