Probleem met schroefset, expertise gevraagd

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
SCUD
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Probleem met schroefset, expertise gevraagd

06 aug 2012, 17:35

OK, ik rij nu alweer een tijdje met een BC Racing (BR Series) schroefset onder de R53. Sinds kort komt er een "krakend" geluid uit de rechter voor-veerpoot. Na wat overleg met een collega, zou het de bovenste schaal met lagers (?) kunnen zijn. Sorry ik weet de juiste benaming niet voor dat onderdeel van de poot. Schijnbaar draait alles op een punt, en dat draaipunt wordt verzorgt door schalen met lagers ertussen (klopt dat?).
Nu zag ik wel wat losse onderdelen te koop staan op de officiele site (UK) van BC Racing, maar kon maar één soort BEARING vinden, zou het die kunnen zijn, zijn die bearings vaak allemaal hetzelfde voor al hun type schroefsets?
Deze staat te koop op de site: BC BR Series Black Top Mount Bearing Housing Front
onderdelen BC Racing
Jullie misschien enig idee of dat idd het "krakende" geluid zou kunnen veroorzaken? Het geluid komt btw alleen naar voren wanneer ik op lage snelheid de bocht indraai, bvb bij parkeren of de straat indraaien.
Is zoiets een heel karwei om te vervangen, afgezien van het feit dat heel de poot er natuurlijk onderuit moet.
Het gaat om dit type schroefset "Verstelbare schroefset BC-Racing BR-RH T01", die ik hier op het forum gekocht heb, zie topic:

http://www.newminiclub.nl/forum/about23014.html

Heeft iemand ervaring met het repareren van zoiets, en er misschien wat meer vanaf weet?
Graag jullie mening en advies

THNX Miquel
Surreality Just Got Funky!
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 aug 2012, 15:18

Coendek ff contacten. Die zit in die business en heeft er serieus verstand van!

Ik heb wel vaker gelezen dat de schroef bovenop niet vast genoeg aangedraaid is....

Succes!
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 aug 2012, 15:52

Klinkt het als een veer onder spanning? Dan is het namelijk "spring binding", heb ik met m'n KW V1 ook. Kan verder weinig kwaad...
SCUD
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 aug 2012, 17:09

OK, ik heb ook ff contact gehad met BC Racing importeur ShowOffImports. Deze vertelde me dus ook dat het de lagers kunnen zijn. Sprin Binding had ik nog niet van gehoord, is dat dan wel te verhelpen?
Is het nu wel nodig om die bearings te kopen en te vervangen?

Laatste antwoord Showoff:

Beste Miquel,

Zie bijlagen voor de 2 verschillende platen aan de bovenzijde, jij hebt nu als we het goed zien de upper spring seat zonder lager. Het andere model is MET lager.
De nieuwe platen vervangen je oude platen, 1 op 1 uitwisselbaar.

Afbeelding

Afbeelding
SCUD
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 aug 2012, 17:53

OK, ook nog even wat forums gelezen over "spring binding", de meeste zeggen dat het NIET de veer is die "bind" maar toch de bearings die zorgen voor binding. Meestal omdat deze bearing van "slechte" kwaliteit zijn. Dus ik denk dat wat ik gelezen heb, en van BC Racing gehoord heb, toch de bearing moet vervangen door het nieuwe type.
Ook heb ik Coendek om raad gevraagd in een PM, hoop dat hij ook nog zijn mening laat horen..
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 aug 2012, 19:50

Klopt, BC heeft hier een nieuw glijlager voor gemaakt: http://www.motoringunderground.com/foru ... hp?t=22805
SCUD
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 aug 2012, 20:04

Yup...deze heb ik dus een nieuwe set van besteld, zou de problemen moeten verhelpen! Nu nog iemand die me kan helpen bij dit "klusje" hint hint... ;)

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”