Shag's Pure Silver R53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
maus105
Bonkey

28 sep 2012, 12:17

Pffff dikke rekening :(
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 sep 2012, 13:45

Mja baal er wel van.. nu met Spenki contact over wat wijsheid is. Frustrerend dat de onderdelen an sich een appel en een ei kosten. Maar die uurlonen.. :s

Overweeg tegelijk de radiateur te vernieuwen, als we toch bezig gaan.. spoelen heb ik na heel wat fora te hebben gelezen niet zoveel vertrouwen in. Blijf anders met een knagend gevoel zitten, ken mezelf.. :lol:

To be continued!
maus105
Bonkey

28 sep 2012, 13:48

Je kan het beter gewoon goed aanpakken. Manuren zijn vaak het duurste van de rekening. Maar ja voor dat geld koop je geen nieuwe MINI :mrgreen:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 sep 2012, 14:16

Mocht je nog een radiateur nodig hebben, die aan de voorzijde, wij gaan die van de Challenge (die echt als nieuw is) eraf halen en vervangen voor een aluminium variant. Is de OEM misschien iets voor jou?
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 okt 2012, 15:35

De MINI vorige week naar Spenki gebracht en de kachelradiateur + thermostaat + huis laten vervangen i.v.m. de kachelproblemen. Dealer had diagnose gesteld, echter zag ik zaterdag na een lange rit dat er overal koelvloeistof op/rondom het expansievat zat :s

Gelijk Spenki gebeld, en de dag erop de MINI gebracht. Dealer was geen optie meer gezien het feit dat ik geen meter meer teveel wilde rijden (probleem toen nog onbekend) en de auto eigenlijk geen dag kon missen.

Later bleek dat er - gelukkig - nog voldoende koelvloeistof in zat. Dus geen lekkage en de vrees voor meer gebreken verdween. Waar die bende vandaan kwam is me nog steeds een raadsel; de dealer heeft enkele dagen ervoor wel een druktest uitgevoerd (i.v.m. de kachelproblematiek). Kan zo'n test er voor zorgen dat er koelvloeistof uit spuit? :| Anyway, Spenki heeft toen meteen ook maar de kachelradiateur (zat verstopt) + thermostaat & thermostaathuis vervangen. Gelijk ook het expansievat laten vervangen door een nieuwe, aangezien de oude moeilijk afleesbaar was en in het kader "als we toch bezig zijn..." :lol: Radiateur gecheckt en bleek prima te functioneren dus maar zo gelaten.

Nieuw expansievat + kachelradiateur oud & nieuw

Afbeelding

thermostaat(huis) oud & nieuw

Afbeelding

Bottom line: de kachel wordt weer HEET 8) 8) :yeah :dansen en daarmee is de MINI weer 100%! Waar het probleem van de steeds koeler wordende lucht vandaan kwam? Klaarblijkelijk een combinatie van verstopte kachelradiateur & thermostaat+huis.

Meteen ook een modje doorgevoerd

Afbeelding

Motor weer in elkaar

Afbeelding

En zo staat ie er vandaag de dag bij (ongewassen :lol: )

Afbeelding

Volgende wat er gaat gebeuren is de GP intercooler.
Wederom special thanks aan Spenki die dit alles in amper 2 dagen voor elkaar heeft gefixt (inclusief halen/brengen)!! :icon_top: (shakeit)
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 okt 2012, 15:50

Was dus inderdaad precies hetzelfde als bij mij, kwam toen ook door zo'n radiatorpil. Mooi dat het opgelost is! :)
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 okt 2012, 15:56

Got that right, zo'n pil gaat er bij mij nooit inkomen! Goedkoop = duurkoop. Wel heerlijk stomen nu in de auto, heet heter HEETST!! :lol:
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 okt 2012, 16:43

Mooi man! Had gehoord dat je probleempjes had, maar toch weer fijn dat het gefixed is, helemaal met de winter voor de deur :wink:
Marcel Always Open
Cabrio-King

07 okt 2012, 20:35

Er wordt hierboven over zo'n radiatorpil geschreven , maar de verstopping kan toch ook gewoon het gevolg zijn van mixen van verschillende soorten koelvloeistof?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 okt 2012, 21:15

Fijn dat je zo snel je auto weer helemaal top weer terug hebt....
Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 okt 2012, 13:39

Marcel Always Open schreef:Er wordt hierboven over zo'n radiatorpil geschreven , maar de verstopping kan toch ook gewoon het gevolg zijn van mixen van verschillende soorten koelvloeistof?
Wat ik van Spenki begrepen heb - maar kan me vergissen - is het mixen van koelvloeistoffen an sich geen probleem, maar het schijnt dat er nogal eens antivries wordt bijgegooid. Dat zorgt voor de vlokvorming. Nogmaals: ben er niet meer zeker van, heel veel besproken vorige week..vandaar :lol:
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 okt 2012, 15:54

Mooi dat alles weer 100% is Sjaak!! :D

Blijf het een mooie MINI vinden zo 8) :icon_top:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 okt 2012, 16:01

koelvloeistof kun je gewoon mengen, dat zorgt niet voor vlokken. Die radiateurpillen is pure meuk, dat moet je er nooit ingooien.

Mooi dat alles weer opgelost is Sjaak!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 okt 2012, 17:55

mooi dat alles weer naar behoren werkt! weer topprestatie van roy! :D
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 okt 2012, 17:56

Kerel, mooi dat jij er van af bent. Nu ik nog.

Wat kost zo'n kachelradiateur? Bij VDG-parts kan ik 'm 2e hands voor 35euri vinden. Maar wil gewoon een nieuwe... En zijn die snel te leveren?
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara

Terug naar “Show your ride”