Verwijderen Cooper S spoiler R53

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Mike71
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Verwijderen Cooper S spoiler R53

26 jan 2012, 20:53

Wie kan mij helpen, om het volgende te beantwoorden, of goede tips te geven.
Heb een JCW spoiler voor de R53 gekocht, maar zie dat het misschien een groot probleem is, (volgens het forum),
om mijn huidige spoiler te verwijderen. Zit de huidige spoiler gelijmd? zo ja, hoe is dat het beste zonder schade te doen?

Alvast bedankt,
Michael
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jan 2012, 21:13

Ik heb een paar maanden geleden mijn Cooper-spoiler verwijderd en vervangen door een S-spoiler. De spoiler zat vast met twee schroeven en met dubbelzijdig tape. Volgens mij zit een S-spoiler op dezelfde manier gemonteerd. Ik heb eerst de twee schroeven los gehaald en vervolgens met visdraad en HG stickeroplosser (dat ik voorzichtig tussen het dak en de spoiler heb laten lopen) stap voor stap dat tape doorgesneden. Was een aardig geklooi, maar met veel geduld is het gelukt. Voordeel is dat de S-spoiler (in tegenstelling tot de Cooper-spoiler) niet over de hele breedte van het dak is geplakt maar in het midden open is. Dat zou het verwijderen een stuk makkelijker moeten maken. Bij mij is het op deze manier gelukt om de spoiler zonder schade te verwijderen.

Kijk wel uit met die stickeroplosser, want het doet z'n werk behoorlijk goed. Bij mij is er een beetje op het derde remlicht terechtgekomen, waardoor de lijm was opgelost en het glaasje eraf viel. Kon ik nog even een nieuw remlicht van 78 euro aanschaffen. :?

Succes! :icon_top:
Afbeelding
Mike71
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

26 jan 2012, 21:20

Hallo Ivo,

Dank je voor je reactie.
Brengt de stikkeroplosser geen schade aan de lak toe?

Jammer van je remlicht zeg, nooit leuk die extra kosten.
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jan 2012, 21:24

Volgens mij kan je dat spul wel veilig gebruiken op je lak, maar ik heb alles wel even goed afgespoten met de tuinslang toen ik klaar was.

Zo zag de klep eruit na het verwijderen:
Afbeelding

En na een klein poetsbeurtje was alles weer helemaal strak:
Afbeelding
Afbeelding
Mike71
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

26 jan 2012, 21:56

Bedankt Ivo,

Volgende week krijg ik hem, ga daarna aan de slag.

Groeten Michael

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”