Mush's HB R53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gemeente \'\'Wolluk\'\'
Berichten: 6219
Lid geworden op: 13 apr 2008, 01:59

08 apr 2012, 23:56

Afbeelding

3.2KM/L :lol: :lol: :s
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

09 apr 2012, 14:08

maus105 schreef:Ah nice! Ben echt benieuwd naar het resultaat!
Voelt de mini niet een stapje terug op de BMW 1 trouwens?
Een mini zal misschien meer beleving hebben maar je 130 heeft wel lekker vermogen denk ik of niet?
Ik heb de 130i ook nog! De MINi is natuurlijk totaal anders qua beleving, maar ik hou wel van klein en hardcore. De BMW is gewoon een heerlijk snelle wagen, waar je in hoog tempo km's mee aflegt zonder vermoeid te raken. Een rondje Ring is ook leuk, maar voor het echt snelle werk moet je toch echt de MINI hebben. Qua top haalt hij niet wat de BMW (met gemak) doet, maar qua acceleratie is de MINI gewoon veel sneller. Dat heb ik met de BMW nu al een paar keer moeten afleggen. Pas vanaf de 180km/h, als het echt op de pure power aankomt, dan loopt de BMW easy weg. Sowieso dendert de BMW met gemak in z'n begrenzer, kost geen enkele moeite. Die begrenzer komt er trouwens "pas" bij 265km/h op de teller in. Dat is dan ook gelijk het einde van de teller... Weet zeker dat als de begrenzer er niet opzat hij met gemak harder loopt, daar heb geen 400pk voor nodig.

Qua bouwkwaliteit is de BMW wel echt honderdduizend keer beter. ook tov de R55/R56 die ik hiervoor had.

@Geer: best netjes toch? :mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1277
Lid geworden op: 19 feb 2007, 13:56

09 apr 2012, 14:51

Serieus is de Mini sneller in acceleraties dan de 130i? 230pk van de mini bij 1100 kilo tov 265pk en +- 1300kg toch?
Laatst gewijzigd door mso op 09 apr 2012, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoog- en laagvlieger
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

09 apr 2012, 14:52

:lol:
burn rubber not your soul

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

09 apr 2012, 15:00

Qua acceleratie is de MINI nauwelijks bij te houden met de 130. Ze lopen niet weg, maar gaat redelijk gelijk op. Alleen op hoge snelheid (zeg 150/160+) is een MINI kansloos tegen de BMW.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

09 apr 2012, 15:04

Ik ken dit beamen in DLD liep rob wel bij me weg vlede jaar naar de ring
burn rubber not your soul

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

09 apr 2012, 15:10

Zou die dat dit jaar weer doen? ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

09 apr 2012, 15:30

Blijkbaar heb ik hier een paar pagina's gemist :oops:

Gave wielen Rob, die AZEV's.
Enig idee welke maat banden er rond komen want ik denk dat op onderstaande foto echt geen 205/45-17 ligt :wink:

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

09 apr 2012, 15:43

BMX schreef:Zou die dat dit jaar weer doen? ;)
Zou het nie weten ik heb geen flauw idee maar denk dat bovenin de bmw ruimer is in ze toure
burn rubber not your soul

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

09 apr 2012, 16:15

jbcola schreef:Blijkbaar heb ik hier een paar pagina's gemist :oops:

Gave wielen Rob, die AZEV's.
Enig idee welke maat banden er rond komen want ik denk dat op onderstaande foto echt geen 205/45-17 ligt :wink:
Ik dacht zelf aan 215/40 of 215/45. Wat denk jij dat er op zit Dick?

Sowieso....wat zou de beste maat zijn? Ik wil wel laag maar wil geen getrokken banden. Hoef dus niet Coen-laag, maar gewoon vet-laag. En een beetje beafy mag van mij ook wel...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

09 apr 2012, 20:15

Persoonlijk zou ik er 205/40-17 rond leggen 8)
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gemeente \'\'Wolluk\'\'
Berichten: 6219
Lid geworden op: 13 apr 2008, 01:59

09 apr 2012, 20:18

jbcola schreef:Persoonlijk zou ik er 205/40-17 rond leggen 8)
2X maar dan 215 :mrgreen: :mrgreen:
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

09 apr 2012, 20:22

Alhoewel...

205/45-17 op een 8 breed :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

09 apr 2012, 20:26

mushrop schreef:
maus105 schreef:Ah nice! Ben echt benieuwd naar het resultaat!
Voelt de mini niet een stapje terug op de BMW 1 trouwens?
Een mini zal misschien meer beleving hebben maar je 130 heeft wel lekker vermogen denk ik of niet?
Ik heb de 130i ook nog! De MINi is natuurlijk totaal anders qua beleving, maar ik hou wel van klein en hardcore. De BMW is gewoon een heerlijk snelle wagen, waar je in hoog tempo km's mee aflegt zonder vermoeid te raken. Een rondje Ring is ook leuk, maar voor het echt snelle werk moet je toch echt de MINI hebben. Qua top haalt hij niet wat de BMW (met gemak) doet, maar qua acceleratie is de MINI gewoon veel sneller. Dat heb ik met de BMW nu al een paar keer moeten afleggen. Pas vanaf de 180km/h, als het echt op de pure power aankomt, dan loopt de BMW easy weg. Sowieso dendert de BMW met gemak in z'n begrenzer, kost geen enkele moeite. Die begrenzer komt er trouwens "pas" bij 265km/h op de teller in. Dat is dan ook gelijk het einde van de teller... Weet zeker dat als de begrenzer er niet opzat hij met gemak harder loopt, daar heb geen 400pk voor nodig.

Qua bouwkwaliteit is de BMW wel echt honderdduizend keer beter. ook tov de R55/R56 die ik hiervoor had.

@Geer: best netjes toch? :mrgreen:
Thx voor de reply Rob. Wel gaaf om te zien dat zo veel meer pk's weinig uitmaakt :lol:
Uiteindelijk is de acceleratie ook het gebied waar het gemiddeld om gaat vind ik.
Je trekt eerder hard op dan dat je boven de 180km/h uur rijd. Anyways 2 dikke fietsen :D
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gemeente \'\'Wolluk\'\'
Berichten: 6219
Lid geworden op: 13 apr 2008, 01:59

09 apr 2012, 20:29

maus105 schreef:
mushrop schreef:
maus105 schreef:Ah nice! Ben echt benieuwd naar het resultaat!
Voelt de mini niet een stapje terug op de BMW 1 trouwens?
Een mini zal misschien meer beleving hebben maar je 130 heeft wel lekker vermogen denk ik of niet?
Ik heb de 130i ook nog! De MINi is natuurlijk totaal anders qua beleving, maar ik hou wel van klein en hardcore. De BMW is gewoon een heerlijk snelle wagen, waar je in hoog tempo km's mee aflegt zonder vermoeid te raken. Een rondje Ring is ook leuk, maar voor het echt snelle werk moet je toch echt de MINI hebben. Qua top haalt hij niet wat de BMW (met gemak) doet, maar qua acceleratie is de MINI gewoon veel sneller. Dat heb ik met de BMW nu al een paar keer moeten afleggen. Pas vanaf de 180km/h, als het echt op de pure power aankomt, dan loopt de BMW easy weg. Sowieso dendert de BMW met gemak in z'n begrenzer, kost geen enkele moeite. Die begrenzer komt er trouwens "pas" bij 265km/h op de teller in. Dat is dan ook gelijk het einde van de teller... Weet zeker dat als de begrenzer er niet opzat hij met gemak harder loopt, daar heb geen 400pk voor nodig.

Qua bouwkwaliteit is de BMW wel echt honderdduizend keer beter. ook tov de R55/R56 die ik hiervoor had.

@Geer: best netjes toch? :mrgreen:



Thx voor de reply Rob. Wel gaaf om te zien dat zo veel meer pk's weinig uitmaakt :lol:
Uiteindelijk is de acceleratie ook het gebied waar het gemiddeld om gaat vind ik.
Je trekt eerder hard op dan dat je boven de 180km/h uur rijd. Anyways 2 dikke fietsen :D

2X !!!

Terug naar “Show your ride”