Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 nov 2011, 19:07

Dave, wat zou die precat aan winst opleveren?

Ow Richard, ik kom een dezer dagen even langs voor die kunststof achterwand (schutbord). We houden ff contact.
En deze plannen? Eerst die banden (volgens mij wel eens eerder gezegd haha)
Laatst gewijzigd door sander_r53 op 01 nov 2011, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 nov 2011, 19:08

Dus 550 cc's

JCW 380's lopen bij wat hogere vermogens nl ook al tegen het einde van hun duty-cycles aan.

Presto
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 nov 2011, 19:17

komt goed kerel!
na t weekend kan je m komen halen.. dan heb ik weer tijd :)
al een nieuw idee hoe je m nu gaat maken? platte pvc-buis?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 nov 2011, 19:21

sander_r53 schreef:Dave, wat zou die precat aan winst opleveren?

Ow Richard, ik kom een dezer dagen even langs voor die kunststof achterwand (schutbord). We houden ff contact.
En deze plannen? Eerst die banden (volgens mij wel eens eerder gezegd haha)
Doe eerst maar eens banden ja!

Precat, hooguit 1 pktje denk ik zo, aangezien je nog steeds het restrictieve buizenwerk houdt van de OEM-spruit
Recht buizenwerk zorgt voor die andere 1 a 2 pk's.. Uitlaten brengen gewoon niet veel winst op een MINI
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 nov 2011, 19:26

Gaat een platte buis worden denk ik ja. Slang gaat wieberen.

1 a 2 pk? Dat valt me vies tegen.. dan is dat toch helemaal geen effectieve mod. Ik dacht juist dat de precat een hoop vermogen tegen hield. Kwam een tijdje terug wat tegen in een ander topic. Berthil gaf daar ook aan dat het een hoop zou schelen.. Even zoeken naar dat topic.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 nov 2011, 19:28

Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 nov 2011, 19:31

Apart..

Leg mij dan eens uit;
Spruitjes als een Janspeed, Milltek, Beek etc, brengen misschien in het gunstigste geval max 5 pk (afhangende van welke rollenbank je gaat)
Dat is dan vaak met rechtere buizen, grotere diameter buizen en een 200 cell cat.

Als je dan een precat verwijdert uit een standaard spruit met dunnere buizen die gekke rechte bochten maken plus een 400 cell cat - kan dat toch nooit meer winst opleveren dan een veel beter ontworpen spruit?

Dus vandaar dat je denk ik max 2 pk wint, omdat je dat gemiddeld genomen met een spruitwissel kan winnen. Dat zit hem niet zozeer in een cat, maar eerder in het buizenwerk. Een 400 cell of 200 cell maakt nl niks uit
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 nov 2011, 19:52

Ik heb hier geen verklaring voor ;)
Je verhaal klinkt ook erg logisch.

Het schijnt wel dat de R53 nog wat tegendruk nodig heeft om vermogen te kunnen leveren. Wellicht dat die Janspeed, Beek, Milltek etc. te weinig tegendruk geven zodat het maar weinig oplevert.

Zou toch dikke lol zijn dat een standaard spruit zonder precat meer vermogen gaat opleveren. De perfecte druk ;)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 nov 2011, 20:06

Nee, Je uitlaat moet in lijn staan tot de rest van het systeem

DWZ: Als je een grote kop hebt, met grote inlaatkleppen/poorten, en uitlaatkleppen/poorten; moet je ook een matchend inlaatspruitstuk hebben en uitlaatspruitstuk zodat de lucht niet botst. Botsende lucht is nl vermogensverlies. Met de kleine standaardopeningen en de kleine buizen maakt dat niet uit. Meer vermogen dan een Janspeed/Milltek/Beek zul je niet halen omdat het uitlaattraject beter flowt door de betere buizen/hoeken e.d. Het klopt dat een compressor wat tegendruk nodig heeft en daarom moet je met een cat rijden. Cat zorgt voor tegendruk. Hoeveel cellen die cat is maakt niet uit. Tegendruk en flow zijn dus twee factoren die je vermogen kunnen beinvloeden maar niet los van elkaar gezien kunnen worden. Zomaar een volledig rechet wijde pijp monteren betekent dus niet vermogen winnen. Het gaat om de combinatie van factoren die vermogen brengen.. Het einde is daarom dus altijd zoek (ofja.. bijna altijd, ik heb het aardig in zicht :mrgreen: )
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 nov 2011, 11:37

Gister een fotoshootje met Sjaak onder leiding van Wim. ;)
Wim super bedankt!!!

Hier alvast 1

Afbeelding
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 nov 2011, 16:09

Hele mooie foto, ik had 'm ook al gezien op FB. Je ride staat er erg lekker bij :icon_top:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 nov 2011, 16:42

Nice picture! Staat ie niet een beetje te laag?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 nov 2011, 16:54

dik! 8)
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 nov 2011, 17:03

peter schreef:Nice picture! Staat ie niet een beetje te laag?
Zo ''ligt'' ie al een driekwart jaar en het gaat perfect met drempels / bochten / hoge snelheid. Alleen parkeergarages ben ik huiverig voor en daarom vermijd ik ze ook.

@Rob en JJJJ : Thnx jongens :)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 nov 2011, 17:04

geen dank.

Vind dat 'ie juist erg dik op z'n poten staat.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”