Wellicht, ding is dat de krukassensor een foutmelding geeft en dat de stekker bij de nokkenas-sensor (hoe heet dat ding ook weer?) uiteindelijk de boosdoener is. Daar kijk je niet gelijk naar.boris_brznjef schreef:Voor een stekkertje van 10 euro zoveel problemen niet normaal!Maar hadden ze dit niet eerder kunnen zien?
Ze hebben eerst met een scope het signaal gemeten, gekeken of hier iets raars mee was. Auto uren aan de scope gehad, stationair laten lopen (zeker 12 uur!!): niks aan de hand. Sjah en dan weet je dus niet waar je moet zoeken. Telkens als hij bij de garage stond, dan deed dat ding het prima en dat maakt het een soort van onmogelijk om de fout naar boven te halen.
Uiteindelijk besloten om een bypass aan te leggen: om te kijken of het in de bekabeling zit. De beste man trok deze stekker los, keek er in in dacht 'okay, dat is niet zoals het er uit hoort te zien'. Heeft de contacten getracht te reinigen, maar besloot al snel dat dat meer werk was dan een nieuw stekkertje van een paar euro erop te zetten; contacten van de sensor goed schoongemaakt.. Boel aangesloten: loopt weer als een zonnetje!
Het is zuur, maar misschien ook wel een les voor mensen die vage problemen hebben: alle stekkers een keer lostrekken, goed bekijken en schoonmaken!