R53; Goodbye my friend! P97

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2012, 22:04

Goed bezig 8)
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 mar 2012, 22:06

Shag schreef:Haha best gevaarlijk dus zo'n setje monteren!
Als je weet wat je doet valt t allemaal wel mee :P hahaha
Maar voor degene die mij volgen weten nu dat je de torsiestang als eerste los moet maken nadat t wiel er af is :) zowel voor als achter!
Raymond schreef:De achterkant zit prima laag op de veertjes, nu de voorkant nog :D
Ik zit bijna op de bumpstops :lol:
Dus de achterkant gaat omhoog ;) voorkant is goed zoals die is :)
Berthil schreef: Wel goed dat je dit zel fgedaan hebt, een bikkel ben je als je dit bij minus 5 doet :mrgreen:
Stiekem ook wel een beetje trots op mezelf (A) Maar 5 bouten los en weer vastdraaien leek me nog wel te doen :) De voorkant was een goed leermoment.
Met minus 5 had ik die ratel echt nooit zoalng vast kunnen houden ;) haha!
Zelf ook dit weekend een momentje gehad. De voorkant eerst links opgekrikt en er een assteun onder en wiel er af. Daarna rechts opkrikken en knalt gewoon die assteun links in 4 stukken uiteen. Ik heb die dingen nooit vertrouwd dus ik had er nog een 'los' bij onder gezet voor de zekerheid. Die heeft het opgevangen. Had erger kunnen aflopen! Altijd oppassen dus.
WTF!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 mar 2012, 22:15

BMX schreef:
Shag schreef:Haha best gevaarlijk dus zo'n setje monteren!
Als je weet wat je doet valt t allemaal wel mee :P hahaha
Maar voor degene die mij volgen weten nu dat je de torsiestang als eerste los moet maken nadat t wiel er af is :) zowel voor als achter!
[/quote]

Achter een torsiestang lossen? Nee hoor, 2 boutjes bovenin de schokbreker en een grote onderin en je kan de hele zaak vervangen. Achter is juist het makkelijkste te doen!
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 mar 2012, 22:21

Als je beide achterwielen van de grond hebt dan is de torsiestang idd spanningsloos.. Dat had ik niet, heb maar 2 assteunen.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 mar 2012, 22:25

Dan hoeft dat nog niet hoor, ik heb mijn achterzijde verlaagd thuis op de stoep met pa en daar is de torsiestang niet voor los geweest achter. Die zit toch ook helemaal niet verbonden met je schokbreker?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 mar 2012, 22:28

Niet met de schokbreker maar wel met de draagarm.. (via een reactiestang)
Miss leg ik het verkeerd uit? ik heb de reactiestang losgemaakt, de torsiestang bleef op zijn plek ;) haha
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 mar 2012, 22:30

Ik weet echt even niet waar je het over hebt denk ik.. Als je je auto aan de achterzijde opkrikt, en die twee bouten in je topmount los maakt, en de onderste in de schokbreker los maakt, dan kun je de schokbreker gewoon wisselen hoor. Geen rectaie/torsie/stang of wat dan ook komt daar bij kijken
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2012, 22:32

Daveke schreef:Dan hoeft dat nog niet hoor, ik heb mijn achterzijde verlaagd thuis op de stoep met pa en daar is de torsiestang niet voor los geweest achter. Die zit toch ook helemaal niet verbonden met je schokbreker?
Bij Dave moet je idd wat meer details melden, kerel weet gewoon (te :P) veel en denkt ook in detail ;).
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 mar 2012, 22:34

Het kan wel.. maar mijn schokbreker is groter dan het gat dat de torsiestang over laat. Dan zou ik de draagarm naar beneden moeten drukken om de boel passen te maken.
Ik moet nu de draagarm opkrikken, schokdemper plaatsen en dan de draagarm verder opkrikken om de reactiestang weer vast te maken.. Daarom heb ik m los gemaakt.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 mar 2012, 22:34

Raymond schreef:
Daveke schreef:Dan hoeft dat nog niet hoor, ik heb mijn achterzijde verlaagd thuis op de stoep met pa en daar is de torsiestang niet voor los geweest achter. Die zit toch ook helemaal niet verbonden met je schokbreker?
Bij Dave moet je idd wat meer details melden, kerel weet gewoon (te :P) veel en denkt ook in detail ;).
Oh absoluut niet, pa doet het meeste werk aan mijn auto.. De basale dingetjes doe ik zelf, en het makkelijke sleutelwerk aan het interieur e.d.
Ik heb nu een paar Mini's verlaagd (en ook terug gebouwd naar OEM) en ik heb nog nooit aan de achterzijde stangen los hoeven te maken nl, of het nu op een brug, een krik of een assteun was. De meeste moeite heb je met de voorzijde omdat die schokbreker wel vast zit aan een drop-link
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 mar 2012, 22:35

Netjes gedaan Richard. Ik zat het topic te lezen en vroeg me echt af wat je met die torsiestang had gedaan. Maar Davy gaf het net ook al aan, die hoefde je echt niet los te halen, ook niet wanneer je 'm aan 1 kant opkrikt. Heb het spul niet aangeraakt toen..
Maar in elk geval gelukt en super!! :)
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 mar 2012, 22:36

BMX schreef:Het kan wel.. maar mijn schokbreker is groter dan het gat dat de torsiestang over laat. Dan zou ik de draagarm naar beneden moeten drukken om de boel passen te maken.
Ik moet nu de draagarm opkrikken, schokdemper plaatsen en dan de draagarm verder opkrikken om de reactiestang weer vast te maken.. Daarom heb ik m los gemaakt.
Het was idd wel werken met twee krikken vaak, omdat je idd dat gat tussen OEM en verlaagd moet overbruggen, maar ik hoefde daar niks voor los te draaien. Had je hem niet beter op twee assteunen aan de achterzijde gezet, zodat ie helemaal los van de grond kwam?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 mar 2012, 22:36

@ Raymond; heb jij jouw set er nu al onder zitten?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 mar 2012, 22:39

mzzzzz.. bij mij staat er allemaal spanning op dus ik zal wel iets fout doen :P hahaha
Maar gelukkig ben ik nog heel (deels) en de boel zit er onder :D
Morge nog ff de goede hoogte en dan kan ik volop genieten en kan ik uit gaan kijken naar het 'Beek-kuurtje' 8)

Terug naar “Show your ride”