PlayMini uitlaat

Een overzicht van afgeronde groupbuys.
Squeek
Mod virus alert!
Mod virus alert!

05 nov 2011, 11:17

Mwah, kan snel gaan. We zijn pas 5 dagen bezig.
MMJWORKS
4 op een rij!
4 op een rij!

ff play-mini...

06 nov 2011, 16:11

Zo .... eindelijk eronder. Zaterdag op tijd begonnen. Ging op zich vrij goed ik had alleen een rammelende "oude' uitlaat eronder. Moesten we eraf slijpen net achter de cat. (zie foto van afgeslepen bout). En aan linker pot hadden we een beugel ophangpunt welke afgebroken was. Rammel gevonden dus. Direct opgelost en vervangen door door nieuw bevestigingspunt te maken. Dit kostte dus extra tijd, maar ik ben blij dat we dit tegenkwamen. Hinderlijke rammel is nu dus opgelost. Werk ging goed. Ik heb wel gekozen om alle ophangrubbers te vervangen meteen door nieuwe en ook de pakking vervangen. Onderkant ziet er nu ook fraai uit :wink:. Moesten ook nog een paar nieuwe bouten voor de alu beschermingsplaat doorboren van binnenuit in de accubak. Reden: 3 van die plastic moeren zagen bij start van de klus nog even kans ons dwars te zitten door met bout en al af te breken bij de eerste aanraking met de sleutel. Hebben we ook maar direct even goed opgelost (afslijpen, op dezelfde punten doorboren zinksprayen...en complete rvs bouten en moeren er op). O ook grappig: Auto hing op de brug en we zagen plots onder het genot van de koffie een enorme schroef in de rechter voorband...... meteen er maar afgehaald en laten dichten bij de bandenman op de hoek! Dus helemaal vlekkeloos ging het niet, maar ik ben er blij dat de onderkant nu wel meer dan goed is. Onderbouwen op zich ging lekker. Leuke klus. Nog wel een beetje zitten stoeien met het dichtkrijgen van de uitlaat... hij was namelijk niet direct na het aandraaien van de klemmen dicht.. uiteindelijk wel ....maar jongens.... wat een resultaat....geluid is prachtig. Niet te... maar mooi! Paar fotos voor de liefhebbers :D :

Zo was het:
Afbeelding

nu aan de slag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nu weer opbouwen:

Afbeelding

Afbeelding

wow... let even op de fraaie staat van de onderzijde van deze R53... plaatje toch?
errug blij mee!

Afbeelding

Mooi he?:

Afbeelding

Afbeelding
wheeler
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: ff play-mini...

06 nov 2011, 20:39

MMJWORKS schreef:En aan linker pot hadden we een beugel ophangpunt welke afgebroken was. Rammel gevonden dus. Direct opgelost en vervangen door door nieuw bevestigingspunt te maken. Dit kostte dus extra tijd, maar ik ben blij dat we dit tegenkwamen. Hinderlijke rammel is nu dus opgelost.
Ik denk dat ik dezelfde rammel op dit moment heb. Hoe heb je nieuw bevestigingspunt gemaakt?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 nov 2011, 21:13

audissimo schreef:hmm dus het is niet 5 totaal? maar 5 van ieder? dat wordt geduldig zijn :(
Valt mee, r53 gaat hard. Alleen ben ik nog de enige r52. Dus ik mag idd lang wachten. De andere redden het op korte termijn wel
MMJWORKS
4 op een rij!
4 op een rij!

Re: ff play-mini...

07 nov 2011, 19:46

wheeler schreef:
MMJWORKS schreef:En aan linker pot hadden we een beugel ophangpunt welke afgebroken was. Rammel gevonden dus. Direct opgelost en vervangen door door nieuw bevestigingspunt te maken. Dit kostte dus extra tijd, maar ik ben blij dat we dit tegenkwamen. Hinderlijke rammel is nu dus opgelost.
Ik denk dat ik dezelfde rammel op dit moment heb. Hoe heb je nieuw bevestigingspunt gemaakt?
@Wheeler: De uitlaat hangt aan de buitenzijde op een 'ophangstangetje waar het ophangrubber aan hangt. Dat ophangpunt zit tegen de bodem van de auto vast op 2 geklonken bouten die vanuit de kofferruimte door de bodem van de kofferbak naar buiten komen. Dat ophangpunt is een plaatje waarin die 2 bouten geklonken zitten. Dat plaatje zit op 2 puntjes gelast op de bodemplaat in je kofferbak. Onder de isolatie. Om dat te vervangen moet je de isolatie in je kofferbak tpv het plaatje warm föhnen en precies bij het plaatje wegkrabben/snijden. Daarna tik je op de bouten vanonder de auto en zie je dat het plaatje een beetje loskomt van de bodemplaat van je kofferbak. Dan moet je het verder van binnenuit loswrikken. Nieuw (dikker) RVS plaatje op maat maken en 2 RVS bouten erdoor doen. Vanonder de auto vervolgens het ophangpunt over de bouten schuiven, moeren erop en klaar! :D .
Maar wees gerust ik denk dat in de meeste gevallen een rammel veroorzaakt wordt door de alu bodemplaatbeschermer die onder de accubak hangt. Ding rammelt ook vaak volgens mij.
Squeek
Mod virus alert!
Mod virus alert!

07 nov 2011, 21:12

@MMJWORKS Dank voor je complete toelichting.
Met deze complete verslaglegging is het voor de meesten helemaal goed te doen. Icm met een scherpe prijs voor deze uitlaten (R50/€ 250, R53/€ 465) hoef je echt niet meer naar de stealer (R53/€ 721 :shock: )

Huidige stand, zie p. 1
R50 - 1x
R53 - 3x

Wie sluit nog meer aan? :mrgreen:
Kevert
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

09 nov 2011, 18:12

Ik heb misschien interesse in een R53 cat back systeem. Echter wie kan dit er voor mij onderhangen en wat gaat dat kosten?
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 nov 2011, 18:20

Ik betaalde bij een lokale bandenzaak die ook wat onderhoud doet €35 voor het monteren...
Squeek
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 nov 2011, 21:11

Squeek schreef:@MMJWORKS Dank voor je complete toelichting.
Met deze complete verslaglegging is het voor de meesten helemaal goed te doen. Icm met een scherpe prijs voor deze uitlaten (R50/€ 250, R53/€ 465) hoef je echt niet meer naar de stealer (R53/€ 721 :shock: )

Huidige stand, zie p. 1
R50 - 1x
R53 - 3x

Wie sluit nog meer aan? :mrgreen:
Inmiddels extra kandidaat voor de R53 Catback dus... nog 1 voor het minimum van 5 stuks R53.
Nog R50 bezitters voor zo'n strakke RVS uitlaat?
Squeek
Mod virus alert!
Mod virus alert!

13 nov 2011, 20:38

Goed bezig Marcel. Toegevoegd 8)

:yeah We hebben nu 5x voor de R53 Catback. Voor de R50 nu 1x
Okay... wie o wie sluit aan voor dit mooie stukje techniek?
Kristiaan
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

14 nov 2011, 10:17

Ik durf het nauwelijks vragen, maar welke wagen heb ik eigenlijk.. :oops:
Ik lees overal op het forum R<cijfer> maar geen idee wat dat allemaal inhoudt en wat het verschil is.

Wil dit ook echt hebben, maar het is een leasewagen, dus kan ik dat helaas niet zomaar doen. (Tenzij het terugplaatsen van de originele uitlaat geen probleem is achteraf?)
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 nov 2011, 10:48

Kristiaan schreef:Ik durf het nauwelijks vragen, maar welke wagen heb ik eigenlijk.. :oops:
Ik lees overal op het forum R<cijfer> maar geen idee wat dat allemaal inhoudt en wat het verschil is.

Wil dit ook echt hebben, maar het is een leasewagen, dus kan ik dat helaas niet zomaar doen. (Tenzij het terugplaatsen van de originele uitlaat geen probleem is achteraf?)
Beetje Googlen.. :

1st Generation New MINI (First Released 7/2001):

R50: MINI One & Cooper Coupe
R51: Proposed long wheelbase MINI (never released)
R52: MINI One, Cooper and Cooper S Convertible
R53: Cooper S Coupe (conceived after the One and Cooper)

2nd Generation New MINI (First Released 11/2006):

R55: MINI Clubman
R56: MINI One, Cooper, Cooper S Coupe
R57: MINI One, Cooper, Cooper S Convertible
R60: MINI’s soon to be released SAV
:wink:

Uitlaat is niet heel moeilijk te wisselen. Zal je ook niet veel geld kosten bij de garage alsjeblief het laat doen.
audissimo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 nov 2011, 10:50

R50 is de eerste generatie one en cooper.
R53 is eerste generatie cooper s.
R56 is tweede generatie alle hatch modellen, dus ook s.

Voor cabrio, clubman en countryman zijn nog andere aanduidingen.

Jij hebt dus volgens mij een r56
Kristiaan
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

14 nov 2011, 11:02

Dankjewel! :-)

Ben best geïnteresseerd, maar moet zien dat het financieel mogelijk is ook he. :)

Ik zal dan de eerste zijn voor een R56 schat ik? Ik hoor ook bij de garage eens wat het monteren juist kost.

Terug naar “Afgeronde groupbuys”