Dave's Turbo R53 Project

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
GreyCooperS
Forum Junky

25 sep 2012, 23:37

Heb je t nou alweer stuk gemaakt? :roll: :mrgreen:

Bummer kerel, maar goed, heb je weer wat te sleutelen straks...

Enne Raymond..your welcome buddy!
Laatst gewijzigd door GreyCooperS op 25 sep 2012, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 sep 2012, 23:43

Hij weet over een half jaar alles over palmbomen ipv Mini's.
Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 sep 2012, 00:24

cooperke s schreef:
Daveke schreef:Komen andere gordels Tom, normale 4 punts in het blauw

2e Sprintex in korte tijd,Junky in the UK heeft er ook eentje gesneuveld gehad...is wel snel..had toch wel meer duurzaamheid verwacht..Hoeveel km zit ie er nu op Davy?

Als je dit vergelijkt met de M45,ok toegegeven hij draait een pak minder koppel maar weegt niet op vind ik.

Hoe denk je er zelf over?

T.
Ach, het kan gebeuren, dat er nu een paar kort na elkaar sneuvelen is misschien omdat het de eerste modellen zijn. Ik ga het wel zien denk ik.. Er staat nu ongeveer 20-25k op de charger zelf. Ik weet het nog niet 100% zeker of het de charger is, maar denk het haast wel
- Ik draai minder druk bij volgas
- Boven de 4000 toeren begint ie ontzettend hard te snerpen, rustig richting de 5000 toeren kan nog, daarboven per definitie niet
- Het is niet de airco
- De dynamo is ongeveer 30k geleden compleet gereviseerd (kleine kans dat die het is)
- Als het de krukaspulley/het onderblok was geweest, had ie het ook tijdens rustige rijden gedaan

Ik ga in elk geval sowieso niet terug naar een M45 voorlopig, omdat ik er vanuit ga dat Sprintex me gewoon een nieuwe unit zal toesturen

Hoe kwam Junky er achter dat ie gesneuveld was?
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 sep 2012, 00:44

Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 sep 2012, 00:46

Juist gelezen, en ook doorgestuurd naar M7

Ik ben benieuwd naar het antwoord van Sprintex..
speedy
NMC Legend
NMC Legend

26 sep 2012, 09:44

wat een wagen :shock: 8)
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 sep 2012, 14:52

Daveke schreef:Komen andere gordels Tom, normale 4 punts in het blauw
Kan misschien wel aan blauwe Sabelt gordels raken Davy,is hetzelfde type als ik had met aircraft buckles.

Alleen is de homologatie verlopen,verder uitstekende staat.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 sep 2012, 22:28

Ik heb de nieuwe inmiddels besteld,

Zijn ook van die aircraft type gordels - prima voor mij

Inmiddels ook weer wat wijzer geworden. Peter van M7 tuning zit er boven op en is gelukkig erg behulpzaam, alleen wil die dat ik van allerhande testjes ga doen, terwijl pa en ik al met een stethoscoopje vastgesteld hebben dat de lagers in de sprintex overleden zijn. Als hij niet onder garantie vervangen wordt (want ik heb er een kleinere pulley opgezet) gaat Richard Everitt van Orranje Performance hem opnieuw opbouwen met een betere pakking en lagers. Geen vuiltje aan de lucht dus, en wanneer ik terug kom van Aruba loopt ie weer als een zonnetje, hopelijk :)

Inmiddels geschorst, uit de verzekering, en met een volle tank en harde bandjes in de garage. Ik ben klaar voor zon!
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 sep 2012, 22:35

Kan je m niet beter op bokken zetten? Krijg je zeker geen vlakke stukken op de banden..

Maar wat zal t genieten worden daar!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 sep 2012, 22:37

BMX schreef:Kan je m niet beter op bokken zetten? Krijg je zeker geen vlakke stukken op de banden..

Maar wat zal t genieten worden daar!
Staat bijna 3 bar in, en tegenwoordig zou goede kwaliteit banden dat makkelijk een half jaar vol moeten kunnen houden. Daarbij, binnen nu en een paar weken wordt ie weer op een andere plek gezet bij die kennis van me, dus hij rolt sowieso nog wel wat op en neer, genoeg om geen vlakke stukken te krijgen
marcel700 schreef:Jammer van die charger net nu alles een beetje klaar is.
Problemen hou je toch altijd met tuning, kun je maar beter mee leren leven. Ik kan me er zo druk niet om maken. Als ik had gewild dat alles heel was gebleven, had ik nooit een auto moeten kopen. Dat is nu eenmaal zo. Het zal vast niet het laatste zijn wat stuk gaat.. Ik zou het liefste het hele motorblok uit elkaar trekken en alles balanceren/vervangen maar dat kost allemaal zo veel geld en mijn fondsen zijn nog net niet ongelimiteerd :D

Er zijn wel meer dingen waar ik me zorgen om maak, de kleppen in mijn Thumper kop bijvoorbeeld.. de laatste tijd zijn er daar ook meerdere van geweest die krom waren, of zelfs afbraken. Bij RMW, ook redelijk wat problemen. Tunen is gewoon vragen om problemen omdat de marges allemaal kleiner worden. En dat is een risico, wat je van tevoren weet.
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 sep 2012, 22:53

Heeft ie niet oem kleppen steken in de Thumper?

Klopt idd,als je begint te foefelen :mrgreen: krijg je andere,meer 'problemen'.

Zoals gezegd,bij upgraden zal je ook vaker moeten vervangen,onderhoudsintervals moeten regelmatiger gebeuren etc.....

Is een draadje dat niet stopt...

T.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 sep 2012, 22:59

cooperke s schreef:Heeft ie niet oem kleppen steken in de Thumper?

Zoals gezegd,bij upgraden zal je ook vaker moeten vervangen,onderhoudsintervals moeten regelmatiger gebeuren etc.....

T.
Ik heb de TPR2R, de duurste en meest getunede variant destijds.. 1.5 mm groter en 1.8 mm groter resp aan de in en uitlaatzijde
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 sep 2012, 23:06

Daveke schreef:
cooperke s schreef:Heeft ie niet oem kleppen steken in de Thumper?

T.
Ik heb de TPR2R, de duurste en meest getunede variant destijds.. 1.5 mm groter en 1.8 mm groter resp aan de in en uitlaatzijde
Wist niet dat je de 4e variant had,welke kleppen zitten erin.Zitten er ook andere klepgeleiders in?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 sep 2012, 23:15

Ja, bronzen klepgeleiders

Ik geloof Supertech of Ferrea, not sure..

Terug naar “Show your ride”