gisteren dus begonnen als Fuel Operator op Schiphol. Werk bestaat dus uit het aftanken van vliegtuigen met dispenser en/of tankwagen. Dispenser is wel ehte meest relaxt, want daarmee haal je de kerosine direct uit een put op de VOP (VliegtuigOpstelPlaats, de plek waar ze aan de gate staan). Klein wagentje ertussen koppelen en tanken maar. Echt supergaaf werk en echt bizar om aan/onder die kisten te werken en te staan. Echt een onwerkelijk wereldje. De komende dagen ben ik nog in opleiding voor de dispenserauto, volgende week ga ik met de tankwagenopleiding beginnen. Zijn wel wat grotere tankwagens dan wat ik gewend ben. Op de weg reed ik met een 47500 liter oplegger, dat is op Schiphol de kleinste oplegger. Hier begint het bij 50.000 liter en de grootste zijn 80.000 liter. Echt vet.
Vanmiddag reed ik met m'n mentor lags een Boeing 747 Cargokist van Martinair en aangezien er verder geen bemanning en/of grondcrew mee bezig waren, zijn we er maar even snel ingeklommen. Mag natuurlijk niet, maar ach, er mag zoveel niet
piloot Rob
Cargoruim:
En dit is 'm van buitenaf:
rechts zie je nog net m'n mentor bij de dispenser staan. Zal binnenkort eens foto's maken van het materieel waar ik mee rij.
Eigenlijk is dit toch wel echt een topbaantje, superrelaxt en de werkomgeving is natuurlijk waanzinnig! Dus ik ben weer helemaal blij!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Dieselauto's kunnen trouwens prima op kerosine rijden, mits je het mengt met diesel. Kerosine is eigenlijk een hele schrale dieselsoort, vandaar de zelfde codering. Benzine is 33-1203, diesel 30-1202 en kerosine 30-1863. Zelfde codering bedoel ik het eerste getal mee. Je hebt die oranje borden vast wel eens op tankwagens gezien. Als ik monsters neem van de kerosine om op water te testen, dan gooi ik daarna het monster gewoon in de dieseltank van de vrachtwagen...
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Hey leuk een 747-400! Cockpit lijkt een beetje op die van mij btw op welke parkeerplaats sta jij misschien spot ik je wel eens dan Ik sta altijd op P40