PlayMini uitlaat
- MMJWORKS
- 4 op een rij!
Bericht
ff play-mini...
Zo .... eindelijk eronder. Zaterdag op tijd begonnen. Ging op zich vrij goed ik had alleen een rammelende "oude' uitlaat eronder. Moesten we eraf slijpen net achter de cat. (zie foto van afgeslepen bout). En aan linker pot hadden we een beugel ophangpunt welke afgebroken was. Rammel gevonden dus. Direct opgelost en vervangen door door nieuw bevestigingspunt te maken. Dit kostte dus extra tijd, maar ik ben blij dat we dit tegenkwamen. Hinderlijke rammel is nu dus opgelost. Werk ging goed. Ik heb wel gekozen om alle ophangrubbers te vervangen meteen door nieuwe en ook de pakking vervangen. Onderkant ziet er nu ook fraai uit
. Moesten ook nog een paar nieuwe bouten voor de alu beschermingsplaat doorboren van binnenuit in de accubak. Reden: 3 van die plastic moeren zagen bij start van de klus nog even kans ons dwars te zitten door met bout en al af te breken bij de eerste aanraking met de sleutel. Hebben we ook maar direct even goed opgelost (afslijpen, op dezelfde punten doorboren zinksprayen...en complete rvs bouten en moeren er op). O ook grappig: Auto hing op de brug en we zagen plots onder het genot van de koffie een enorme schroef in de rechter voorband...... meteen er maar afgehaald en laten dichten bij de bandenman op de hoek! Dus helemaal vlekkeloos ging het niet, maar ik ben er blij dat de onderkant nu wel meer dan goed is. Onderbouwen op zich ging lekker. Leuke klus. Nog wel een beetje zitten stoeien met het dichtkrijgen van de uitlaat... hij was namelijk niet direct na het aandraaien van de klemmen dicht.. uiteindelijk wel ....maar jongens.... wat een resultaat....geluid is prachtig. Niet te... maar mooi! Paar fotos voor de liefhebbers
:
Zo was het:

nu aan de slag:




en nu weer opbouwen:


wow... let even op de fraaie staat van de onderzijde van deze R53... plaatje toch?
errug blij mee!

Mooi he?:




Zo was het:

nu aan de slag:




en nu weer opbouwen:


wow... let even op de fraaie staat van de onderzijde van deze R53... plaatje toch?
errug blij mee!

Mooi he?:


- wheeler
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Leeuwarden
Bericht
Re: ff play-mini...
Ik denk dat ik dezelfde rammel op dit moment heb. Hoe heb je nieuw bevestigingspunt gemaakt?MMJWORKS schreef:En aan linker pot hadden we een beugel ophangpunt welke afgebroken was. Rammel gevonden dus. Direct opgelost en vervangen door door nieuw bevestigingspunt te maken. Dit kostte dus extra tijd, maar ik ben blij dat we dit tegenkwamen. Hinderlijke rammel is nu dus opgelost.
- MMJWORKS
- 4 op een rij!
Bericht
.
Maar wees gerust ik denk dat in de meeste gevallen een rammel veroorzaakt wordt door de alu bodemplaatbeschermer die onder de accubak hangt. Ding rammelt ook vaak volgens mij.
Re: ff play-mini...
@Wheeler: De uitlaat hangt aan de buitenzijde op een 'ophangstangetje waar het ophangrubber aan hangt. Dat ophangpunt zit tegen de bodem van de auto vast op 2 geklonken bouten die vanuit de kofferruimte door de bodem van de kofferbak naar buiten komen. Dat ophangpunt is een plaatje waarin die 2 bouten geklonken zitten. Dat plaatje zit op 2 puntjes gelast op de bodemplaat in je kofferbak. Onder de isolatie. Om dat te vervangen moet je de isolatie in je kofferbak tpv het plaatje warm föhnen en precies bij het plaatje wegkrabben/snijden. Daarna tik je op de bouten vanonder de auto en zie je dat het plaatje een beetje loskomt van de bodemplaat van je kofferbak. Dan moet je het verder van binnenuit loswrikken. Nieuw (dikker) RVS plaatje op maat maken en 2 RVS bouten erdoor doen. Vanonder de auto vervolgens het ophangpunt over de bouten schuiven, moeren erop en klaar!wheeler schreef:Ik denk dat ik dezelfde rammel op dit moment heb. Hoe heb je nieuw bevestigingspunt gemaakt?MMJWORKS schreef:En aan linker pot hadden we een beugel ophangpunt welke afgebroken was. Rammel gevonden dus. Direct opgelost en vervangen door door nieuw bevestigingspunt te maken. Dit kostte dus extra tijd, maar ik ben blij dat we dit tegenkwamen. Hinderlijke rammel is nu dus opgelost.

Maar wees gerust ik denk dat in de meeste gevallen een rammel veroorzaakt wordt door de alu bodemplaatbeschermer die onder de accubak hangt. Ding rammelt ook vaak volgens mij.
- Squeek
- Mod virus alert!
Bericht
@MMJWORKS Dank voor je complete toelichting.
Met deze complete verslaglegging is het voor de meesten helemaal goed te doen. Icm met een scherpe prijs voor deze uitlaten (R50/€ 250, R53/€ 465) hoef je echt niet meer naar de stealer (R53/€ 721
)
Huidige stand, zie p. 1
R50 - 1x
R53 - 3x
Wie sluit nog meer aan?
Met deze complete verslaglegging is het voor de meesten helemaal goed te doen. Icm met een scherpe prijs voor deze uitlaten (R50/€ 250, R53/€ 465) hoef je echt niet meer naar de stealer (R53/€ 721

Huidige stand, zie p. 1
R50 - 1x
R53 - 3x
Wie sluit nog meer aan?

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
- Squeek
- Mod virus alert!
Bericht
Nog R50 bezitters voor zo'n strakke RVS uitlaat?
Inmiddels extra kandidaat voor de R53 Catback dus... nog 1 voor het minimum van 5 stuks R53.Squeek schreef:@MMJWORKS Dank voor je complete toelichting.
Met deze complete verslaglegging is het voor de meesten helemaal goed te doen. Icm met een scherpe prijs voor deze uitlaten (R50/€ 250, R53/€ 465) hoef je echt niet meer naar de stealer (R53/€ 721)
Huidige stand, zie p. 1
R50 - 1x
R53 - 3x
Wie sluit nog meer aan?
Nog R50 bezitters voor zo'n strakke RVS uitlaat?
- Kristiaan
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Kalmthout
Bericht
Ik durf het nauwelijks vragen, maar welke wagen heb ik eigenlijk.. 
Ik lees overal op het forum R<cijfer> maar geen idee wat dat allemaal inhoudt en wat het verschil is.
Wil dit ook echt hebben, maar het is een leasewagen, dus kan ik dat helaas niet zomaar doen. (Tenzij het terugplaatsen van de originele uitlaat geen probleem is achteraf?)

Ik lees overal op het forum R<cijfer> maar geen idee wat dat allemaal inhoudt en wat het verschil is.
Wil dit ook echt hebben, maar het is een leasewagen, dus kan ik dat helaas niet zomaar doen. (Tenzij het terugplaatsen van de originele uitlaat geen probleem is achteraf?)
- Raymond
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
1st Generation New MINI (First Released 7/2001):
R50: MINI One & Cooper Coupe
R51: Proposed long wheelbase MINI (never released)
R52: MINI One, Cooper and Cooper S Convertible
R53: Cooper S Coupe (conceived after the One and Cooper)
2nd Generation New MINI (First Released 11/2006):
R55: MINI Clubman
R56: MINI One, Cooper, Cooper S Coupe
R57: MINI One, Cooper, Cooper S Convertible
R60: MINI’s soon to be released SAV
Uitlaat is niet heel moeilijk te wisselen. Zal je ook niet veel geld kosten bij de garage alsjeblief het laat doen.
Beetje Googlen.. :Kristiaan schreef:Ik durf het nauwelijks vragen, maar welke wagen heb ik eigenlijk..
Ik lees overal op het forum R<cijfer> maar geen idee wat dat allemaal inhoudt en wat het verschil is.
Wil dit ook echt hebben, maar het is een leasewagen, dus kan ik dat helaas niet zomaar doen. (Tenzij het terugplaatsen van de originele uitlaat geen probleem is achteraf?)
1st Generation New MINI (First Released 7/2001):
R50: MINI One & Cooper Coupe
R51: Proposed long wheelbase MINI (never released)
R52: MINI One, Cooper and Cooper S Convertible
R53: Cooper S Coupe (conceived after the One and Cooper)
2nd Generation New MINI (First Released 11/2006):
R55: MINI Clubman
R56: MINI One, Cooper, Cooper S Coupe
R57: MINI One, Cooper, Cooper S Convertible
R60: MINI’s soon to be released SAV

Uitlaat is niet heel moeilijk te wisselen. Zal je ook niet veel geld kosten bij de garage alsjeblief het laat doen.
Onze sponsors