Ohja?
Een IC laat niet meer lucht door, de compressor zet namelijk niet meer lucht om toch - want dat blijft hetzelfde. Je verliest zelfs druk omdat je GRS groter is - zij het niet vee (0,1 psi ofzo..) Je eindtemperaturen zullen lager zijn, omdat je een lagere IAT hebt, en dus een betere verbranding, wat er voor zou kunnen zorgen dat je EGT ook wat lager is omdat er iets minder benzine nodig is om als koeling te fungeren - maar dat zal niet zoveel zijn dat je uitlaat er langer of korter van wordt.
WimS R53
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Dacht dat berthill er ook last van had ik duw hem steed terug maar helpt niet heb nu ijzer klemmetje erop opgelostBMX schreef:hogere vullingsgraad, daarmee hogere eindtemperaturen en dus hetere uitlaatgassen, uitlaat zet verder uit.. tadaaa :rolling
burn rubber not your soul


- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
toch doordat de lucht kouder is kan de vullingsgraad groter worden. Koudere lucht bevat meer zuurstofatomen. Dit zorgt voor een lagere temperatuur in de verbrandingskamer (vóór ontbranding).
Een benzineauto werkt met een brandstofoverschot. Als dit overschot niet behaald kan worden doordat de ingekomenlucht 'te veel' is, worden de temperaturen hoger. Of de injectoren zijn te klein, of afstelling niet juist.
Eindtemperaturen of piektemp worden niet gemeten dus kan niet op geanticipeerd worden door de computer. Alles blijft binnen de marges, koude intake zorgt voor koeling volgende ontbranding dus een koudere intake wil niet zeggen dat de uitlaatgassen lager zijn.
Over het algemeen zullen deze elkaar wel op de verwachte manier beinvloeden, door tuning kan hierop afgeweken worden.
De hel voor elke autotechnisch ingenieur.. temperaturen en verloop van de ontbranding in de kamer.
Een benzineauto werkt met een brandstofoverschot. Als dit overschot niet behaald kan worden doordat de ingekomenlucht 'te veel' is, worden de temperaturen hoger. Of de injectoren zijn te klein, of afstelling niet juist.
Eindtemperaturen of piektemp worden niet gemeten dus kan niet op geanticipeerd worden door de computer. Alles blijft binnen de marges, koude intake zorgt voor koeling volgende ontbranding dus een koudere intake wil niet zeggen dat de uitlaatgassen lager zijn.
Over het algemeen zullen deze elkaar wel op de verwachte manier beinvloeden, door tuning kan hierop afgeweken worden.
De hel voor elke autotechnisch ingenieur.. temperaturen en verloop van de ontbranding in de kamer.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Maaruh.. jullie rijden beide met een Janspeed.. miss is het allemaal makkelijker dan gedacht?
Welk materiaal is de Janspeed? is anders dan stock toch? dus die zet ook anders uit.. duss.. daarom wordt die weggedrukt?
Welk materiaal is de Janspeed? is anders dan stock toch? dus die zet ook anders uit.. duss.. daarom wordt die weggedrukt?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- WimS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Vlaardingen
Bericht
Gewoon ergens een klemmetje maken ofzo ?
Okee duidelijk maar hoe kan je dat nou het beste oplossen dan ?BMX schreef:Maaruh.. jullie rijden beide met een Janspeed.. miss is het allemaal makkelijker dan gedacht?
Welk materiaal is de Janspeed? is anders dan stock toch? dus die zet ook anders uit.. duss.. daarom wordt die weggedrukt?
Gewoon ergens een klemmetje maken ofzo ?
MCS 2004
- sam`spimpmini
- Be Mini
- Locatie: rotterdam
Bericht
mooi sam
gewoon ff langs ,mij rijden vd week,komt t heelemaal goed,dan rijden we een rondje op mijn manier en als tie dan nog recht zit weet je dat het goed kom.WimS schreef:Okee duidelijk maar hoe kan je dat nou het beste oplossen dan ?BMX schreef:Maaruh.. jullie rijden beide met een Janspeed.. miss is het allemaal makkelijker dan gedacht?
Welk materiaal is de Janspeed? is anders dan stock toch? dus die zet ook anders uit.. duss.. daarom wordt die weggedrukt?
Gewoon ergens een klemmetje maken ofzo ?
mooi sam
- WimS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Vlaardingen
Bericht
moewhahaa ik hoor het wel Sam als je een gaatje hebt
sam`spimpmini schreef:gewoon ff langs ,mij rijden vd week,komt t heelemaal goed,dan rijden we een rondje op mijn manier en als tie dan nog recht zit weet je dat het goed kom.WimS schreef:Okee duidelijk maar hoe kan je dat nou het beste oplossen dan ?BMX schreef:Maaruh.. jullie rijden beide met een Janspeed.. miss is het allemaal makkelijker dan gedacht?
Welk materiaal is de Janspeed? is anders dan stock toch? dus die zet ook anders uit.. duss.. daarom wordt die weggedrukt?
Gewoon ergens een klemmetje maken ofzo ?
mooi sam


MCS 2004
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Onze sponsors