R53; Goodbye my friend! P97
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
hahaha
Maar voor degene die mij volgen weten nu dat je de torsiestang als eerste los moet maken nadat t wiel er af is
zowel voor als achter!

Dus de achterkant gaat omhoog
voorkant is goed zoals die is 
De voorkant was een goed leermoment.
Met minus 5 had ik die ratel echt nooit zoalng vast kunnen houden
haha!
Als je weet wat je doet valt t allemaal wel meeShag schreef:Haha best gevaarlijk dus zo'n setje monteren!

Maar voor degene die mij volgen weten nu dat je de torsiestang als eerste los moet maken nadat t wiel er af is

Ik zit bijna op de bumpstopsRaymond schreef:De achterkant zit prima laag op de veertjes, nu de voorkant nog

Dus de achterkant gaat omhoog

Stiekem ook wel een beetje trots op mezelf (A) Maar 5 bouten los en weer vastdraaien leek me nog wel te doenBerthil schreef: Wel goed dat je dit zel fgedaan hebt, een bikkel ben je als je dit bij minus 5 doet

Met minus 5 had ik die ratel echt nooit zoalng vast kunnen houden

WTF!Zelf ook dit weekend een momentje gehad. De voorkant eerst links opgekrikt en er een assteun onder en wiel er af. Daarna rechts opkrikken en knalt gewoon die assteun links in 4 stukken uiteen. Ik heb die dingen nooit vertrouwd dus ik had er nog een 'los' bij onder gezet voor de zekerheid. Die heeft het opgevangen. Had erger kunnen aflopen! Altijd oppassen dus.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Achter een torsiestang lossen? Nee hoor, 2 boutjes bovenin de schokbreker en een grote onderin en je kan de hele zaak vervangen. Achter is juist het makkelijkste te doen!
[/quote]BMX schreef:Als je weet wat je doet valt t allemaal wel meeShag schreef:Haha best gevaarlijk dus zo'n setje monteren!hahaha
Maar voor degene die mij volgen weten nu dat je de torsiestang als eerste los moet maken nadat t wiel er af iszowel voor als achter!
Achter een torsiestang lossen? Nee hoor, 2 boutjes bovenin de schokbreker en een grote onderin en je kan de hele zaak vervangen. Achter is juist het makkelijkste te doen!
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Als je beide achterwielen van de grond hebt dan is de torsiestang idd spanningsloos.. Dat had ik niet, heb maar 2 assteunen.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Niet met de schokbreker maar wel met de draagarm.. (via een reactiestang)
Miss leg ik het verkeerd uit? ik heb de reactiestang losgemaakt, de torsiestang bleef op zijn plek
haha
Miss leg ik het verkeerd uit? ik heb de reactiestang losgemaakt, de torsiestang bleef op zijn plek

) | bar-end mirrors

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik weet echt even niet waar je het over hebt denk ik.. Als je je auto aan de achterzijde opkrikt, en die twee bouten in je topmount los maakt, en de onderste in de schokbreker los maakt, dan kun je de schokbreker gewoon wisselen hoor. Geen rectaie/torsie/stang of wat dan ook komt daar bij kijken
- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
) veel en denkt ook in detail
.
Bij Dave moet je idd wat meer details melden, kerel weet gewoon (teDaveke schreef:Dan hoeft dat nog niet hoor, ik heb mijn achterzijde verlaagd thuis op de stoep met pa en daar is de torsiestang niet voor los geweest achter. Die zit toch ook helemaal niet verbonden met je schokbreker?

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Het kan wel.. maar mijn schokbreker is groter dan het gat dat de torsiestang over laat. Dan zou ik de draagarm naar beneden moeten drukken om de boel passen te maken.
Ik moet nu de draagarm opkrikken, schokdemper plaatsen en dan de draagarm verder opkrikken om de reactiestang weer vast te maken.. Daarom heb ik m los gemaakt.
Ik moet nu de draagarm opkrikken, schokdemper plaatsen en dan de draagarm verder opkrikken om de reactiestang weer vast te maken.. Daarom heb ik m los gemaakt.
) | bar-end mirrors

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb nu een paar Mini's verlaagd (en ook terug gebouwd naar OEM) en ik heb nog nooit aan de achterzijde stangen los hoeven te maken nl, of het nu op een brug, een krik of een assteun was. De meeste moeite heb je met de voorzijde omdat die schokbreker wel vast zit aan een drop-link
Oh absoluut niet, pa doet het meeste werk aan mijn auto.. De basale dingetjes doe ik zelf, en het makkelijke sleutelwerk aan het interieur e.d.Raymond schreef:Bij Dave moet je idd wat meer details melden, kerel weet gewoon (teDaveke schreef:Dan hoeft dat nog niet hoor, ik heb mijn achterzijde verlaagd thuis op de stoep met pa en daar is de torsiestang niet voor los geweest achter. Die zit toch ook helemaal niet verbonden met je schokbreker?) veel en denkt ook in detail
.
Ik heb nu een paar Mini's verlaagd (en ook terug gebouwd naar OEM) en ik heb nog nooit aan de achterzijde stangen los hoeven te maken nl, of het nu op een brug, een krik of een assteun was. De meeste moeite heb je met de voorzijde omdat die schokbreker wel vast zit aan een drop-link
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Netjes gedaan Richard. Ik zat het topic te lezen en vroeg me echt af wat je met die torsiestang had gedaan. Maar Davy gaf het net ook al aan, die hoefde je echt niet los te halen, ook niet wanneer je 'm aan 1 kant opkrikt. Heb het spul niet aangeraakt toen..
Maar in elk geval gelukt en super!!
Maar in elk geval gelukt en super!!

R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Het was idd wel werken met twee krikken vaak, omdat je idd dat gat tussen OEM en verlaagd moet overbruggen, maar ik hoefde daar niks voor los te draaien. Had je hem niet beter op twee assteunen aan de achterzijde gezet, zodat ie helemaal los van de grond kwam?BMX schreef:Het kan wel.. maar mijn schokbreker is groter dan het gat dat de torsiestang over laat. Dan zou ik de draagarm naar beneden moeten drukken om de boel passen te maken.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
mzzzzz.. bij mij staat er allemaal spanning op dus ik zal wel iets fout doen
hahaha
Maar gelukkig ben ik nog heel (deels) en de boel zit er onder
Morge nog ff de goede hoogte en dan kan ik volop genieten en kan ik uit gaan kijken naar het 'Beek-kuurtje'

Maar gelukkig ben ik nog heel (deels) en de boel zit er onder

Morge nog ff de goede hoogte en dan kan ik volop genieten en kan ik uit gaan kijken naar het 'Beek-kuurtje'

) | bar-end mirrors

Onze sponsors