R53; Goodbye my friend! P97

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 sep 2011, 15:37

die middendemper kan dr miss ook nog wel een keer uit.. staan genoeg stijgers bij de Sint Jan in Denbosch >)

en dat is jouw setup?
race-cat en zonder middendemper?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 sep 2011, 15:47

nee mijn setup legt ff anders maar ik weet dat het geluid in die combi wel lkkr is
burn rubber not your soul

Afbeelding
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 sep 2011, 18:36

Shag schreef:
franklyn85 schreef:Zonder dollen mijn r53 zoals alle zijn uit de fabriek te rijk afgesteld en toen ze bij beek dat hadden verminderd plofte de gp net zoveel als voor de afstelling
als ie na afstelling (minder rijke afstelling) net zoveel plofte als voor de afstelling (dus te rijk afgesteld) maakt dit toch geen verschil? Of snap ik t ff niet... :s :lol:
Sjaak niet te moeilijk doen / denken. Jij wilt graag plofjes... dus ff die uitlaat wisselen en een andere filter. KLAAR!! :D
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 sep 2011, 18:43

ghehe eerst ff sparen, als ik hoor waarvoor ik spaar gaat t wat sneller he! :lol:
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 sep 2011, 21:41

Filmpje is nog niet echt een succes.. t beeld is prima, nu t geluid nog ;-)
morge weer ff proberen :P
Komt goed! :D begin maar vast met sparen :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 sep 2011, 01:39

Als je echt ploffen wil, moet je gewoon zonder cat en middendemper rijden. Dan ploft ie niet, maar knalt ie - met wat geluk ook nog gepaard gaand met een royaal vlammetje uit de uitlaat

:mrgreen:
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 sep 2011, 09:15

Daveke schreef:Als je echt ploffen wil, moet je gewoon zonder cat en middendemper rijden. Dan ploft ie niet, maar knalt ie - met wat geluk ook nog gepaard gaand met een royaal vlammetje uit de uitlaat

:mrgreen:
:yeah
staat op de 'to do'-lijst! :mrgreen:
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 sep 2011, 14:15

jajaja laat me nou maar eens eerst rustig beginnen met de niet-interieur mods... poeh :mrgreen:
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 sep 2011, 14:50

Shag schreef:jajaja laat me nou maar eens eerst rustig beginnen met de niet-interieur mods... poeh :mrgreen:
niet zeuren en gewoon doen zoals je een MINI moet rijden.. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. .. VOLGAS! >)
jean
Mod virus alert!
Mod virus alert!

22 sep 2011, 18:22

Shag schreef:klinkt leip, volgens mij heb je ´m verder nog stock? zoja wil ik 'm wel eens in het echt horen.. ik hoor amper plofjes (pre-facelift) en heb kwa motor niks aangepast (nog)..

het is eigenlijk vanaf de facelift dat ze de motor zo geprogrammeerd hebben dat die die plofjes geeft in de uitlaat. Elke facelift r53 die ik gehoord heb heeft dit, alleen bij de 1 wat harder dan bij de andere, afhankelijk van de uitlaatlijn.....

de mijne zonder pre-cat en met milltek knalt in ieder geval goed :mrgreen:
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 sep 2011, 09:24

jean schreef:
Shag schreef:klinkt leip, volgens mij heb je ´m verder nog stock? zoja wil ik 'm wel eens in het echt horen.. ik hoor amper plofjes (pre-facelift) en heb kwa motor niks aangepast (nog)..

het is eigenlijk vanaf de facelift dat ze de motor zo geprogrammeerd hebben dat die die plofjes geeft in de uitlaat. Elke facelift r53 die ik gehoord heb heeft dit, alleen bij de 1 wat harder dan bij de andere, afhankelijk van de uitlaatlijn.....

de mijne zonder pre-cat en met milltek knalt in ieder geval goed :mrgreen:
mzzzz.. volgensmij was het bij de eerste R53 ook al wel zo..
althans.. als ik alle auto testverslagen moet geloven wel..

Ik weet wel dat je bij de R56S niet meer van die plofjes hebt maar dan 'gorcheld' die meer :roll:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 sep 2011, 10:34

BMX schreef:Ik weet wel dat je bij de R56S niet meer van die plofjes hebt maar dan 'gorcheld' die meer :roll:
Sorry? Nou heb ik een R55S, die knalt er flink op los. Veel harder dan m'n R53 met Milltek ooit heeft gedaan. Ik vond het juist bij mijn R53 meer een beetje rommelen, als naderend omweer ofzoiets. Nu zijn het gewoon echt klappen die uit de uitlaat komen.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 sep 2011, 10:56

mzzzzzz

vaag :P
mijn R53 ploft meer dan de R56S van de achterbuur van mij.. dat is dan ook mijn enige ervaring met R56S-jes :x
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 sep 2011, 17:49

[video][/video]
uitlaat een paar minuten laten afkoelen omdat ik niemand voor t filmen kon vinden in huis :P

[video][/video]
direct toen ik thuis kwam..

Heb alweer een spijker in mn band :evil:
rechtsvoor.. ALWEER!

vorige keer had ik nog ruim 1300km gereden op de snelweg zonder dat ik door had dat die leeg was :P
maar nu wist ik dat als t lampje aan gaat dat de band band ECHT leeg is :)
langleve RF :mrgreen:
Meteen ff bij de bandenboer langs geweest en gevraagd of ik de uitlaat onder de auto kan hangen als hij de banden aant wisselen is.. geen probleem!
HOPPA! :lol:

achter heb ik al nieuwe banden erop.. ik rij nu op P-ZeroNero.. ik vind het topbanden!

Vandaag ook lekker aant poetsen geweest.. heb zowaar mn vriendin zover gekregen om me te helpen! :mrgreen: ze heeft de plastic randen allemaal mooi met olijfolie ingesmeerd! :mrgreen: ziet dr echt goed uit! :)top-tip!
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 sep 2011, 10:46

balen van die spijker, misschien een jaloerse/boze buurtbewoner die de boel saboteert?! :s :lol: :mad:

Ennuh, poetsen, vriendin, olijfolie .... waar blijven de foto's? :mrgreen:

Terug naar “Show your ride”