Floor-is' GP0064 [verkocht]

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
koosie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 nov 2012, 22:47

franklyn85 schreef:Krukas sensor zit toch voor op het blok onder de charger en de waterpomp :|
bij me moeders auto scheen er een te zitten vlak bij het vliegwiel geloof ik (citroen c8 ) kan het ook verkeerd begrepen hebben natuurlijk :lol:
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 nov 2012, 22:49

Nee bij mini zit hij voor en gaat ook vaak olielekken of zweten
burn rubber not your soul

Afbeelding
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

27 nov 2012, 22:53

franklyn85 schreef:Nee bij mini zit hij voor en gaat ook vaak olielekken of zweten
Correct zie foto vorige pagina.

De o ring krijgt het hard te verduren!
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 nov 2012, 22:58

Yep thats him

Afbeelding
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 nov 2012, 21:09

boris_brznjef schreef:6 mile aan onderhoud in korte tijd tering! Dat is niet meer normaal man! Maar gaat de GP ooit weg?

Ik denk dat je allang blij mag zijn dat de bumper nog te scoren was/is!
In die 6 mille zit nog een bank, een loveseat (kleine versie van een bank), een nieuwe TV en dan is de rest auto. Die rest is inmiddels zo'n €2.500 overigens. :(
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 nov 2012, 21:10

mushrop schreef:jammer dat je bumpert niet hier verkocht hebt..
Uiteindelijk heeft die hele bumper-wissel me €70 gekost, inclusief arbeid. Het spijt me, maar dat kan ik niet laten liggen. :)

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 nov 2012, 21:19

cooperke s schreef:
franklyn85 schreef:Nee bij mini zit hij voor en gaat ook vaak olielekken of zweten
Correct zie foto vorige pagina.

De o ring krijgt het hard te verduren!
Hij zweette wel een beetje inderdaad.

Ben inmiddels wel wat verder met het euvel.

Bron:
http://www.bmw-planet.com/lib/mini/TROUBLE%20CODE.pdf
A plausibility diagnosis is performed that compares camshaft (CAM) and crankshaft signals. The CAM edge must be in a defined window of crankshaft teeth in order to declare the CAM signal as valid.

If a CAM error is detected after the camshaft and crankshaft signals have synchronized the engine will remain
in normal operation mode.

If insufficient time is available at engine crank to determine the camshaft and crankshaft synchronization before
a Cam error is detected the correct firing cylinder bank cannot be determined. In this case:

The sequential fuel injection will run with a constant injection phase of -180° CRK, and the engine will run open loop. In this condition there is a 50% probability of the injection starting at the correct crankshaft position.
This "Limp Home" condition minimizes the impact engine responsiveness due to excessive time periods between fuel injection and inlet valve opening.

Each ignition coil is fired every TDC. Knock correction will take a constant default value.
Heb ook een printje van een oscillator-beeld van de output van de krukas sensor: ziet er top uit!
De auto heeft meer dan 10 uur (!!!) stationair gedraaid om de fout te kunnen repliceren: geen fout. :shock:

Heb nu foutmelding P1617: MTC H-Bridge diagnosis. Electronic throttle control driver failure. Daar is echt geen drol over te vinden zo lijkt het :(

franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 nov 2012, 10:45

ETC (elektronic throttle control) is dat flooris dat verbind je gaspendaal met je gasklep meestal werkt dat op een sensor dus elecktronisch gestuurd in verbinding met je ECU die rekent om hoe diep je intrapt hoeveel throttle dat is regelt de opening van je klep enz enz

Ojah en als hij een sensor heeft kan het zijn dat de veiligheidsnsystemen dus andere sensors ermee zijn verboden die dus ook niet goed werken waaronder DSC ABS ESP slipdif enz enz
Laatst gewijzigd door franklyn85 op 30 nov 2012, 10:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2012, 19:59

Probleem opgelost!

De stekker van de sensor bij de nokkenas bleek gecorrodeerd, hierdoor werd de voeding van de krukassensor onderbroken. Vanmiddag nieuwe stekker erin, vanavond stond de auto op onze brug (oprit) op me te wachten. :-)

Uiteindelijk is het dus gewoon een onderdeel van nog geen €10 :s

mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2012, 20:01

Mooi zo! :D
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2012, 20:03

Morgen zal ik wel horen wat het me gaat kosten allemaal. Heb wel aangegeven wat ik als maximum heb gesteld en de garagist begreep wel dat hij er onder moest blijven ;)

Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2012, 20:14

Beter
R53 MCS HB / Pepper White
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2012, 20:27

jaja klote sensors :D :D :D :D :D top dat het is opgelost

en nee 10K in geen 1000jaar