Dave's Turbo R53 Project
- Evomini
- Enthousiast
Bericht
die uitlaatklep deed me denken aan deze bypassklep:
http://www.vwforum.nl/post1632039.html

en hier zoiets toegepast om de demper te 'bypassen'.

Iemand hier die al een dergelijk systeem heeft op de MINI?

Laatst gewijzigd door Evomini op 07 apr 2012, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Governorrob
- Nieuwsgierig
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik ben hier ook naar opzoek geweest, als plaatje voor Daveke. Vroeger zat een dergelijk systeem op de Camaro en Challenger. Dan werd vóór de eerste demper afgekapt. Maar helaas niets snel kunnen vinden.. dit is wel een leuke 'vervanger'Evomini schreef:die uitlaatklep deed me denken aan deze bypassklep:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Thanks peeps voor de complimenten!
Dit is net zo'n CAE als Berthil en Ducks hebben inderdaad. Het is wel even wennen met rijden, maar eenmaal gewend is het echt ontzettend prettig, ik denk dat er wel qua afstelling nog een en ander te winnen is
Ja, die klep lijkt er enigszins wel op, maar heeft geen "bypass". Er klapt met een druk op het knopje een klep dicht die rondom nog 8 mm speling heeft waar de gassen langs kunnen ontsnappen, je gaat dus ook niet plankgas rijden met die klep dicht - want dan is het een belemmering in de uitlaat.
Paasmaandag kan er een filmpje verwacht worden.. De herrie komt in elk geval ruim boven de radio uit..
Dit is net zo'n CAE als Berthil en Ducks hebben inderdaad. Het is wel even wennen met rijden, maar eenmaal gewend is het echt ontzettend prettig, ik denk dat er wel qua afstelling nog een en ander te winnen is
Ja, die klep lijkt er enigszins wel op, maar heeft geen "bypass". Er klapt met een druk op het knopje een klep dicht die rondom nog 8 mm speling heeft waar de gassen langs kunnen ontsnappen, je gaat dus ook niet plankgas rijden met die klep dicht - want dan is het een belemmering in de uitlaat.
Paasmaandag kan er een filmpje verwacht worden.. De herrie komt in elk geval ruim boven de radio uit..
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Er zit veel minder speling op de gehele pook, dus je zit minder te "zoeken". Ik ben er straks mee naar het werk gereden, was wel prettig hoor! Ook de hoogte van de pook bevalt me prima.
Weer een nieuwe top qua compressordruk gehaald, bij 220 in zn 6 haalde ie 19,7 PSI. Daarna steeg het niet meer, benieuwd hoe dat gaat zijn na het komende tripje Engeland
Weer een nieuwe top qua compressordruk gehaald, bij 220 in zn 6 haalde ie 19,7 PSI. Daarna steeg het niet meer, benieuwd hoe dat gaat zijn na het komende tripje Engeland
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
CAE shifter is inderdaad even wennen maar schakelt zeer nauwkeurig.
Zelf heb ik de pook wat langer gemaakt zodat deze dichter bij het stuur zit.
Bijkomend voordeel van de verlenging is dat het schakelen dan ook iets minder zwaar gaat want dat word wat zwaarder door de shifter.
Zelf heb ik de pook wat langer gemaakt zodat deze dichter bij het stuur zit.
Bijkomend voordeel van de verlenging is dat het schakelen dan ook iets minder zwaar gaat want dat word wat zwaarder door de shifter.
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- maus105
- Bonkey
Onze sponsors