Floor-is' GP0064 [verkocht]

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2012, 00:37

wanders schreef:het cuppen van de banden komt vaak (als uitlijning schokdempers e.d. goed zijn ) door de profiel opbouw.. of het profiel design..

probeer is een ander merk band...
ik heb aardig wat klanten met audi's rijden waar continental als een gek gaat cuppen achter..
ik heb bij die klanten Falken ze-912 gemonteerd en alle problemen waren verholpen..

wil niet zeggen dat Falken een wonderband is.. de FK-452 kan namelijk wel af en toe gaan cuppen..

en ja de ZE-912 ontworpen als comfort band, en niet zo zeer als sport band..

ik hoop dat je hier iets aan hebt..

lennard wander
wander's bandenservice
Lennard, ik heb op zich niet de luxe dat ik een paar extra bandjes heb liggen. Moet bovendien de volle mep betalen en da's ook flink minder: €500+ om te testen of het dan beter is ben ik niet van plan ;)

Heb op de zomervelgen nog runflats liggen tot die op zijn en gezien er nog flink wat profiel op zit, zal dat wel even duren. Op e grijze van de vrouw liggen Falken winterbanden (195/50 R16 uit mij hoofd). Zij rijd 's zomers op Falken 912s. :)
Als de zomermaanden op zijn, ga ik wel rondkijken naar andere 205/35 R18s, maar nu nog even niet. (We willen ook nog verhuizen en we hebben nogal eisen ;))
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2012, 00:38

MartijnGizmo schreef:Uitlijning, bandenspanning en ook het soort band... Vooral 'sportievere' banden met hun grotere profielblokken zijn er gevoelig voor!
Maar Martijn, dit zijn winterunits, ik denk eerder dat ik te sportief rijd voor dit relatief zachte rubber..

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2012, 00:40

Sepp schreef:Wat ik niet begrijp is dat je het hebt over cuppen op je voorbanden?
'Cuppen' vindt normaliter plaats op de achterbanden oftewel de banden waar niet de aandrijving/sturing zit. Ik laat op advies van mijn bandenleverancier elke 10.000 km de voorwielen en achterwielen wisselen om cuppen van de achterbanden te voorkomen en dit werkt. Nooit meer last van gehad. Als je de achterwielen om de 10.000 km (is maar een ongeveer indicatie) voor legt dan slijt het een beetje gecupte er weer af door het sturen en omdat ze op de aandrijvende as liggen (spint weleens een beetje bij sportief optrekken).
Ja voor, zaagtand-effect op het middelste deel van het profiel: waar het contact met de weg is.
Ik zal morgen de boel eens naar een iets lagere bandenspanning brengen: 2.0bar ofzo. Kijken of er dan beter contact met het asfalt is. Ik wil best wisselen, maar ik voel er weinig voor om dat om de week te gaan doen en het lijkt er op dat dat toch moet als het zo hard gaat als nu..

Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2012, 00:45

wanders schreef:zit nu het probleem verhaal nog is goed te lezen en,

het zou me niks verbazen als het door die vredestein banden zelf komt..
winterbanden zijn niet echt gemaakt voor sportief rijden, de meeste winterbanden voelen ook een beetje zweverig aan omdat de profiel blokken zo zacht zijn.. verschild per merk en type hoe erg dit is...

vredestein vind het belangerijker dat het profiel er ''exclusief en stylisch'' uit te laten zien, dan dat ze er voor zorgen dat ze nog een beetje de bocht door gaan...

ik denk dat ze het vermogen niet echt kwijt kunnen.. en daarom dat hele profiel aan stukken trekt.. wat lijkt of cupping...

heb je hier met je zomerbanden geen probleemen mee?
ik zeg: zomerbanden er onder (Falken -rt615k) en knallen met dat ding!

winter is het toch niet echt....
Ik ga dit weekeinde de zomervelgen oppikken bij de garage, die ga ik dan eerst helemaal schoonmaken (heb ze nu met een of ander vettig goedje in laten spuiten om oxidatie tegen te gaan op beschadigde plekken). Dan kijken waar en of er schade is, eventueel laten repareren en dan gaan ze er weer onder. Dat duurt hooguit een paar weken. :)

Je hebt denk ik het meest gelijk met het 'kunnen het vermogen niet kwijt', althans: dat likt mij de meest logische verklaring. Met de zomerbanden heb ik hier, tot op heden, geen last mee nee.

Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2012, 00:46

franklyn85 schreef:Ik wil net zeggen Floris als je nog op winterbanden rijd is dat de reden ik rij op Falken banden heb er weinig last van met mijn rijstijl dan weet jij genoeg
Haha, ja dan weet ik wel genoeg. Maar ik wil wel graag op de winterbanden als het koud is: ik rijd elke dag in mijn monstertje en dat stukje kortere remweg (en het placebo-effect) is voor mij wel vrij belangrijk :)

Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2012, 00:48

Batje schreef:Ola, k heb ook last van het cuppen van mijn achterbanden. Winterbandjes. De dealer geeft de band de schuld, en de banden boer de uitlijning. Dus k laat ze binnen kort bij de banden boer opnieuw uitlijnen. Hij is ook door hun opnieuw uitgelijnd na t verlagen, dus ze gaan kijken of er nog wat veranderd kon worden.
Jij achter, ik voor! Dat is een stevig verschil :)

Ze zijn echt prima uitgelijnd, de enige die misschien nog beter is, is een of andere kerel in het Oosten van het land die letterlijk niks anders doet. Mijn bandenboer is echt heel goed, niks te klagen! (Ja hij is te duur met banden, maar hij doet absoluut niet moeilijk als ik met velgen en banden aankom die ik zelf heb gekocht. En ze zijn supervoorzichtig met de auto's :) )

franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2012, 08:19

Floor-is schreef:
franklyn85 schreef:Ik wil net zeggen Floris als je nog op winterbanden rijd is dat de reden ik rij op Falken banden heb er weinig last van met mijn rijstijl dan weet jij genoeg
Haha, ja dan weet ik wel genoeg. Maar ik wil wel graag op de winterbanden als het koud is: ik rijd elke dag in mijn monstertje en dat stukje kortere remweg (en het placebo-effect) is voor mij wel vrij belangrijk :)
Ja zo bedoel ik is wel veilig maar weet je nog dat ik ging verlagen en dat mijn banden toen sleten.
Oooo dat is cuppe nee dat was het niet vlak daarna 2 gaten in me voorband.
Waarschijnlijk de stelschroef die aanliep door de verlaging

Is misschien iets om te checke of dat,niet het zelfde is als wat ik had een gelijk matig versleten patroon op de binnen
Zijde van de band
burn rubber not your soul

Afbeelding
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2012, 13:56

franklyn85 schreef:
Floor-is schreef:
Ja zo bedoel ik is wel veilig maar weet je nog dat ik ging verlagen en dat mijn banden toen sleten.
Oooo dat is cuppe nee dat was het niet vlak daarna 2 gaten in me voorband.
Waarschijnlijk de stelschroef die aanliep door de verlaging
Dat heb ik ook gehad! Auto omlaag, band tegen de stelring aan... Uiteindelijk opgelost met 5mm spacers, die heb ik voor de wintervelgen ook laten zitten. Voor de zomer wil ik eigenlijk nog iets breder, heb nog een setje 20mm's liggen met bouten.
Is misschien iets om te checke of dat,niet het zelfde is als wat ik had een gelijk matig versleten patroon op de binnen
Zijde van de band
Het is een vrij regelmatig zaagtand-patroon op het rolvlak. Als ik het niet vergeet zal ik een foto maken en anders kan je vrijdag wel even voelen ;)

MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2012, 16:41

Floor-is schreef:Ja voor, zaagtand-effect op het middelste deel van het profiel: waar het contact met de weg is.
Ik zal morgen de boel eens naar een iets lagere bandenspanning brengen: 2.0bar ofzo. Kijken of er dan beter contact met het asfalt is. Ik wil best wisselen, maar ik voel er weinig voor om dat om de week te gaan doen en het lijkt er op dat dat toch moet als het zo hard gaat als nu..
Ander idee:
- te weinig negatief camber voor je rijstijl
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2012, 17:57

MartijnGizmo schreef:
Floor-is schreef:Ja voor, zaagtand-effect op het middelste deel van het profiel: waar het contact met de weg is.
Ander idee:
- te weinig negatief camber voor je rijstijl
Op zich is camber stellen prettiger dan nieuwe banden moeten monteren omdat ze gewoon verknald zijn. Morgen moet ik 's ochtends in Eindhoven zijn, dan zie ik mijn auto wel een keer als het daadwerkelijk licht is buiten. Zal ik een fotootje maken (nouja, met de telefoon)

MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jan 2012, 18:12

Hoeveel negatief camber heeft de GP eigenlijk vóór? Bij een R50/R53 is dat erg weinig namelijk...
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 jan 2012, 19:30

Zelfde, ophanging is niet anders.. JCW set is een cm lager dus zal zo heel veel niet schelen
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jan 2012, 10:46

In een paar dagen tijd nogal veel km's gemaakt, ik heb zo'n beetje in de auto geleefd werkelijk. Nu voorzichtig aan gedaan en niet meer zo stevig gereden, het resultaat mag er zijn! Bijna heel dat zaagtand-patroon is weg.

Conclusie: ik reed te agressief voor het soort band, heb -zoals Wanders aangaf- waarschijnlijk gewoon het profiel kapot gereden door het stevige rijden.

Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jan 2012, 10:50

Fred schreef:Moet toch echt aan je banden liggen volgens mij. Cuppen is het gevolg van een te slappe zijwang. Beetje de eigenschap van het type banden die je gekozen hebt vrees ik... Toyo t1r schijnt er ook last van te hebben...
Ik rij met de zelfde banden !!
4 Cm verlaagd en ik heb echt nergens last van ..
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jan 2012, 11:38

Dan rijd je dus te rustig... :mrgreen:

Terug naar “Show your ride”