OK, ik rij nu alweer een tijdje met een BC Racing (BR Series) schroefset onder de R53. Sinds kort komt er een "krakend" geluid uit de rechter voor-veerpoot. Na wat overleg met een collega, zou het de bovenste schaal met lagers (?) kunnen zijn. Sorry ik weet de juiste benaming niet voor dat onderdeel van de poot. Schijnbaar draait alles op een punt, en dat draaipunt wordt verzorgt door schalen met lagers ertussen (klopt dat?).
Nu zag ik wel wat losse onderdelen te koop staan op de officiele site (UK) van BC Racing, maar kon maar één soort BEARING vinden, zou het die kunnen zijn, zijn die bearings vaak allemaal hetzelfde voor al hun type schroefsets?
Deze staat te koop op de site: BC BR Series Black Top Mount Bearing Housing Front
onderdelen BC Racing
Jullie misschien enig idee of dat idd het "krakende" geluid zou kunnen veroorzaken? Het geluid komt btw alleen naar voren wanneer ik op lage snelheid de bocht indraai, bvb bij parkeren of de straat indraaien.
Is zoiets een heel karwei om te vervangen, afgezien van het feit dat heel de poot er natuurlijk onderuit moet.
Het gaat om dit type schroefset "Verstelbare schroefset BC-Racing BR-RH T01", die ik hier op het forum gekocht heb, zie topic:
http://www.newminiclub.nl/forum/about23014.html
Heeft iemand ervaring met het repareren van zoiets, en er misschien wat meer vanaf weet?
Graag jullie mening en advies
THNX Miquel
Probleem met schroefset, expertise gevraagd
- SCUD
- Mod virus alert!
- Locatie: Vught
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Klinkt het als een veer onder spanning? Dan is het namelijk "spring binding", heb ik met m'n KW V1 ook. Kan verder weinig kwaad...
- SCUD
- Mod virus alert!
- Locatie: Vught
Bericht
OK, ik heb ook ff contact gehad met BC Racing importeur ShowOffImports. Deze vertelde me dus ook dat het de lagers kunnen zijn. Sprin Binding had ik nog niet van gehoord, is dat dan wel te verhelpen?
Is het nu wel nodig om die bearings te kopen en te vervangen?
Laatste antwoord Showoff:
Beste Miquel,
Zie bijlagen voor de 2 verschillende platen aan de bovenzijde, jij hebt nu als we het goed zien de upper spring seat zonder lager. Het andere model is MET lager.
De nieuwe platen vervangen je oude platen, 1 op 1 uitwisselbaar.


Is het nu wel nodig om die bearings te kopen en te vervangen?
Laatste antwoord Showoff:
Beste Miquel,
Zie bijlagen voor de 2 verschillende platen aan de bovenzijde, jij hebt nu als we het goed zien de upper spring seat zonder lager. Het andere model is MET lager.
De nieuwe platen vervangen je oude platen, 1 op 1 uitwisselbaar.


Surreality Just Got Funky!
- SCUD
- Mod virus alert!
- Locatie: Vught
Bericht
OK, ook nog even wat forums gelezen over "spring binding", de meeste zeggen dat het NIET de veer is die "bind" maar toch de bearings die zorgen voor binding. Meestal omdat deze bearing van "slechte" kwaliteit zijn. Dus ik denk dat wat ik gelezen heb, en van BC Racing gehoord heb, toch de bearing moet vervangen door het nieuwe type.
Ook heb ik Coendek om raad gevraagd in een PM, hoop dat hij ook nog zijn mening laat horen..
Ook heb ik Coendek om raad gevraagd in een PM, hoop dat hij ook nog zijn mening laat horen..
Surreality Just Got Funky!
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Klopt, BC heeft hier een nieuw glijlager voor gemaakt: http://www.motoringunderground.com/foru ... hp?t=22805
Onze sponsors