Wilcoos R56 PW fJCW! -> R60...

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

03 jun 2012, 13:20

Ja asa's zullen zonder schroefset aan gaan lopen ja ..
Met schroefset en camber platen zal het net passen :wink: en icm schroefset heb je wel 5 mm spacers nodig aan de voorzijde.
Je hebt nu idd de r112 7 j 17"
speedy
NMC Legend
NMC Legend

03 jun 2012, 13:21

Haal eerst de auto maar even op :mrgreen:
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jun 2012, 13:26

Wilcoos schreef:Het zegt mij beide nog niets :wink: Maar wil toch eerst wat meer informatie op doen hier over. Momenteel beperkt mijn kennis zich nog maar tot de VAG wereld :P

Eerste instantie zal de focus qua mods dus op het uiterlijk gericht zijn, en het onderstel misschien als ik tegen iets leuks aanloop.

Rijd er hier iemand rond met de JCW carbon dakspoiler, ben op zoek naar goede foto's om te kijken of dit wat is. Lijkt mij mooi icm met de scoop.
Die zijn er wel, maar die spoiler is best wel lelijk als je het mij vraagt. Ga voor de Challenge versie ;)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
speedy
NMC Legend
NMC Legend

03 jun 2012, 13:28

Vind jij de challenge mooier als de gp wing Floris ?
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jun 2012, 13:30

Jep! Zeker op de R56

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
speedy
NMC Legend
NMC Legend

03 jun 2012, 13:34

Ik vind hem zo groot :lol: gp is dik en toch niet ordinair groot.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jun 2012, 13:41

speedy schreef:Ja asa's zullen zonder schroefset aan gaan lopen ja ..
Met schroefset en camber platen zal het net passen :wink: en icm schroefset heb je wel 5 mm spacers nodig aan de voorzijde.
Je hebt nu idd de r112 7 j 17"
Nogal wat afhankelijkheden, dat is dus niet even de asa's ophalen. :mrgreen: Stel dat we bovengenoemde volledig doorvoeren, hoe laag ga ik dan?

Ik ben meestal een beetje van de orginaliteit, dus een GP spoiler op een JCW moet ik wel even wennen :wink:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

03 jun 2012, 13:46

Denk 5,5 / 6 cm verlaging als je voor de dikke look gaat 8)
Check de ride van Geobem even dan weet je hoe het staat op een r56 :wink:
S-67
Be Mini
Be Mini

03 jun 2012, 13:54

zwarte r112 met verlaging (5cm?) ziet er ook al heel erg goed uit hoor :)
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jun 2012, 14:02

S-67 schreef:zwarte r112 met verlaging (5cm?) ziet er ook al heel erg goed uit hoor :)
Dat klopt ziet er nu al erg goed uit, maar moet een keuze maken voor de winter velg. Kan deze velg dus doorschuiven naar de winter en een mooie 18" zomer velg er bij kopen of deze houden voor de zomer en een andere winterset. Weet nog niet wat wijsheid is :wink:

Net even in de boekjes zitten neuzen, het volgende ga ik iig alvalst bestellen ergens denk:
- carbon inlaat,
- orginele jcw side scuttles.
- eindtips JCW (alleen nog even kijken hoe die er op moeten)
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 jun 2012, 14:39

Wilcoos schreef:
S-67 schreef:zwarte r112 met verlaging (5cm?) ziet er ook al heel erg goed uit hoor :)
Dat klopt ziet er nu al erg goed uit, maar moet een keuze maken voor de winter velg. Kan deze velg dus doorschuiven naar de winter en een mooie 18" zomer velg er bij kopen of deze houden voor de zomer en een andere winterset. Weet nog niet wat wijsheid is :wink:

Net even in de boekjes zitten neuzen, het volgende ga ik iig alvalst bestellen ergens denk:
- carbon inlaat,
- orginele jcw side scuttles.
- eindtips JCW (alleen nog even kijken hoe die er op moeten)
Eindtips JCW gaan niet standaard passen, deze eindtips schuif je over de uitlaatpijpen heen en de diameter van fJCW uitlaat is groter dan de uitlaat van de JCW tunigkit, waar de eindtips bij horen.
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jun 2012, 14:50

Je hebt al een dikke uitlaatlijn doordat het een fJCW is. Moet je je geen zorgen rond maken!

Voor de ASA's heb je geen spacers nodig, maar ik ben niet zeker hoe ze passen icm de standaard schokdempers/veren. Die van een schroefset zijn namelijk over het algemeen kleiner van diameter.
Ik heb mijn schroefset vanvoor hoger moeten schroeven omdat de binnenkant van de velg tegen de stelring aan kwam.

Verder zal je zo goed als met alle wielen die je onder de MINI steekt aanlopen, maar dat is gewoon slijtage in het begin van de wielkastranden. Deze zijn van kunststof en slijten perfect en zonder problemen wat af ;)

Het is een beetje een 'extreem' wiel, maar het is zo ontzettend dik! Anders raad ik je de BBS CS aan in 18x8. Ook heeel mooi wiel en lekker dik, maar nog redelijk 'braaf'.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

03 jun 2012, 16:28

Deze wielen zijn erg goedkoop en super dik ! Hoogglans zwart spuiten en je hebt een super set

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... highlight= 8)
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jun 2012, 16:59

Thnx voor de tips allemaal trouwens!

Wel gaan wel eens kijken voor de velgen, denk dat het verstandig is om eerst even naar het onderstel te kijken. Zal voorlopig dan wel met deze velgen rond rijden, tenzij ik per ongeluk wat leuks tegenkom :P

Wel wil ik hier eigenlijk nog even spacers bij zetten, dus daar ga ik gelijk achteraan, even uitzoeken hoe groot ze moeten zijn/worden, iemand een idee?. Ook heb ik al gezien dat ik brakeducts wil :wink:

Dus korte termijn mod overzicht:
- scoop (spuiten in zwart zag er ook wel goed uit)
- side scuttles
- brake ducts
- mirror caps (MU, zoeken wat ik waar kan bestellen)
- spacers (hoeveel mm?)

En op zoek naar een goed onderstel, tot nu toe altijd Eibach gehad en daar ben ik erg tevreden over. Ook wil ik even kijken naar de effecten van een intake, hoor veel goede verhalen hier over alta, en vind die gesloten box wel gaaf.
Laatst gewijzigd door Wilcoos op 03 jun 2012, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jun 2012, 17:17

speedy schreef:Ik vind hem zo groot :lol: gp is dik en toch niet ordinair groot.
GP hoort op een GP, zie je tegenwoordig vrij veel bovendien. Challenge is exclusiever en op zich superrrrdik! :)
Groot en lomp mag soms, zie de kar can Ducks ;)

Spacers: 10 of 13mm denk ik zo :)

Terug naar “Show your ride”