Momenteel zit er op de GP een dual-mass flywheel, als ik me juist geinformeerd heb. Ze zeggen in de garage dat de koppeling een beetje trilt en raad me dus aan deze te vervangen. Ik ga dit nog niet meteen doen, maar zou wel graag weten of ik ipv het 2-massa een enkel-massa vliegwiel kan steken met een koppeling die beter tegen circuitwerk bestand is.
Ik weet niet juist welke koppeling goed is voor zowel af en toe circuit als regelmatig straat gebruik. Heb al een topic van Berthil gelezen en Helix en Sachs werden aangehaald. Sachs de beste keuze?
Hopelijk kunnen jullie me een beetje meer inzicht geven.
Yehann
Vliegwiel+koppeling
- GP1331
- Nieuwsgierig
Bericht
Allezsinds hartelijk bedankt voor de tips.
Yehann
Dus het is geen probleem om van een 2 massa fly naar een enkel met aparte koppeling te gaan? Ik veronderstel dat de auto dan ook beter reageert op de gas? En hoeveel koste jouw setup? Want ik had een prijs gezien van een dual mass OS GIKEN, maar dat vond ik toch echt heel veel geld...Daveke schreef:Ik heb er een Helix met een TTV opzitten, en die gevalt perfect
Ook de sets van Competition Clutch en van Clutchmasters zijn aan raden
Allezsinds hartelijk bedankt voor de tips.
Yehann
- cooperke s
- Bijna verslaafd
Bericht
2 massa vliegwiel is eigenlijk om de schokken op te vangen van motor op koppeling en daarop volgende onderdelen.
Als je naar een lichtgewicht vliegwiel en enkele koppeling gaat,zal alles meer slijten.Vaak word vergeten dat als je gaat (up)graden dat de onderhoudsintervallen van bepaalde onderdelen ook sneller of vaker moeten gebeuren...
Ik heb ook een OS Giken in de garage maar die komt er pas op als de 2e motor is gebalanceerd.Ga voor een KAVS koppelingplaat.Deze kan je weer gebruiken bij je oude 2 massa setup.
Just my 2 c
T.
Edit de OS G is trouwens ook een single ;-).
Als je naar een lichtgewicht vliegwiel en enkele koppeling gaat,zal alles meer slijten.Vaak word vergeten dat als je gaat (up)graden dat de onderhoudsintervallen van bepaalde onderdelen ook sneller of vaker moeten gebeuren...
Ik heb ook een OS Giken in de garage maar die komt er pas op als de 2e motor is gebalanceerd.Ga voor een KAVS koppelingplaat.Deze kan je weer gebruiken bij je oude 2 massa setup.
Just my 2 c
T.
- GP1331
- Nieuwsgierig
Bericht
Wat je zei over die KAVS; Wat als mijn koppeling echt versleten is? Is het dan genoeg om alleen de plaat te vervangen? En ik dacht dat er ook een dual oplossing was bij OS?
Dat gezegd zijnde, wat zou jij doen in mijn plaats? De KAVS plaat of toch maar direct de OS? Niet dat ik zelf geen beslissingen kan nemen, maar ik ben echt een leek op dit vlak, zoals wel duidelijk is.
Yehann
Ah, weer iets bijgeleerd! Bedankt! Ik wist niet dat er nadelige gevolgen zouden zijn aan overstappen op single. Goed om te weten.cooperke s schreef:2 massa vliegwiel is eigenlijk om de schokken op te vangen van motor op koppeling en daarop volgende onderdelen.
Just my 2 c
T.
Wat je zei over die KAVS; Wat als mijn koppeling echt versleten is? Is het dan genoeg om alleen de plaat te vervangen? En ik dacht dat er ook een dual oplossing was bij OS?
Dat gezegd zijnde, wat zou jij doen in mijn plaats? De KAVS plaat of toch maar direct de OS? Niet dat ik zelf geen beslissingen kan nemen, maar ik ben echt een leek op dit vlak, zoals wel duidelijk is.
Yehann
- cooperke s
- Bijna verslaafd
Bericht
Bij mijn weten is er geen dual bij OS Giken..
Met wat je ermee van plan bent,zou ik voor de kavs plaat gaan,OS GIKEN is een hoop geld!!
Neem aan dat je meer straat dan circuit zal rijden,dus save your money and buy a KAVS clutchplate en dan kan je met het overige geld dat je spaart van een OS Giken te kopen nog leuke dingetjes kopen.Als je niet weet wat te kopen kan ik je misschien wel een paar tips geven lol.
T.
Koppelingsplaat ja.GP1331 schreef:Ah, weer iets bijgeleerd! Bedankt! Ik wist niet dat er nadelige gevolgen zouden zijn aan overstappen op single. Goed om te weten.cooperke s schreef:2 massa vliegwiel is eigenlijk om de schokken op te vangen van motor op koppeling en daarop volgende onderdelen.
Just my 2 c
T.
Yehann
Bij mijn weten is er geen dual bij OS Giken..
Met wat je ermee van plan bent,zou ik voor de kavs plaat gaan,OS GIKEN is een hoop geld!!
Neem aan dat je meer straat dan circuit zal rijden,dus save your money and buy a KAVS clutchplate en dan kan je met het overige geld dat je spaart van een OS Giken te kopen nog leuke dingetjes kopen.Als je niet weet wat te kopen kan ik je misschien wel een paar tips geven lol.
T.
- cooperke s
- Bijna verslaafd
Bericht
Dit is die van mij,heb hem 2e hands gekocht maar is in zeer goede staat en de plaat ziet er uit als nieuw.Je kan ook verschillende platen krijgen via Giken.

- GP1331
- Nieuwsgierig
Bericht
Ps: Ik hield dat mooie blauwe geval van je dus voor een dual mass, bedankt voor de verduidelijking en de info! en tips zijn altijd welkom!
Yehann
Inderdaad, om de 2 maand misschien eens de nordschleife en af en toe zolder of spa, maar veel meer straat. Ik zal KAVS nog eens goed bekijken en zal ook eens de platen van OS bekijken.cooperke s schreef:Dit is die van mij,heb hem 2e hands gekocht maar is in zeer goede staat en de plaat ziet er uit als nieuw.Je kan ook verschillende platen krijgen via Giken.
Ps: Ik hield dat mooie blauwe geval van je dus voor een dual mass, bedankt voor de verduidelijking en de info! en tips zijn altijd welkom!

Yehann
Onze sponsors