Onderstuur onderstuur onderstuur

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

28 feb 2007, 08:51

denk dat het aan je harde banden ligt... Ik heb strutbraces boven en onder en echt zo goed als GEEN last van... zelfs niet in de regen :)

Ik heb continental sportcontact als het goed is ;)

dus denk aan de bandjes......
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1277
Lid geworden op: 19 feb 2007, 13:56

28 feb 2007, 09:02

coendek schreef:denk dat het aan je harde banden ligt... Ik heb strutbraces boven en onder en echt zo goed als GEEN last van... zelfs niet in de regen :)

Ik heb continental sportcontact als het goed is ;)

dus denk aan de bandjes......
Hmmz idd bandenspanning!! zou goed kunnen...hoeveel bar heb jij in je voorbanden zitten?
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

28 feb 2007, 09:18

2.7bar :O
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1277
Lid geworden op: 19 feb 2007, 13:56

28 feb 2007, 09:26

coendek schreef:2.7bar :O
Dat is 0.2 bar meer dan ik heb... dus daar zal het dan niet aan liggen ben ik bang.. ik denk dat jouw continental's een stuk allrounder zijn dan mijn pirelli's....Heb jij de sportcontact 2?
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

28 feb 2007, 09:41

mso schreef:
coendek schreef:2.7bar :O
Dat is 0.2 bar meer dan ik heb... dus daar zal het dan niet aan liggen ben ik bang.. ik denk dat jouw continental's een stuk allrounder zijn dan mijn pirelli's....Heb jij de sportcontact 2?
yup... HELE fijne banden!!!! :D

beter dan mijn proxes t-1R die ik voorheen had..

coen
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1277
Lid geworden op: 19 feb 2007, 13:56

28 feb 2007, 09:43

coendek schreef:
yup... HELE fijne banden!!!! :D

beter dan mijn proxes t-1R die ik voorheen had..

coen
Ja komen idd ook goed uit alle testen... heb er zelf ook naar gekeken alleen de Pirelli's hadden ze op voorraad... dus misschien m'n volgende band! ;)
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

28 feb 2007, 09:47

verstandig.. Ik vind de pirelli's te hard.. Ik had ze op mijn coupe.. (300pk+ 400nm) en had soms in 3 nog wielspin... Ik had overigens ook de P-zero Nero..

succes!

coen


ps. flink gummen... dan moet je vanzelf snel nieuwe banden ;)
Cooper2004
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 feb 2007, 14:16

28 feb 2007, 10:35

Cursusje verhoogde rijvaardigheid kan ook een oplossing zijn. Daar leer je hoe je een bocht goed moet nemen en dan heb je er veel minder last van.
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1277
Lid geworden op: 19 feb 2007, 13:56

28 feb 2007, 10:44

Cooper2004 schreef:Cursusje verhoogde rijvaardigheid kan ook een oplossing zijn. Daar leer je hoe je een bocht goed moet nemen en dan heb je er veel minder last van.
Ik denk dat het aan m'n bandenkeuze ligt.
Laatst gewijzigd door mso op 17 aug 2012, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Cooper2004
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 feb 2007, 14:16

28 feb 2007, 11:27

mso schreef:
Cooper2004 schreef:Cursusje verhoogde rijvaardigheid kan ook een oplossing zijn. Daar leer je hoe je een bocht goed moet nemen en dan heb je er veel minder last van.
Ik wil niet heel cocky overkomen maar ben nederlands kampioen promo95 (met het team) geweest...dat wil niet zeggen dat ik talent heb maar kan iig een klein beetje sturen. Maar het ging mij er niet om dat ik die bocht niet hard genoeg kan nemen...ik vond juist dat in ieder geval mijn mini heel erg onderstuurd was in nat weer.. ik heb zelf al met bandenspanning gespeeld maar mocht niet veel baten. Ik denk dat het aan m'n bandenkeuze ligt.
De ideale lijn rijden heb je dus wel onder de knie (letterlijk en figuurlijk). Ik kom zelf ook een paar keer per jaar op het circuit (niet met de MINI want die moet nog afgeleverd worden).

Dan zijn er nog een paar opties over; je banden, maar daar ben je al mee bezig.
En toespoor of uitspoor. Bij toespoor staan je voorwielen naar binnen (bovenaanzicht) / \ en bij uitspoor naar buiten \ / . De meeste auto's staan op toespoor omdat dat veiliger zou zijn. Bij uitspoor heb je meer kans op uitbreken van de achterkant en daar zit ook niet iedereen op te wachten. Ik weet niet of er ervaringen zijn met de MINI om dit af te stellen.

Succes.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”