Wie kan mij helpen, om het volgende te beantwoorden, of goede tips te geven.
Heb een JCW spoiler voor de R53 gekocht, maar zie dat het misschien een groot probleem is, (volgens het forum),
om mijn huidige spoiler te verwijderen. Zit de huidige spoiler gelijmd? zo ja, hoe is dat het beste zonder schade te doen?
Alvast bedankt,
Michael
Verwijderen Cooper S spoiler R53
- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb een paar maanden geleden mijn Cooper-spoiler verwijderd en vervangen door een S-spoiler. De spoiler zat vast met twee schroeven en met dubbelzijdig tape. Volgens mij zit een S-spoiler op dezelfde manier gemonteerd. Ik heb eerst de twee schroeven los gehaald en vervolgens met visdraad en HG stickeroplosser (dat ik voorzichtig tussen het dak en de spoiler heb laten lopen) stap voor stap dat tape doorgesneden. Was een aardig geklooi, maar met veel geduld is het gelukt. Voordeel is dat de S-spoiler (in tegenstelling tot de Cooper-spoiler) niet over de hele breedte van het dak is geplakt maar in het midden open is. Dat zou het verwijderen een stuk makkelijker moeten maken. Bij mij is het op deze manier gelukt om de spoiler zonder schade te verwijderen.
Kijk wel uit met die stickeroplosser, want het doet z'n werk behoorlijk goed. Bij mij is er een beetje op het derde remlicht terechtgekomen, waardoor de lijm was opgelost en het glaasje eraf viel. Kon ik nog even een nieuw remlicht van 78 euro aanschaffen.
Succes!
Kijk wel uit met die stickeroplosser, want het doet z'n werk behoorlijk goed. Bij mij is er een beetje op het derde remlicht terechtgekomen, waardoor de lijm was opgelost en het glaasje eraf viel. Kon ik nog even een nieuw remlicht van 78 euro aanschaffen.

Succes!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors