Shag's Pure Silver R53
- maus105
- Bonkey
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mja baal er wel van.. nu met Spenki contact over wat wijsheid is. Frustrerend dat de onderdelen an sich een appel en een ei kosten. Maar die uurlonen..
Overweeg tegelijk de radiateur te vernieuwen, als we toch bezig gaan.. spoelen heb ik na heel wat fora te hebben gelezen niet zoveel vertrouwen in. Blijf anders met een knagend gevoel zitten, ken mezelf..
To be continued!

Overweeg tegelijk de radiateur te vernieuwen, als we toch bezig gaan.. spoelen heb ik na heel wat fora te hebben gelezen niet zoveel vertrouwen in. Blijf anders met een knagend gevoel zitten, ken mezelf..

To be continued!
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
De MINI vorige week naar Spenki gebracht en de kachelradiateur + thermostaat + huis laten vervangen i.v.m. de kachelproblemen. Dealer had diagnose gesteld, echter zag ik zaterdag na een lange rit dat er overal koelvloeistof op/rondom het expansievat zat
Gelijk Spenki gebeld, en de dag erop de MINI gebracht. Dealer was geen optie meer gezien het feit dat ik geen meter meer teveel wilde rijden (probleem toen nog onbekend) en de auto eigenlijk geen dag kon missen.
Later bleek dat er - gelukkig - nog voldoende koelvloeistof in zat. Dus geen lekkage en de vrees voor meer gebreken verdween. Waar die bende vandaan kwam is me nog steeds een raadsel; de dealer heeft enkele dagen ervoor wel een druktest uitgevoerd (i.v.m. de kachelproblematiek). Kan zo'n test er voor zorgen dat er koelvloeistof uit spuit?
Anyway, Spenki heeft toen meteen ook maar de kachelradiateur (zat verstopt) + thermostaat & thermostaathuis vervangen. Gelijk ook het expansievat laten vervangen door een nieuwe, aangezien de oude moeilijk afleesbaar was en in het kader "als we toch bezig zijn..."
Radiateur gecheckt en bleek prima te functioneren dus maar zo gelaten.
Nieuw expansievat + kachelradiateur oud & nieuw

thermostaat(huis) oud & nieuw

Bottom line: de kachel wordt weer HEET
en daarmee is de MINI weer 100%! Waar het probleem van de steeds koeler wordende lucht vandaan kwam? Klaarblijkelijk een combinatie van verstopte kachelradiateur & thermostaat+huis.
Meteen ook een modje doorgevoerd

Motor weer in elkaar

En zo staat ie er vandaag de dag bij (ongewassen
)

Volgende wat er gaat gebeuren is de GP intercooler.
Wederom special thanks aan Spenki die dit alles in amper 2 dagen voor elkaar heeft gefixt (inclusief halen/brengen)!!

Gelijk Spenki gebeld, en de dag erop de MINI gebracht. Dealer was geen optie meer gezien het feit dat ik geen meter meer teveel wilde rijden (probleem toen nog onbekend) en de auto eigenlijk geen dag kon missen.
Later bleek dat er - gelukkig - nog voldoende koelvloeistof in zat. Dus geen lekkage en de vrees voor meer gebreken verdween. Waar die bende vandaan kwam is me nog steeds een raadsel; de dealer heeft enkele dagen ervoor wel een druktest uitgevoerd (i.v.m. de kachelproblematiek). Kan zo'n test er voor zorgen dat er koelvloeistof uit spuit?

Nieuw expansievat + kachelradiateur oud & nieuw

thermostaat(huis) oud & nieuw

Bottom line: de kachel wordt weer HEET

Meteen ook een modje doorgevoerd

Motor weer in elkaar

En zo staat ie er vandaag de dag bij (ongewassen

Volgende wat er gaat gebeuren is de GP intercooler.
Wederom special thanks aan Spenki die dit alles in amper 2 dagen voor elkaar heeft gefixt (inclusief halen/brengen)!!

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Was dus inderdaad precies hetzelfde als bij mij, kwam toen ook door zo'n radiatorpil. Mooi dat het opgelost is! 

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Er wordt hierboven over zo'n radiatorpil geschreven , maar de verstopping kan toch ook gewoon het gevolg zijn van mixen van verschillende soorten koelvloeistof?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat ik van Spenki begrepen heb - maar kan me vergissen - is het mixen van koelvloeistoffen an sich geen probleem, maar het schijnt dat er nogal eens antivries wordt bijgegooid. Dat zorgt voor de vlokvorming. Nogmaals: ben er niet meer zeker van, heel veel besproken vorige week..vandaarMarcel Always Open schreef:Er wordt hierboven over zo'n radiatorpil geschreven , maar de verstopping kan toch ook gewoon het gevolg zijn van mixen van verschillende soorten koelvloeistof?

- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
koelvloeistof kun je gewoon mengen, dat zorgt niet voor vlokken. Die radiateurpillen is pure meuk, dat moet je er nooit ingooien.
Mooi dat alles weer opgelost is Sjaak!
Mooi dat alles weer opgelost is Sjaak!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kerel, mooi dat jij er van af bent. Nu ik nog.
Wat kost zo'n kachelradiateur? Bij VDG-parts kan ik 'm 2e hands voor 35euri vinden. Maar wil gewoon een nieuwe... En zijn die snel te leveren?
Wat kost zo'n kachelradiateur? Bij VDG-parts kan ik 'm 2e hands voor 35euri vinden. Maar wil gewoon een nieuwe... En zijn die snel te leveren?
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Onze sponsors