Famos R53 (MrSmith)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Dr. Evil
Be Mini
Be Mini

14 jun 2012, 14:02

Die mod met je luchtfilter box heb ik laatst ook gedaan, ik heb alleen geen rubber terug geplaatst :mrgreen: :mrgreen:
En een alta erin geplakt !! Super geluid :lol:

Was wel makkelijk he die box :p uurtje werk met montage erbij :mrgreen:
MrSmith
Be Mini
Be Mini

14 jun 2012, 14:06

Dr. Evil schreef:Die mod met je luchtfilter box heb ik laatst ook gedaan, ik heb alleen geen rubber terug geplaatst :mrgreen: :mrgreen:
En een alta erin geplakt !! Super geluid :lol:

Was wel makkelijk he die box :p uurtje werk met montage erbij :mrgreen:
Ooww lekker een Alta!
Ik heb een K&N filter erin hangen. Het klinkt nu al wel redelijk leuk de compressor :D

Het is idd niet zo heel veel werk. Tis passen, meten en aanpassen.
Heb alles netjes gedaan, ook met het ovaal maken van de buis. Alles past precies dus duurde het wel iets langer dan een uurtje bij mij.. :mrgreen:
Dr. Evil
Be Mini
Be Mini

14 jun 2012, 14:18

Ja dat geluid is hemels nu :P !! En ik vond het erg leuk werk om te doen !!

Mag ik vragen waarom je eigenlijk een rubber heb terug geplaatst achter in de box, Ik zag het nut er niet van in ( dat zwarte rubber ) dus heb het eruit gesloopt, en heb nu een gat daar, :P
MrSmith
Be Mini
Be Mini

14 jun 2012, 14:28

Dr. Evil schreef:Ja dat geluid is hemels nu :P !! En ik vond het erg leuk werk om te doen !!

Mag ik vragen waarom je eigenlijk een rubber heb terug geplaatst achter in de box, Ik zag het nut er niet van in ( dat zwarte rubber ) dus heb het eruit gesloopt, en heb nu een gat daar, :P
Dat rubber heb ik eruit, ik heb daarvoor in de plaats een PVC buis van 75mm, die heb ik ovaal gemaakt zodat het past.
Dus heb de rubber vervangen door een grotere buis. De buis is voor de aansluiting van filterhuis naar achterwand zodat deze meer frisse lucht krijgt ipv warme lucht vanuit de motorruimte.

Als je geen verbinding maakt tussen de filterhuis en achterwand, krijgt de filter meer lucht binnen vanuit de motorruimte (warme lucht). Achter de achterwand is meer frisse lucht, dat kan je ook zien, deze is afgesloten en heeft roosters (de roosters net onder je ruitenwissers) boven.

Ik weet niet of ik het zo goed uit leg.. en of je het begrijpt.. Maar heb me best gedaan hahah..
Dr. Evil
Be Mini
Be Mini

14 jun 2012, 14:31

Ik snap je :lol: Heb je slim gedaan !! Ik zal er eens naar kijken, het zal allemaal wel meevallen, maar het is idd waar !

MrSmith
Be Mini
Be Mini

14 jun 2012, 14:33

Dr. Evil schreef:Ik snap je :lol: Heb je slim gedaan !! Ik zal er eens naar kijken, het zal allemaal wel meevallen, maar het is idd waar !

Check hier maar: DIY

Daar heb ik het van :D
Dr. Evil
Be Mini
Be Mini

14 jun 2012, 14:36

Ik heb het ook van DIY maar van Deniz, heb works box ! :)
Dr. Evil
Be Mini
Be Mini

14 jun 2012, 14:44

Hmm dat lijkt me sterk boris,

Maar het zou miss wel mogelijk zijn :mrgreen:
MrSmith
Be Mini
Be Mini

14 jun 2012, 14:45

Dr. Evil schreef:Ik heb het ook van DIY maar van Deniz, heb works box ! :)
De works box heeft volgens mij standaard al een grotere gat naar de achterwand toe.. ;)
Ik weet verder niet hoe het zit met de rubber..
Dr. Evil
Be Mini
Be Mini

14 jun 2012, 14:46

MrSmith schreef:
Dr. Evil schreef:Ik heb het ook van DIY maar van Deniz, heb works box ! :)
De works box heeft volgens mij standaard al een grotere gat naar de achterwand toe.. ;)
Ik weet verder niet hoe het zit met de rubber..
:icon_top: :yeah
MrSmith
Be Mini
Be Mini

14 jun 2012, 14:46

boris_brznjef schreef:heb je ook niet een software mod nodig voor het volle potentie van de verbeterde luchtstroom?
Ik zou het niet weten, die van mij presteert gewoon naar behoren.. Is al gechipped voordat ik de air box ging aanpassen..
Ga wel weer doen als ik er een andere uitlaat systeem onder ga gooien ofzo..

Nu in ieder geval nog niet heel veel haast mee..
MrSmith
Be Mini
Be Mini

14 jun 2012, 14:52

boris_brznjef schreef:
Dr. Evil schreef:Hmm dat lijkt me sterk boris,

Maar het zou miss wel mogelijk zijn :mrgreen:
las zoiets als je van de normale airbox naar een works box gaat heb je een software mod nodig. Dus als je je eigen box ala JCW aanpast heb je ook zoiets nodig lijkt mij. Misschien dat @daveke hier meer over kan vertellen.
Ik ga vanavond naar hem toe.. Dus zal wel even vragen.. ;) Kom hier nog op terug..
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 jun 2012, 16:34

Het probleem in de luchtstroom zit niet in het luchtfilter, maar in de inlaat net voor het blok. Die is meer restrictief dan al het andere in je systeem. Daarom is de aanpassing van het luchtfilter eigenlijk vooral een looks/geluid ding en niet veel meer dan dat. :)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)

Terug naar “Show your ride”