Dave, wat zou die precat aan winst opleveren?
Ow Richard, ik kom een dezer dagen even langs voor die kunststof achterwand (schutbord). We houden ff contact.
En deze plannen? Eerst die banden (volgens mij wel eens eerder gezegd haha)
Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Laatst gewijzigd door sander_r53 op 01 nov 2011, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
komt goed kerel!
na t weekend kan je m komen halen.. dan heb ik weer tijd
al een nieuw idee hoe je m nu gaat maken? platte pvc-buis?
na t weekend kan je m komen halen.. dan heb ik weer tijd

al een nieuw idee hoe je m nu gaat maken? platte pvc-buis?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Precat, hooguit 1 pktje denk ik zo, aangezien je nog steeds het restrictieve buizenwerk houdt van de OEM-spruit
Recht buizenwerk zorgt voor die andere 1 a 2 pk's.. Uitlaten brengen gewoon niet veel winst op een MINI
Doe eerst maar eens banden ja!sander_r53 schreef:Dave, wat zou die precat aan winst opleveren?
Ow Richard, ik kom een dezer dagen even langs voor die kunststof achterwand (schutbord). We houden ff contact.
En deze plannen? Eerst die banden (volgens mij wel eens eerder gezegd haha)
Precat, hooguit 1 pktje denk ik zo, aangezien je nog steeds het restrictieve buizenwerk houdt van de OEM-spruit
Recht buizenwerk zorgt voor die andere 1 a 2 pk's.. Uitlaten brengen gewoon niet veel winst op een MINI
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Gaat een platte buis worden denk ik ja. Slang gaat wieberen.
1 a 2 pk? Dat valt me vies tegen.. dan is dat toch helemaal geen effectieve mod. Ik dacht juist dat de precat een hoop vermogen tegen hield. Kwam een tijdje terug wat tegen in een ander topic. Berthil gaf daar ook aan dat het een hoop zou schelen.. Even zoeken naar dat topic.
1 a 2 pk? Dat valt me vies tegen.. dan is dat toch helemaal geen effectieve mod. Ik dacht juist dat de precat een hoop vermogen tegen hield. Kwam een tijdje terug wat tegen in een ander topic. Berthil gaf daar ook aan dat het een hoop zou schelen.. Even zoeken naar dat topic.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Apart..
Leg mij dan eens uit;
Spruitjes als een Janspeed, Milltek, Beek etc, brengen misschien in het gunstigste geval max 5 pk (afhangende van welke rollenbank je gaat)
Dat is dan vaak met rechtere buizen, grotere diameter buizen en een 200 cell cat.
Als je dan een precat verwijdert uit een standaard spruit met dunnere buizen die gekke rechte bochten maken plus een 400 cell cat - kan dat toch nooit meer winst opleveren dan een veel beter ontworpen spruit?
Dus vandaar dat je denk ik max 2 pk wint, omdat je dat gemiddeld genomen met een spruitwissel kan winnen. Dat zit hem niet zozeer in een cat, maar eerder in het buizenwerk. Een 400 cell of 200 cell maakt nl niks uit
Leg mij dan eens uit;
Spruitjes als een Janspeed, Milltek, Beek etc, brengen misschien in het gunstigste geval max 5 pk (afhangende van welke rollenbank je gaat)
Dat is dan vaak met rechtere buizen, grotere diameter buizen en een 200 cell cat.
Als je dan een precat verwijdert uit een standaard spruit met dunnere buizen die gekke rechte bochten maken plus een 400 cell cat - kan dat toch nooit meer winst opleveren dan een veel beter ontworpen spruit?
Dus vandaar dat je denk ik max 2 pk wint, omdat je dat gemiddeld genomen met een spruitwissel kan winnen. Dat zit hem niet zozeer in een cat, maar eerder in het buizenwerk. Een 400 cell of 200 cell maakt nl niks uit
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Ik heb hier geen verklaring voor 
Je verhaal klinkt ook erg logisch.
Het schijnt wel dat de R53 nog wat tegendruk nodig heeft om vermogen te kunnen leveren. Wellicht dat die Janspeed, Beek, Milltek etc. te weinig tegendruk geven zodat het maar weinig oplevert.
Zou toch dikke lol zijn dat een standaard spruit zonder precat meer vermogen gaat opleveren. De perfecte druk

Je verhaal klinkt ook erg logisch.
Het schijnt wel dat de R53 nog wat tegendruk nodig heeft om vermogen te kunnen leveren. Wellicht dat die Janspeed, Beek, Milltek etc. te weinig tegendruk geven zodat het maar weinig oplevert.
Zou toch dikke lol zijn dat een standaard spruit zonder precat meer vermogen gaat opleveren. De perfecte druk

R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Nee, Je uitlaat moet in lijn staan tot de rest van het systeem
DWZ: Als je een grote kop hebt, met grote inlaatkleppen/poorten, en uitlaatkleppen/poorten; moet je ook een matchend inlaatspruitstuk hebben en uitlaatspruitstuk zodat de lucht niet botst. Botsende lucht is nl vermogensverlies. Met de kleine standaardopeningen en de kleine buizen maakt dat niet uit. Meer vermogen dan een Janspeed/Milltek/Beek zul je niet halen omdat het uitlaattraject beter flowt door de betere buizen/hoeken e.d. Het klopt dat een compressor wat tegendruk nodig heeft en daarom moet je met een cat rijden. Cat zorgt voor tegendruk. Hoeveel cellen die cat is maakt niet uit. Tegendruk en flow zijn dus twee factoren die je vermogen kunnen beinvloeden maar niet los van elkaar gezien kunnen worden. Zomaar een volledig rechet wijde pijp monteren betekent dus niet vermogen winnen. Het gaat om de combinatie van factoren die vermogen brengen.. Het einde is daarom dus altijd zoek (ofja.. bijna altijd, ik heb het aardig in zicht
)
DWZ: Als je een grote kop hebt, met grote inlaatkleppen/poorten, en uitlaatkleppen/poorten; moet je ook een matchend inlaatspruitstuk hebben en uitlaatspruitstuk zodat de lucht niet botst. Botsende lucht is nl vermogensverlies. Met de kleine standaardopeningen en de kleine buizen maakt dat niet uit. Meer vermogen dan een Janspeed/Milltek/Beek zul je niet halen omdat het uitlaattraject beter flowt door de betere buizen/hoeken e.d. Het klopt dat een compressor wat tegendruk nodig heeft en daarom moet je met een cat rijden. Cat zorgt voor tegendruk. Hoeveel cellen die cat is maakt niet uit. Tegendruk en flow zijn dus twee factoren die je vermogen kunnen beinvloeden maar niet los van elkaar gezien kunnen worden. Zomaar een volledig rechet wijde pijp monteren betekent dus niet vermogen winnen. Het gaat om de combinatie van factoren die vermogen brengen.. Het einde is daarom dus altijd zoek (ofja.. bijna altijd, ik heb het aardig in zicht

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Gister een fotoshootje met Sjaak onder leiding van Wim. 
Wim super bedankt!!!
Hier alvast 1


Wim super bedankt!!!
Hier alvast 1

R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
dik! 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
@Rob en JJJJ : Thnx jongens
Zo ''ligt'' ie al een driekwart jaar en het gaat perfect met drempels / bochten / hoge snelheid. Alleen parkeergarages ben ik huiverig voor en daarom vermijd ik ze ook.peter schreef:Nice picture! Staat ie niet een beetje te laag?
@Rob en JJJJ : Thnx jongens

R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
geen dank.
Vind dat 'ie juist erg dik op z'n poten staat.
Vind dat 'ie juist erg dik op z'n poten staat.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Onze sponsors