Dave's Turbo R53 Project

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 mar 2012, 21:08

Berthil schreef:Ik zou de originele pulley er weer opzetten als je wat wil veranderen :)
Zelf een gebroken ketting gehad en de 1% extra heb je ook niet nodig met de Sprintex.
Of is die gedempt die je er nu op hebt zitten? Dan is het niet zo erg.

Wat je nog kan doen is een extra buis van 30mm doorsnee op de inlaatbuis zetten met magneetventiel die meer of minder opent afhankelijk van toerental. Dat om de onderdruk in de te smalle aanzuigbuis van de Sprintex op te heffen. Krijg je waarschijnlijk gelijk 20pk erbij. Als jij dat nou even uittest kan ik het zo overnemen :)
Pulley op de krukas bedoel je?
Men zegt dat de ATI beter is, namelijk een vloeistofgedempte, dus die laat ik mooi zitten..

Mijn inlaatbuis wordt nog aangepast, vandaar dat men in Engeland denkt met de laatste serie modificaties 310 pk te kunnen gaan halen ;) Waar zou die buis met dat magneetventiel moeten komen zitten?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

08 mar 2012, 21:21

Daveke schreef:Waar zou die buis met dat magneetventiel moeten komen zitten?
Goeie vraag vandaar mijn opmerking dat jij het eerst kan uitproberen :)
Die zou zo dicht mogelijk bij de compressor op de Sprintex buis aangesloten moeten worden maar er is weinig ruimte naar boven of onderen. En natuurlijk moet er dan ook nog een filtertje op.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 mar 2012, 21:09

Vandaag naast een korte wasbeurt voor de MINI ook mijn andere "vorige" hobby weer eens een grote wasbeurt gegeven..

Toen ik mijn Mini kocht was dat mede omdat ik een zware knieblessure heb opgelopen en mijn grote hobby destijds, wielrennen in competetieverband niet meer kon uitoefenen. Aangezien me dat destijds meer dan 20 uur per week kostte kunnen jullie je voorstellen dat er een grote grote leegte ontstond die de MINI tot nu toe heel erg goed opgevangen heeft :)
Maar sinds mijn project een beetje op zn eind aan loopt, en de drang naar het sporten weer groter begon te worden ben ik gisteren opgestapt en na een ritje van 110 km kan ik zeggen; de knie is eindelijk beter! Geen vocht meer, geen pijn meer, maar ook geen conditie meer. Ik heb dus weer een lange weg te gaan!

Enkele fotootjes voor de carbon fetishisten hiero ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de kenners;

Full Carbon frame met Ritchey WCS voorvork en Ritchey WCS balhoofd
Dura Ace 10 speed groep met pedalen
Ritchey WCS Carbon stuur, stuurpen en zadelpen
Mavic Cosmic Carbon wielen met Continental GP4000S banden
Fizik Arione zadel en stuurlint
Carbon bidonhouders
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mar 2012, 21:11

ik ben zoooo blij voor je .. !! echt top dat je weer bezig bent!! lekker knallen nu !!!
audissimo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 mar 2012, 21:12

Nice bike, had hem al eens gezien! blijft mooi zon carbon frame
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mar 2012, 21:15

Wow, wat een gave fiets! :shock: En top dat je weer pijnvrij hebt kunnen fietsen. :icon_top:
Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mar 2012, 21:21

Leuk fietsje 8)
GreyCooperS
Forum Junky

12 mar 2012, 21:30

Fiets vind ik drie keer niets, ik heb Frankie syndroom dus gebruik die dingen nooit :mrgreen:

Maar wel top voor je dat je knie weer een beetje meewerkt!..nu nog ff paar maandjes conditie opbouwen, zodat je daarna 6 mnd met je reet op Aruba kunt liggen... :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mar 2012, 21:32

Nice nice, echt waar haal je iedere keer t geld vandaag zeg. Dure hobby's heb jij ;) Respect :-))
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mar 2012, 21:33

Uitzonderlijk fraaie tweewieler, maar nog fijner dat je knie weer meewerkt! :)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 mar 2012, 21:36

Shimano cranck erin? Ook carbon?

Ik heb 3x carbon crancks gehad alleen die braken steeds af :(
dus heb nu weer titanium.. aluminium is te soepel en buigt :P

Maar dat ziet er echt gelikt uit! Wat weegt die eig? Want daar gaat t allemaal om hè?! ;) haha
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
maiky maik
Be Mini
Be Mini

12 mar 2012, 21:38

Vet gaaf. @ junky, ga samen x flink stuk fietsen!
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mar 2012, 21:39

hoezo :p

lol :mrgreen:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 mar 2012, 22:01

Gewicht boeit me geen reet, daar ga je nl geen meter harder van fietsen hier in NL. Aerodynamica is veel belangrijker.. Tot 30 per uur bergop heb je amper iets aan een lichte fiets. Ik heb met dit ding 6 keer op een dag Alpe D'huez beklommen en dat was heerlijk met deze wielen :)

Dura Ace cranks zijn van aluminium en zijn van alle cranks die ik gereden heb de stijfste die er zijn. Stijver dan titanium en carbon. FSA breekt nogal gauw van de carbon cranks, shimano nooit.

Ik heb altijd wedstrijd gereden en was gek op tijdritten, je lichaam zo veel pijn doen dat je op een bepaald moment door die grens heen gaat en het amper nog voelt, en de magische 45 per uur gemiddeld haalt geeft echt een geweldig gevoel :)

Gisteren haalden we met de toerclub een gem van 32 per uur over die 110 km, en dat was voor mij behoorlijk aanpezen.. Flink trainen vanaf nu dus, 1 juli achtste traithlon op het programma..

@ Peter; ik denk dat ik mn fiets wellicht mee neem naar Aruba en daar wat ga fietsen..

Deze weegt in zijn huidige setup ongeveer een kg of 8 denk ik. Maar hij is wel snel en een hoge stijfheid in balhoofd en bottom bracket, want dat merk je ;)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 mar 2012, 22:10

Ik doe ook net ff wat anders met een fiets dan jij :P hahaha

Aruba kan je dan elke dag rond fietsen.. of 2x :P haha

maar 32gemiddeld is ook nog een lekkere snelheid! Heb je jezelf nog een doel gesteld om weer wedstrijden te gaan rijden/winnen? Of bouw je het op en kijk je hoever je komt?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Show your ride”