Seat Leon CUPRA. SOLD!!
- maus105
- Bonkey
- Locatie: brabant
Bericht
Daarom zijn ze dus ook niet helemaal gelukt. Het was meer een uit probeer dagje. Voor Rick was het een van de eerste keren dat hij het systeem gebruikte en we hebben een gezellig dagje gehad alleen zijn de foto's niet helemaal gelukt
Het was ook gigantisch koud dus de uitlaat rookte als een gek! Volgende keer beter 


- the blue lobster
- Niko N.
- Contacteer:
- Locatie: Apeldoorn
Bericht
Ziet er idd zo al erg goed uit.P5ycH0 schreef:Volgende x beter? Nog beter?
Ik vind de shots nu al helemaal gaaf !!

" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
haha, nice!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- maus105
- Bonkey
- Locatie: brabant
Bericht
Ik ben best wel een noob wat betreft PK's, turbo's, engine upgrade's enz.
Nou hoor je op filmpjes vaak zo een "flipper" geluid. Waar komt dat precies vandaan en wat doet het precies? Je leest dan dat het geen goed geluid is omdat je turbo dan dooslipt? Dan heb je nog de DV. Die blaast dus je turbo af waardoor hij beter gekoeld word? In theorie maar in praktijk is het geluid gewoon vet? Dan lees ik ook veel non resonated en resonated bij uitlaten wat is dat precies? Want als ik google vertaler doe komt eruit resoneren.
Kortom gefaseert mijn vragen:
Wat is dat "flipper" geluid?
Is dat slecht voor je motor?
Wat doet een DV precies?
Is een DV storingsgevoelig?
Wat is non resonated en resonated?
Hoor het graag van de kenners
Nou hoor je op filmpjes vaak zo een "flipper" geluid. Waar komt dat precies vandaan en wat doet het precies? Je leest dan dat het geen goed geluid is omdat je turbo dan dooslipt? Dan heb je nog de DV. Die blaast dus je turbo af waardoor hij beter gekoeld word? In theorie maar in praktijk is het geluid gewoon vet? Dan lees ik ook veel non resonated en resonated bij uitlaten wat is dat precies? Want als ik google vertaler doe komt eruit resoneren.
Kortom gefaseert mijn vragen:
Wat is dat "flipper" geluid?
Is dat slecht voor je motor?
Wat doet een DV precies?
Is een DV storingsgevoelig?
Wat is non resonated en resonated?
Hoor het graag van de kenners

- maus105
- Bonkey
- Locatie: brabant
Bericht
Weinig kenners?
Ik ben al wat meer gaan zoeken maar man wat vind je veel verschillende info!
Het flipper geluid komt van een te strak afgestelde DV. Dit is niet erg voor je motor maar je valve kan in scheuren.
Een DV zorgt er eigenlijk voor dat je minder last hebt van je turbo "gat".
Oftewel je turbo pakt sneller op tijdens het schakelen. DV's kunnen wel voor behoorlijk wat storing zorgen maar als je het goed laat af stellen bij voorkeur tegelijk bij tuning/air intake en uitlaat en mits je een goed merk kiest kan het een mooie toevoeging zijn.
Het resonated en non resonated is zonder verbuigingen in je uitlaat? Oftewel een rechte uitlaat zonder bochten?
Anyways als iemand nog opmerkingen of aanvullingen heeft hoor ik het graag

Het flipper geluid komt van een te strak afgestelde DV. Dit is niet erg voor je motor maar je valve kan in scheuren.
Een DV zorgt er eigenlijk voor dat je minder last hebt van je turbo "gat".
Oftewel je turbo pakt sneller op tijdens het schakelen. DV's kunnen wel voor behoorlijk wat storing zorgen maar als je het goed laat af stellen bij voorkeur tegelijk bij tuning/air intake en uitlaat en mits je een goed merk kiest kan het een mooie toevoeging zijn.
Het resonated en non resonated is zonder verbuigingen in je uitlaat? Oftewel een rechte uitlaat zonder bochten?
Anyways als iemand nog opmerkingen of aanvullingen heeft hoor ik het graag

- Aantje
- Bijna verslaafd
Bericht
Volgens mij zorgt een Dumpvalve niet voor het verminderen van een turbo gat en anders geloof ik er niet in...
Een Dumpvalve doet eigenlijk letterlijk wat het staat, het dumped doormiddel van een Valve. Als de turbo op vol vermogen is heeft deze rond de 1 bar. Als je dan van het gas af gaat dumped deze valve feitelijk de opgebouwde turbo druk gewoon de atmosfeer is! Dat is het sissende geluid wat je hoort bij schakelen/van het gas af gaan bij goed vermogen.
Normale turbogeblazen auto's hebben ook een soort dumpvalve maar deze blaast gewoon de lucht terug het inlaat kanaal in waardoor er nauwelijks iets te horen is dat de lucht word afgeblazen.
Dumpvalve is niets bijzonders, kan geen kwaad voor je motor volgens mij. Het kan wel zo zijn dat ze de opgebouwde turbo druk iets langer vasthouden. Tot zover rijkt mijn technische kennis.
Het word door stumpers ook gezien als luchtdruk schakeling

Een Dumpvalve doet eigenlijk letterlijk wat het staat, het dumped doormiddel van een Valve. Als de turbo op vol vermogen is heeft deze rond de 1 bar. Als je dan van het gas af gaat dumped deze valve feitelijk de opgebouwde turbo druk gewoon de atmosfeer is! Dat is het sissende geluid wat je hoort bij schakelen/van het gas af gaan bij goed vermogen.
Normale turbogeblazen auto's hebben ook een soort dumpvalve maar deze blaast gewoon de lucht terug het inlaat kanaal in waardoor er nauwelijks iets te horen is dat de lucht word afgeblazen.
Dumpvalve is niets bijzonders, kan geen kwaad voor je motor volgens mij. Het kan wel zo zijn dat ze de opgebouwde turbo druk iets langer vasthouden. Tot zover rijkt mijn technische kennis.
Het word door stumpers ook gezien als luchtdruk schakeling


- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Dit is het geluid wat Maurice bedoelt volgens mij, en ja, dat is turbo-flutter.
Turbo flutter is niet goed voor je turbo, omdat je doordat er lucht terug de turbo in gaat er voor zorgt dat er een vele grotere lading op je schoepen en lagers komt te staan van je turbo.
Dit is op te lossen door een dumpvalve te monteren zodat de overtollige druk weg kan, en je dus geen terugvloed van druk hebt in je turbo. Ook is de respons beter door het gebruik van een valve.
Resonated heeft te maken met (vaak) middendempers. Non resonated is zonder middendemper en/of zonder cat
Dit is het geluid wat Maurice bedoelt volgens mij, en ja, dat is turbo-flutter.
Turbo flutter is niet goed voor je turbo, omdat je doordat er lucht terug de turbo in gaat er voor zorgt dat er een vele grotere lading op je schoepen en lagers komt te staan van je turbo.
Dit is op te lossen door een dumpvalve te monteren zodat de overtollige druk weg kan, en je dus geen terugvloed van druk hebt in je turbo. Ook is de respons beter door het gebruik van een valve.
Resonated heeft te maken met (vaak) middendempers. Non resonated is zonder middendemper en/of zonder cat
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Een DV blaast de lucht uit in de open lucht, waarna deze druk dus verloren gaat. Het standaard systeem blaast de lucht uit in het inlaat traject, wat er dus voor zorgt dat de motor veel beter oppakt na een gas los situatie.
Een DV klinkt dus best leuk maar heeft zelfs een negatief effect op de gasrepons na bijvoorbeeld overschakelen of opnieuw oppakken.
Dit klopt helaas niet voor 'normale' (lees: niet extreem getunede) motoren.maus105 schreef: ...Een DV zorgt er eigenlijk voor dat je minder last hebt van je turbo "gat".
Oftewel je turbo pakt sneller op tijdens het schakelen....
Een DV blaast de lucht uit in de open lucht, waarna deze druk dus verloren gaat. Het standaard systeem blaast de lucht uit in het inlaat traject, wat er dus voor zorgt dat de motor veel beter oppakt na een gas los situatie.
Een DV klinkt dus best leuk maar heeft zelfs een negatief effect op de gasrepons na bijvoorbeeld overschakelen of opnieuw oppakken.
- maus105
- Bonkey
- Locatie: brabant
Bericht
Thx voor de uitleg guys. Het is mij weer wat duidelijker!
Je leest zoveel tegenstrijdige informatie op internet.
Persoonlijk ben ik eigenlijk helemaal niet van motortuning maar je leest dat een JD chip voor cupra's wel heel fijn is en ik lees eigenlijk geen negatieve verhalen. Behalve dat je koppeling harder slijt.
JD chip kost 790euro en je gaat van 265 naar 310PK met een koppel van 310 naar 410nm
Vooral het koppel schijnt erg fijn te zijn.
Je leest zoveel tegenstrijdige informatie op internet.
Persoonlijk ben ik eigenlijk helemaal niet van motortuning maar je leest dat een JD chip voor cupra's wel heel fijn is en ik lees eigenlijk geen negatieve verhalen. Behalve dat je koppeling harder slijt.
JD chip kost 790euro en je gaat van 265 naar 310PK met een koppel van 310 naar 410nm

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
weg
Laatst gewijzigd door Marcel Always Open op 26 feb 2012, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Onze sponsors