DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpert

Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

28 nov 2011, 20:25

Ik had alleen maar een 64 bit versie van Win7 liggen, en aangezien in de installatiemanual staat dat je xp-mode moest aanvinken bij de setup heb ik er xp maar opgezet.
Loopt in ieder geval soepel.
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 nov 2011, 23:27

Extra opties inschakelen ok, maar ik kijk wel sceptisch tegen het verwisselen van functies van knoppen aan. Met name bij inruilen van auto...

Hoe kijken jullie tegenaan?
YorkPower
Be Mini
Be Mini

29 nov 2011, 08:45

Mini Poeper schreef:Extra opties inschakelen ok, maar ik kijk wel sceptisch tegen het verwisselen van functies van knoppen aan. Met name bij inruilen van auto...

Hoe kijken jullie tegenaan?
Het wisselen van knoppen gebeurt door 2 kabels te versteken, als je terug de oorspronkelijke mogelijkheid wil van de knop steek je terug de kabels zoals ze eerst zaten ;)

En voor de sportknop kan je ook de gehele sport knop kopen voor 50 euro, extra kabeltje leggen en alles is in orde.
Bij verkoop zou ik ook wel alles weer in originele staat zetten.
York - Power :: De Rode Raket
Afbeelding
Afbeelding
Indi
Enthousiast
Enthousiast

29 nov 2011, 11:21

@ Mini poeper

Een kabeltje versteken is geen quantumfysica hé :wink:

Ondertussen is mijn bestelling gearriveerd! Sport button + correcte stekker en pinnekes.
Misschien vanavond vlug installeren, dan is deze mod helemaal afgewerkt...

Ondertussen is er ook een usb+ipod interface retrofit kit onderweg, dat zal voor begin volgende week zijn!
Geen MINI meer... Renault Megane RS 265..
YorkPower
Be Mini
Be Mini

29 nov 2011, 18:15

Indi schreef:@ Mini poeper

Ondertussen is mijn bestelling gearriveerd! Sport button + correcte stekker en pinnekes.

Ondertussen is er ook een usb+ipod interface retrofit kit onderweg, dat zal voor begin volgende week zijn!
Voor het plaatsen van die sport button, hoeveel moet je daarvoor eigenlijk uiteen draaien? Alleen de console tussen te stoelen of nog meer? :)
THX
Afbeelding
Afbeelding
dinge
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

29 nov 2011, 18:41

Dus als ik het goed versta moet je zowel in de software als hardware iets veranderen om de "sport button" te activeren?
Mini Cooper D Pepper White
YorkPower
Be Mini
Be Mini

30 nov 2011, 08:37

dinge schreef:Dus als ik het goed versta moet je zowel in de software als hardware iets veranderen om de "sport button" te activeren?
Yes !
Afbeelding
Afbeelding
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

30 nov 2011, 16:52

Kan je niet de software instellen dat de sportknop gewoon -altijd- aan staat, zodoende heb je geen fysieke knop nodig?
Indi
Enthousiast
Enthousiast

30 nov 2011, 18:30

crossbytje schreef:Kan je niet de software instellen dat de sportknop gewoon -altijd- aan staat, zodoende heb je geen fysieke knop nodig?
Is helaas niet mogelijk voor de Sport Button. Voor de Start/Stop knop is dit wel mogelijk!
Als je die functie echt wilt, dan moet je een "Auto sport plus module" kopen van Mini-Madness, linkje.

Afbeelding
Indi
Enthousiast
Enthousiast

30 nov 2011, 18:36

YorkPower schreef:
Indi schreef:@ Mini poeper

Voor het plaatsen van die sport button, hoeveel moet je daarvoor eigenlijk uiteen draaien? Alleen de console tussen te stoelen of nog meer? :)
THX
De console tussen de stoelen moet er zeker uit, hier op dit forum staat een DIY voor het installeren van de oem armsteun, daar lees je hoe dit moet. Verder moeten nog 2 kabeltjes (sport button knop en sport button LED) van bij de buttons, naar de zekeringkast (rechts in voetruimte passagier) geleid worden. Ik zal de kabeltjes boven het handschoenkastje door leiden, maar daar ben je helemaal vrij in..
Indi
Enthousiast
Enthousiast

30 nov 2011, 19:11

Dit zijn de parts die ik heb ontvangen:

Afbeelding
YorkPower
Be Mini
Be Mini

30 nov 2011, 19:32

Duidelijk! Merci :)

Die onderste stekker, moeten daar alle kabels op komen en moet die dan in de zekeringskast geplugd worden aan de rechterkant?
Afbeelding
Afbeelding
Indi
Enthousiast
Enthousiast

30 nov 2011, 19:51

YorkPower schreef:Duidelijk! Merci :)

Die onderste stekker, moeten daar alle kabels op komen en moet die dan in de zekeringskast geplugd worden aan de rechterkant?
Nee, die stekker gaat onderin de sportbutton, ik vermoed dat er nu al zo ene in zit maar 'k heb deze voor de zekerheid erbij besteld.. De layout van de stekker staat in de openingspost bij X13778.
YorkPower
Be Mini
Be Mini

30 nov 2011, 20:18

Okay! Ik ga het denk ik proberen op te lossen met zo'n schakelaar, iets minder werk en hetzelfde effect ;) Op termijn misschien wel overstappen naar een ingebouwde sportknop.

Heeft het een bepaalde reden dat je een module met sportknop hebt gekocht zonder startstop knop en met dynamische stabiliteitscontrole ipv automatische?
Afbeelding
Afbeelding
Indi
Enthousiast
Enthousiast

30 nov 2011, 20:36

YorkPower schreef:Okay! Ik ga het denk ik proberen op te lossen met zo'n schakelaar, iets minder werk en hetzelfde effect ;) Op termijn misschien wel overstappen naar een ingebouwde sportknop.

Heeft het een bepaalde reden dat je een module met sportknop hebt gekocht zonder startstop knop en met dynamische stabiliteitscontrole ipv automatische?
Nee, ik dacht de button met start/stop en dsc besteld te hebben.. Ik moet het nog nakijken maar het is geen ramp zo

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”