Floor-is' GP0064 [verkocht]

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2012, 20:31

boris_brznjef schreef:Voor een stekkertje van 10 euro zoveel problemen niet normaal!Maar hadden ze dit niet eerder kunnen zien?
Wellicht, ding is dat de krukassensor een foutmelding geeft en dat de stekker bij de nokkenas-sensor (hoe heet dat ding ook weer?) uiteindelijk de boosdoener is. Daar kijk je niet gelijk naar.

Ze hebben eerst met een scope het signaal gemeten, gekeken of hier iets raars mee was. Auto uren aan de scope gehad, stationair laten lopen (zeker 12 uur!!): niks aan de hand. Sjah en dan weet je dus niet waar je moet zoeken. Telkens als hij bij de garage stond, dan deed dat ding het prima en dat maakt het een soort van onmogelijk om de fout naar boven te halen.

Uiteindelijk besloten om een bypass aan te leggen: om te kijken of het in de bekabeling zit. De beste man trok deze stekker los, keek er in in dacht 'okay, dat is niet zoals het er uit hoort te zien'. Heeft de contacten getracht te reinigen, maar besloot al snel dat dat meer werk was dan een nieuw stekkertje van een paar euro erop te zetten; contacten van de sensor goed schoongemaakt.. Boel aangesloten: loopt weer als een zonnetje!

Het is zuur, maar misschien ook wel een les voor mensen die vage problemen hebben: alle stekkers een keer lostrekken, goed bekijken en schoonmaken!
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

05 dec 2012, 20:33

Dit klinkt lekker! 8)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2012, 20:35

franklyn85 schreef:jaja klote sensors :D :D :D :D :D top dat het is opgelost
Zo gelukkig! Het is nog steeds de leukste auto die ik heb gehad!
en nee 10K in geen 1000jaar
Haha nee, dat was toch zeker 7k te weinig. Hij wilde eigenlijk gewoon een nieuwe denk ik en dat gaat hij nu ook doen.. Of nouja eentje die 6 jaar heeft stilgestaan, zal ook goed zijn voor de lagers trouwens :D Hebben ze misschien wel af en toe stationair laten lopen op 6 jaar oude benzine ;)

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2012, 20:36

:lol:
burn rubber not your soul

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2012, 22:16

Zoals ik al zei, geweldig man, dat het nu écht opgelost lijkt te zijn! 8)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

06 dec 2012, 00:58

Mooi dat het is opgelost.
Doe ik eerlijk gezegd altijd, stekkers nakijken op corrosie en scheve pinnetjes, kan zelfs bij de ECU stekker gebeuren.
CHRIS_GiX
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 dec 2012, 07:23

Ben blij voor je Floris dat het opgelost is.
Nog veel succes.

Groetjes,
Chris
Floor-is schreef:
franklyn85 schreef:jaja klote sensors :D :D :D :D :D top dat het is opgelost
Zo gelukkig! Het is nog steeds de leukste auto die ik heb gehad!
en nee 10K in geen 1000jaar
Haha nee, dat was toch zeker 7k te weinig. Hij wilde eigenlijk gewoon een nieuwe denk ik en dat gaat hij nu ook doen.. Of nouja eentje die 6 jaar heeft stilgestaan, zal ook goed zijn voor de lagers trouwens :D Hebben ze misschien wel af en toe stationair laten lopen op 6 jaar oude benzine ;)
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 dec 2012, 07:39

Dank, ben er zelf natuurlijk ook erg content mee dat het eigenlijk een dingetje van niks blijkt te zijn. Navraag leerde me dat ik ook niet de enige ben met een nieuwe stekker op precies die plek.
Hierdoor is de historie van de auto ook beter in mijn optiek, scheelt weer als ik hem ooit zou moeten verkopen :)

MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!

06 dec 2012, 09:21

Floor-is schreef:Hierdoor is de historie van de auto ook beter in mijn optiek, scheelt weer als ik hem ooit zou moeten verkopen :)
Een R53 GP verkopen gaat hetzelfde worden als indertijd een E30 M3 verkopen. Iets waar je achteraf heel veel spijt van zou kunnen krijgen. Want het zijn beide zeer bijzondere wagens waarvan bij de ene reeds bevestigd is dat de waarde enkel stijgt. En bij de andere zal het mijns inziens evenzo gaan.

Dus hopelijk moet je je 0064 nog niet te verkopen, want de R53 GP is echt wel een klassieker in wording :icon_top:
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 dec 2012, 11:54

sws verkopen moet je niet doen want mensen bieden echt de meest belachelijke bedragen op het moment :lol:
burn rubber not your soul

Afbeelding
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 dec 2012, 12:33

Ik begrijp wel dat ik er spijt van ga krijgen, maar voor mij telt het wel mee dat we op niet al te lange termijn verwachten een klein hummeltje of hummelinnetje op de wereld te zetten. (Duurt wel langer dan 9 maanden nog, geen zorgen ;))

Dus iets groter, achterbank erin en dan ofwel power (S/fJCW/tune) of low&slow met een dubman. :)

MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!

06 dec 2012, 18:52

Floor-is schreef:Ik begrijp wel dat ik er spijt van ga krijgen, maar voor mij telt het wel mee dat we op niet al te lange termijn verwachten een klein hummeltje of hummelinnetje op de wereld te zetten.
En we steken het maar weer op de kinderen :mrgreen: :mrgreen:
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 dec 2012, 14:25

MrBean schreef:
Floor-is schreef:Ik begrijp wel dat ik er spijt van ga krijgen, maar voor mij telt het wel mee dat we op niet al te lange termijn verwachten een klein hummeltje of hummelinnetje op de wereld te zetten.
En we steken het maar weer op de kinderen :mrgreen: :mrgreen:
Ja lach maar, ik heb gewoon geen achterbank, dat maakt het best lastig ;)

Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 dec 2012, 13:15

Zoektocht:

Verlichting voor stadslampen in OEM-Xenon kleur,
Knipperlichten voorzijde zonder oranje,
Setje om sidemarkers aan te sluiten (moet achterzijde nog doen bij beide Mini's)

Iemand tips? ;)

Terug naar “Show your ride”