Ik zag dat ik me hier helemaal nog niet had aangemeld dat is niet netjes dus hierbij maar een klein stukje over mijn auto.
Januari 2011
Na 4 jaar in een 106 Rallye te hebben gereden met een 1.6 met throttlebodies was het tijd voor wat anders het kindje mocht van eigenaar wisselen.





Na toch even een raar moment werd het tijd voor een nieuw speeltje. Dit was best een lastige keuze veel te koop en tja een mx5 vond ik altijd al wat hebben.
Februari 2011
Na bij 8 stuks te hebben gekeken zat mijn mx5 er nog niet tussen een hoop rommel gezien en een heleboel roest. Maar goed wie goed verder zoekt komt van zelf bij een mooie mx5 uit en ja hoor daar stond hij




En Toen was hij thuis


Direct plakrommel eruit gehaald


Maart 2011
Even wat roest behandeld



April/Mei/Juni/Juli 2011
Rijden:D

Begin juli 2011
Het vermogen van de 1.6 was mij toch niet genoeg en ik kwam het volgende tegen :thumbup:
Ik heb een mazda NB 1.8 met 143 pk een 6bak en sper gekocht voor de motor bak en sper deze gaan in de NA komen. Hier een foto van de auto zoals ik hem kocht en de status van gister:



Zo de mx-5 is na 1,5 week in iets andere staat:



We zijn er klaar voor:

Weer een dag later



Met anders woorden hij is eruit was nog wel 5 uurtjes werk maar het is mooi gegaan de verlaten ziel staat er levenloos bij.

Ook nog even creatief met slijptol geweest:

Nu het wrak bijna weg is kan het project beginnen
Zo einde van het miracle tijdperk is gekomen.



Half Juli 2011
Zo even een update hier ik ben redelijk met het blok bezig geweest.
Inlaat is verwijderd:

Hieronder goed het variabele inlaat traject te zien

Kleppendeksel is eraf:

Daarna begonnen met de rest van het blok te demonteren:

De koppeling is ook redelijk ver weg dus deze ook maar gelijk besteld:


De eerste riemen eraf:

Vliegwiel geborgd om krukaspoulie eraf te kunnen draaien.

Zo de poulie is eraf:

Distrubutieriem eraf:

Vliegwiel is er ook af (nu kan het blok op zijn steun gemaakt worden)


En nu weer een stapje verder:


En toen zijn kopje eraf gehaald:

Cilinderwanden zien er nog netjes uit geen groeven of wat dan ook:

Wel wat derrie helaas dus dat wordt schoonmaken:

Hier nog een foto van de klepjes die er ook nog wel redelijk uitzien.

De planning is dat de kop inlaat en uitlaatspruitstuk 16 aug naar de ringsleutel gaan daar worden ze geflowd door grote vriend henk.
Hierbij nog een update (Standalone van DTA)



Vandaag weer even 1,5 uur gebeund. met het volgende resultaat
Kleppendeksel is af alle beugeltjes en sensors terug.

Verder het blok met action remreiniger schoon gemaakt.
Kant die nog niet gedaan is:

Kant die snel even gedaan is:

Verder nog contact gehad met een revisiebedrijf hier in de buurt die heeft even gekeken naar de aanslag op de zuiger dit is dus te verwijderen met een doekje en wat benzine dus dat ding best goed. Verder hebben we samen even gekeken naar de ronding van de cilinders en dat was overal erg netjes dus onderblok gaan we niets aan doen. Behalve schoonmaken.

Zo deze ochtend flink aan de slag gegaan: Eerst carterpan verwijderd en de troep eruit gehaald. Gelukkig viel het mee kwa rommel dat erin zat alleen de vloeibare pakking was redelijk wat werk om dit netjes weg te halen.


Daarna waterpomp en oliepomp verwijderd en het blok schoongemaakt:


Wat kleine dingetjes afgeplakt:


Zo en een ander kleurtje:



En nog wat leuke foto's in mix met de miata:



Augustus 2011
Zo gister nog wat kleine dingen gedaan.
Caterpan terug gezet, oliepomp ook natuurlijk:

Verder nieuw krukaspakking gestoken:

Volgende week leukere upgrade uuuh update bedoel ik.
Vandaag om 9 uur sander prinsen voor de deur voor een dagje TNT spelen er moest wat worden opgehaald en wat worden weg gebracht.
Als eerst even een upgrade voor de miata van sander prinsen opgehaald (meer hierover in zijn topic). Daarna even doorgereden en mijn nieuwe speeltje opgehaald zie foto's hieronder.
Daarna even doorgereden en de kop weggebracht voor een onderhoudsbeurt (revisie) en toen weer naar huis zo dat was het in een notendop en 700 km verder
Maar jullie zitten natuurlijk allemaal te wachten op die foto's
:iamwst:
Daarom







Zo gister weer wat verder gegaan met mijn projectje.
Beugel voor inlaat netjes gemaakt:

Diff gespoten moet nog 1 keer maar ziet er beter uit dan dat geroeste ding



En ook gelijk de nieuwe brandstof pomp netjes gemaakt en vervangen voor de veel kleinere mx5 pomp zie foto's


(Foto van het het eindresultaat moet ik nog even maken deze week)
Zo vandaag even naar IL motorsport in duitsland gereden en daar wat spul ingeslagen












* Koppelingset (Drukgroep, druklager en koppelingsplaat)
* Waterpomp
* Benzinefilter
* Bougies
* Bougiekabels 8mm
* Turbodruk meter
* V-Snaar voor dynamo
* V-snaar voor supercharger
* Distruset
* Olietemperatuur meter
* Keeringen diff
* Koppakking
* Thermostaat
* Motorsteunen van IL motorsport
* Schakel meganisme rubbers
Zo vandaag weer een onderdeeltje binnen gekomen. Instelbare druk regelaar tot 8 bar dus dat zal wel genoeg zijn. En deze keer met een metertje



September 2011
Zo goodies binnen en lekker an de beun geweest tenminste klein dingetje gedaan

Olietemperatuur en turbodruk meter van vdo lekker standaard.
Daarna moest ik nog een AFR meter hebben maar wel 1tje die ik ook direct op mijn DTA kon aansluiten en het liefst 1tje die ook offiiceel ondersteund wordt door DTA
Toen kwam ik deze tegen op marktplaats, dus de meter, computertje om aan de DTA te koppelen en de wideband allemaal netjes nieuw in doos


Totaal plaatje ziet er straks zo uit


Zo ondertussen maken we ook hier wat vorderingen:




10 September 2011
Zo we zijn al een beetje aan de slag gegaan



Gezien jullie toch altijd graag foto's willen zien:
Wat gereedschap gekocht


Dit schiet al aardig op


Ow ja en dit ook wel

En het blokje wat staat te wachten op de cilinderkop

Nu is het wachten tot de cilinderkop klaar is en totdat ik nog wat rommel binnen krijg.
Gezien we nog aan het wachten zijn op onderdelen maar aan de binnenkant begonnen.


Vandaag nog even wat tussendoor gekocht




De velgen waren te goedkoop om te laten liggen ze hebben wel wat stoeprandschade de 1 meer dan de ander en de banden zijn ook niet zo goed meer maar toch dat komt wel.
Hierbij:
1 maal onderkant in de tectyll:


1 maal nieuw diff geplaatst




Oktober 2011
Zo update dag:
Vandaag dagje met willem gebeund en dit is het resultaat.
* Cilinderkop gereviseerd door henk en gemonteerd
* Inlaat geflowd door henk
* Distruset gemonteerd
* Thermostaat erop gezet
* Dynamo gemonteerd
* Multiriem erop
* Waterpomp erop
* Bougies erin
* Kleppendeksel erop
* Oliefilter erop
* Bobine gemonteerd
* Bougiekabels gemonteerd
En natuurlijk de foto's
Inlaat traject VICS verwijderd
Voor:

NA:

Inlaat geflowd
Voor:

Na:


Cilinderkop:
Voor:


Na:



Koppakking erop gedaan:

Cilinderkopje erop:

En zo staat het blokje er nu bij:

Zo we gaan weer rustig verder.
Vandaag spruitstuk terug in elkaar gemonteerd en gelijk netjes ingepakt.




Nog even wat goodies gescoord.
1x High End !! bypass valve mini cooper S



4x RX8 450CC injector


Zo vandaag weer aan de slag geweest.
1x Injector rail van de 1.8 NB
1x Bedrading injectoren 1.6 NA
4x RX-8 injectoren
Zo dat ziet er goed uit




Wideband nog even in spruitstuk gedraaid

De miata heeft zijn ogen opengedaan voor het nieuwe blok

Zo dat was het wel nu moeten we nog verder gaan.......