
Het grote Nürburgring topic van 2012
- Mike71
- Nieuwsgierig

- Locatie: Helmond
Bericht
Hallo Berthil,
Dit ben ik inderdaad, vette foto trouwens, waar heb je die vandaan gehaald?
Gelukkig is je defect zo te horen niet zo erg, gelukkig maar.
Hoop je een keer te ontmoeten op de Ring, want ik zal er zeker vaker heengaan.
Vond de eerste keer geweldig, dit smaakt naar meer.
Groeten Michael
Dit ben ik inderdaad, vette foto trouwens, waar heb je die vandaan gehaald?
Gelukkig is je defect zo te horen niet zo erg, gelukkig maar.
Hoop je een keer te ontmoeten op de Ring, want ik zal er zeker vaker heengaan.
Vond de eerste keer geweldig, dit smaakt naar meer.
Groeten Michael
- mushrop
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Amstelveen
Bericht
Heb jij een schroefset of de standaard ophanging Mike?
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht
Link staat rechts onderaan. Ik heb veel foto's van je gezien.
Even alle foto's doorbladeren. In deze facebook groep staan nog meer links.
Volgende keer even een praatje maken en meerijden
Even alle foto's doorbladeren. In deze facebook groep staan nog meer links.
Volgende keer even een praatje maken en meerijden
- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht
Die andere in de cilinderkop is bij mij kapot.
Ik heb met Ghisbert de standaard MAS geprobeerd en die kan tot 1,5 bar overdruk meten.
Hij heeft mijn software aangepast zodat hij niet meer in de noodloop gaat boven 1,3 bar. Dus tot 1,5 bar zit ik goed
Ik had een 'leugenkastje' die het signaal afvlakt maar zo is beter.
Ik heb met Ghisbert de standaard MAS geprobeerd en die kan tot 1,5 bar overdruk meten.
Hij heeft mijn software aangepast zodat hij niet meer in de noodloop gaat boven 1,3 bar. Dus tot 1,5 bar zit ik goed
Ik had een 'leugenkastje' die het signaal afvlakt maar zo is beter.
- Mike71
- Nieuwsgierig

- Locatie: Helmond
Bericht
Zal ik doen Berthil, kan nog heel heel heel veel leren op de Ring.
Mushrop, ik heb er een schroefset KW variant 2 op zitten.
Ze zeggen toch altijd hoe lager je bij de grond ligt, hoe meer grip je hebt, of hoe beter de wegligging?
Ik moet zeggen dat ik enkele keren, vond dat ik weinig grip had. Ik weet niet of ik de enige ben die dat voelt, maar het voelt niet zo leuk.
Nou is het natuurlijk ook dat ik de baan helemaal niet ken, maar andere auto's gaan vol gas op bepaalde stukken, waar ik met minder gas door ging, en ik vond dat ik daar steeds uitbrak. Of moet je gewoon minder voorzichtig zijn, en het komt toch wel goed
????
Op het F1 circuit was dat niet het geval, daar was alles goed.
Hoe krijg je meer grip?
Ik heb sinds kort nieuwe 18" R105 velgen met run flat erop liggen. Hierop is de schroefset afgestemd.
Echter voor de Ring heb ik mijn oude (nog wel goede) 17" velgen met band gebruikt, om niet meteen de nieuwe banden te vernielen.
Zou semi-slicks helpen, of moet er bredere banden op??
Misschien weet iemand van jullie een antwoord.
Groeten Mike
Mushrop, ik heb er een schroefset KW variant 2 op zitten.
Ze zeggen toch altijd hoe lager je bij de grond ligt, hoe meer grip je hebt, of hoe beter de wegligging?
Ik moet zeggen dat ik enkele keren, vond dat ik weinig grip had. Ik weet niet of ik de enige ben die dat voelt, maar het voelt niet zo leuk.
Nou is het natuurlijk ook dat ik de baan helemaal niet ken, maar andere auto's gaan vol gas op bepaalde stukken, waar ik met minder gas door ging, en ik vond dat ik daar steeds uitbrak. Of moet je gewoon minder voorzichtig zijn, en het komt toch wel goed
Op het F1 circuit was dat niet het geval, daar was alles goed.
Hoe krijg je meer grip?
Ik heb sinds kort nieuwe 18" R105 velgen met run flat erop liggen. Hierop is de schroefset afgestemd.
Echter voor de Ring heb ik mijn oude (nog wel goede) 17" velgen met band gebruikt, om niet meteen de nieuwe banden te vernielen.
Zou semi-slicks helpen, of moet er bredere banden op??
Misschien weet iemand van jullie een antwoord.
Groeten Mike
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Harder is niet altijd beter! Dit moet op gevoel en op rijstyl. Niet iedereen wil dezelfde setting rijden.
Het kan ook te maken hebben met het type aandrijving wann je op het gas kan gaan, manier van insturen (racelijn) ook. Vele factoren zijn van belang. Ree je over dezelfde racelijn? Een klein beetje afwijken is veel verschil
Het type band kan ook nog een hoop uitmaken, elke band is anders. Semislicks geven zeker meer grip bijvoorbeeld.
Denk dat als je meerdere ronden hebt gereden je er ook meer gevoel voor krijgt en dan komt t van zelf
Klopt, hoe lager het zwaartepunt.. hoe beter!Mike71 schreef: Ze zeggen toch altijd hoe lager je bij de grond ligt, hoe meer grip je hebt, of hoe beter de wegligging?
Kan een V2 in hardheid worden afgesteld?Ik moet zeggen dat ik enkele keren, vond dat ik weinig grip had. Ik weet niet of ik de enige ben die dat voelt, maar het voelt niet zo leuk.
Nou is het natuurlijk ook dat ik de baan helemaal niet ken, maar andere auto's gaan vol gas op bepaalde stukken, waar ik met minder gas door ging, en ik vond dat ik daar steeds uitbrak. Of moet je gewoon minder voorzichtig zijn, en het komt toch wel goed????
Harder is niet altijd beter! Dit moet op gevoel en op rijstyl. Niet iedereen wil dezelfde setting rijden.
Het kan ook te maken hebben met het type aandrijving wann je op het gas kan gaan, manier van insturen (racelijn) ook. Vele factoren zijn van belang. Ree je over dezelfde racelijn? Een klein beetje afwijken is veel verschil
Denk dat als je meerdere ronden hebt gereden je er ook meer gevoel voor krijgt en dan komt t van zelf
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht
Ik zou pas aan semi-slicks beginnen als je de hele baan op 95% van je kunnen kan rijden en betere remmen hebt. Met semi-slicks gaat alles harder zodat je remmen het niet meer bij kunnen benen. Met standaard remmen ga je gegarandeerd fading krijgen onderaan de afdaling bij Breitscheid.
Belangrijk is de druk in je banden en type (straat)band voor grip.
Veel banden verliezen grip als ze te warm worden, zelfs de semi-slicks.
Hier ben je in de karroussel. Zit je daar op de bump stops van de schokdempers?
De karrousel is het zwaarste voor je vering.
Als je daar op je eind zit moet de auto omhoog of stijvere veren. Alleen stijver instellen werkt niet door de langdurige compressie.

Belangrijk is de druk in je banden en type (straat)band voor grip.
Veel banden verliezen grip als ze te warm worden, zelfs de semi-slicks.
Hier ben je in de karroussel. Zit je daar op de bump stops van de schokdempers?
De karrousel is het zwaarste voor je vering.
Als je daar op je eind zit moet de auto omhoog of stijvere veren. Alleen stijver instellen werkt niet door de langdurige compressie.

- franklyn85
- Volledig MINI minded!

- Locatie: heemskerk
Bericht
ik merkte ook veel fading met de Gp remmen......
Is weer een keer tijd om naarde ring te gaan
Is weer een keer tijd om naarde ring te gaan
burn rubber not your soul


- mini cabrio
- Volledig MINI minded!

Bericht

Maar als je gaat, en Eline blijft thuis, houd ik me aanbevolen als je nog een bijrijder zoekt
Jij moet dan ook nog een keer een mooie BBK scoren manfranklyn85 schreef:ik merkte ook veel fading met de Gp remmen......![]()
Is weer een keer tijd om naarde ring te gaan
Maar als je gaat, en Eline blijft thuis, houd ik me aanbevolen als je nog een bijrijder zoekt
- franklyn85
- Volledig MINI minded!

- Locatie: heemskerk
Bericht
Ja is goed mark....... Overgens heb ik een 2 de hands tarox 6 pots op het oogmini cabrio schreef:Jij moet dan ook nog een keer een mooie BBK scoren manfranklyn85 schreef:ik merkte ook veel fading met de Gp remmen......![]()
Is weer een keer tijd om naarde ring te gaan![]()
Maar als je gaat, en Eline blijft thuis, houd ik me aanbevolen als je nog een bijrijder zoekt![]()
burn rubber not your soul


Onze sponsors













