Ik hoor nu al sinds twee weken(misschien al langer, maar het valt me pas sinds twee weken op) een vreemd geluid onder het rijden, het geluid is moeilijk te omschrijven, maar ik ga het toch proberen.
Je hoort het geluid het beste als je tussen de 50 en de 80 kilometer per uur rijd, het klingt een beetje als een wiellager dat droogloopt of kapot is, het geluid blijft, ook wanneer je de koppeling intrapt of de motor uitzet onder het rijden, het is dus niet gerelateerd aan het toerental van de motor. ook sturen, remmen of gasgeven (belasting) heeft geen invloed op het geluid.
Denk dus dat het te maken heeft met de uitgaande assen van de versnellingsbak (hoop het niet) of met bepaalde lagers.
Ik heb zo'n beetje de hele dag op het mini2.com forum lopen zoeken naar een soort gelijk probleem. wat je wel vaak leest op dit internationele forum is het geratel van de getrag versnellingsbak in neutraal met koppeling los. zie mijn topic http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=3321
Ook kwam naar voren dat de interne oliekeerring tussen de koppeling en de versnellingsbak bij sommige cooper s slecht is en dat zo de versnellingsbakolie richting de koppeling wegloopt, met als gevolg een droge versnellingsbak

Wat ook een optie is, dat ik de banden hoor, dit geluid lijkt vaak op een kapotte wiellager, de wiellagers zelf zijn goed, dit weet ik omdat ik vorige week een aankoopkeuring heb laten doen bij BMW dealer Kessels is Maastricht. deze hebben niets gehoord van het bovengenoemde geluid.
Zoals jullie kunnen horen is mijn vertrouwen in mijn cooper s erg laag, dit komt mede omdat ik de auto nu drie weken heb en er al voor 850euro aan gesleutelt is (garantie gelukkig) de kilometer stand van de auto is 38000kilometer en met zo'n kilometerstand verwacht je niet van dit soort problemen. helaas heb ik maar drie maanden garantie, dus als er iets met mijn versnellingsbak is, hoop ik dat het nu uitkomt en niet na de drie maanden, want dan kan ik zelf dokken
Nu is mijn vraag, wie van jullie heeft hetzelfde geluid in de auto als hij/zij met een gangetje van 50 tot 80 kilometer per uur rijd, of is dit een geluid wat gewoonweg bij de auto hoort en maak ik mij druk om niets?
Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties en ik hoop dat ik toch langzaam weer een beetje vertrouwen kan krijgen in mijn coopertje zodat ik kan gaan genieten

groetjes Kamiel