Sinds enige tijd werkt de verlichting in het dashboardkastje van mijn MINI niet meer. Gisteren kwam ik er achter dat dit komt doordat het stekkertje dat in de verlichtingsunit hoort er niet meer in zit. Ik dacht dus: stekkertje er weer in en klaar, maar zo makkelijk gaat dat dus niet... Ik voel de stekker zitten in dat gat waar je de verlichtingsunit in klikt, maar het snoertje is te kort om het naar buiten te halen en de stekker weer vast te klikken (of zit ergens klem, maar ik durf er niet te hard aan te trekken). Het is me ook nog niet gelukt om er op een andere manier bij te komen.
Iemand een idee hoe ik het stekkertje weer vast kan klikken in de verlichtingsunit?
Het draadje is heel kort en gaat nooit lukken via het verlichtingsgaatje... Gaat eigenlijk alleen maar als je het dashboardkastje loshaalt. Die zit vast met 5 schroeven:
- 2 aan de bovenkant vooraan
- 1 linksonder vooraan in een gat
- 1 rechtsonder vooraan in een gat
- 1 midden in de achterkant
Dan het dashboardkastje eruit en kan je het stekkertje er weer insteken. Is krap, dus je moet een beetje pielen.
hier wat meer algemene info over de types http://www.newminiclub.nl/forum/about20120.html
Mogelijk kan een moderator jouw vraag toevoegen aan het bovenstaande "Dashboardkastje past niet" topic?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Ik heb het dashboardkastje eruit gehaald op de manier zoals jstuyts beschrijft en dat ging zonder problemen. Het snoertje met de stekker komt dan inderdaad vrij te liggen, maar het snoer is zo kort dat ik de stekker er dan alsnog met geen mogelijkheid in krijg... Ik kom echt een paar centimeter tekort.
Het is echt een beetje trekken en pielen. Het dashboardkastje moet niet helemaal los liggen (dat je het in je handen hebt zegmaar), alleen net een beetje los van z'n plek af. Dan kan je het kabeltje met het plugje net met twee vingers in de lampbehuizing steken. De behuizing moet natuurlijk dan wel weer in het dashboardkastje vast zitten.
Beetje trekken aan het kabeltje kan geen kwaad, heb dit echt al heel vaak moeten doen...