Wilcoos R56 PW fJCW! -> R60...

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

04 nov 2012, 14:19

Maakt het niet ook een verschil of je dynamisch of statisch meet?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

04 nov 2012, 14:23

franklyn85 schreef:Nou de wagen van davy had ook bizarre verschillen op bepaalde banken
Ja klopt, ben het er ook wel mee eens dat het veel voorkomt, maar zou eigenlijk niet mogen natuurlijk.

De meting is gedaan op een superflow 4wd rollenbank, die ik eigenlijk wel erg goed vertrouw. (geen ervaring met de bank van Beek)
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 2115
Lid geworden op: 10 feb 2008, 22:57

04 nov 2012, 14:27

Hoe zit dat eigelijk worden die banken gekalibreerd ofzo ? :?
MCS 2004
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

04 nov 2012, 14:36

WimS schreef:Hoe zit dat eigelijk worden die banken gekalibreerd ofzo ? :?
Of er ijk/calibratie rapporten oid aan vast zit weet ik niet, maar volgens mij worden die superflow banken wel regelmatig getest.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

04 nov 2012, 15:11

Er zijn zoveel variabelen die een meting kunnen beinvloeden. Kan best dat een meting een keer verkeerd gaat of tegenvalt. Pas ook nog gezien met een Giulietta QV, exact hetzelfde merk en type rollenbank, maar bij de ene 225pk en bij de andere 249.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

04 nov 2012, 15:26

Klopt, ik ben dus op zoek naar (ervaringen met) die eventuele variabelen. Voordat ik misschien wel verder ga met tunen wil ik uitsluiten dat er niet iets mis is.

Ik heb begrepen dat warmte een belangrijke bottle neck kan zijn bij een MINI. Om dat uit te sluiten hebben we een (andere) intercooler nodig. Verder hoor/lees ik over andere bougies en vervuiling, maar weet nog niet wat ik daar precies mee moet.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

04 nov 2012, 15:35

Vervuiling zou je eventueel zelf enigszins kunnen checken, moet je het inlaatspruitstuk "even" loshalen.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

04 nov 2012, 16:26

Diverter valve, kan ook een issue zijn. Wat ik alleen afvraag, wat is het nut van de bypass diverter valve van forge?

Schijnt dat een vag DV (internals) betere prestaties levert: http://www.motoringalliance.com/forums/ ... z2BCOj4TDt
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

04 nov 2012, 17:48

Het grillige verloop van de grafiek geeft trouwens wel aan dat er iets niet helemaal lekker is, icm de zwarte plofjes die uit de uitlaat kwamen op de bank zou de eerste gok bobines of bougies zijn. Alleen vraag ik mij af, hoe kan ik dit testen?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

04 nov 2012, 19:41

Zwarte wolken worden vaak veroorzaakt door slechte of verkeerde bougies.

Verschillen zijn er altijd tussen verschillende banken dus dan zou je een na voor en na meting op dezelfde bank met dezelfde omstandigheden moeten doen.

Mijn fJCW kwam bij Beek destijds standaard op 206pk uit.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

04 nov 2012, 20:15

Het lijkt er dus op dat ik als eerste mijn bougies moet (laten) controleren. Wat hoort er in te zitten voor bougies?
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

04 nov 2012, 20:15

JCW bougies :roll: :mrgreen:
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

04 nov 2012, 20:21

frankie schreef:JCW bougies :roll: :mrgreen:
Dat lees ik inderdaad hier en daar :mrgreen: Maar hebben die JCW bougies ook een nummertje enzo :P
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

04 nov 2012, 20:26

Volgens mij deze: NGK R ilzkbr7a 8g

Maar misschien dat iemand dat nog even kan bevestigen.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

07 nov 2012, 23:05

Begin deze week een mail naar breeman gestuurd, en de situatie uitgelegd. Vandaag netjes terug gebeld, ze willen graag dat ik even langs kom met de auto om hem uit te kunnen lezen. Volgende week donderdag dus een afspraak. Gelijk maar even checken of er nog recalls open staan.

Ga in iig zodra ik tijd heb achter een intercooler aan, dan kunnen we het warmte probleem uit sluiten.

Terug naar “Show your ride”