Daan73's BRG Cooper R50

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Daan73
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Daan73's BRG Cooper R50

05 jan 2013, 14:22

Heb een nieuwe baan gekregen op 5 minuten van m'n huis dus de leaseauto gaat de deur en kon op zoek naar een eigen (hobby)autootje. Gezien de kilometers die ik ermee gaat rijden en het feit dat ik ook in niet een grijze mus auto wil rijden kwam ik uit op een Mini Cooper. Geen Cooper S dus. M'n vorige hobby auto (Seat Leon VT +300pk) liep nogal uit de klauwen qua geld wat ik erin gestoken dus moest aan zelfbescherming doen :).

In m'n studententijd heb ik 2x originele mini's gehad, waarvan de laatste een 1000c stage III cilinderkop had met bijbehorende grote carburateur erop. Was altijd wel lachen in de winter met koude motor. Laatste stukje voor het stoplicht in z'n vrij om vervolgens het laatste stukje met de handrem te remmen en beetje gas blijven geven omdat de motor anders afsloeg. Het autootje werd destijds ook een keertje van de weg gehaald vanwege het geluid wat eruit kwam...

Tegenwoordig is de kwaliteit een stuk anders. Zocht naar een Mini in de kleur groen met weinig kilometers en kwam uit op een Mini Cooper Pepper in de kleur Britisch Racing Green met zilveren dak en strepen op de motorkap uit 2005. Staat 72.000km op de teller, BMW dealer onderhouden met alle stempels erop.
Laatst gewijzigd door Daan73 op 06 jul 2014, 09:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Daan73
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

05 jan 2013, 14:25

Het is nogal deprimerend weer, maar hier wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Daan73
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

05 jan 2013, 14:30

Doe de komende tijd wat aanpassingen. Heb in de diverse topic's wat inspiratie opgedaan. Vandaag de eerste actiepunten afgehandeld.

Gedaan:
- nieuwe budgetbanden vervangen door Dunlop Sportmaxx 205/45/17 (heb iets in de aanbieding...)
- brodit proclip geinstalleerd voor m'n Note met Sygic navigatie

Todo op korte termijn:
- moderne antenne
- bosch aerotwin ruitenwissers
- benzineklep van gepolijst aluminium of verchroomd (als deze al bestaan)
- monteren Works veren (heb ze via een collega overgenomen)

Todo op lange termijn:
- schroefset
- veerpootbrug voor en achter
- powerflex rubbers
- remblokken en schijven vervangen voor sport exemplaren
- ander luchtfilter
- ander uitlaatspruitstuk en rvs uitlaat
- chiptuning
Laatst gewijzigd door Daan73 op 05 jan 2013, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Daan73
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

05 jan 2013, 14:32

Dan heb ik nog een paar vragen:

- de tellerplaten hebben een zilveren wijzerplaat. Is dit standaard af fabriek of achteraf gedaan?
- zag dat er in de kofferruimte een beetje water stond onder het reparatiesetje wat daar ligt. Is dit een bekende Mini kwaal?
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jan 2013, 14:35

Welkom Daan! :icon_top:

Erg fraaie Cooper, blijft een fantastische kleur voor een MINI! 8) Je plannen zijn er goed uit en ik weet zeker dat je op dit forum nog veel meer ideeën op gaat doen. :wink: Kortom, dat gaat je geld kosten. :mrgreen:

Have fun! :rijden
Afbeelding
Anto
Be Mini
Be Mini

05 jan 2013, 14:37

toffe cooper zeg , tip korte antenne halen in een Citroëngarage voor een C8 , paar euro maar , veel plezier met veranderen
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jan 2013, 14:39

Mooi Coopertje 8) . Ook daar kun je best wat geld in kwijt :lol:
Daan73
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

05 jan 2013, 14:40

Anto schreef:toffe cooper zeg , tip korte antenne halen in een Citroëngarage voor een C8 , paar euro maar , veel plezier met veranderen
Thanks, ik ga gelijk even kijken
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jan 2013, 14:48

Daan73 schreef:Dan heb ik nog een paar vragen:

- de tellerplaten hebben een zilveren wijzerplaat. Is dit standaard af fabriek of achteraf gedaan?
- zag dat er in de kofferruimte een beetje water stond onder het reparatiesetje wat daar ligt. Is dit een bekende Mini kwaal?
- De zilveren wijzerplaten zijn inderdaad standaard
- In veel gevallen komt water in de kofferbak via het derde remlicht naar binnen, kijk hier maar eens: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=10680

En als je voor weinig een mooie korte antenne wil, kan je inderdaad het best naar de Peugeot- of Citroën-dealer gaan. Dit bestelnummer moet je hebben: 6561N3 (is voor beide merken hetzelfde).
Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jan 2013, 14:50

Mooie auto hoor veel succes er mee.

En wat betreft de kosten. Lees even goed door hier wat men allemaal doet aan de Mini. Zitten echt hele mooie projecten bij. Dus Mini is volgens mij niet echt het merk als je weinig geld wil uitgeven aan mods. Ben zelf ook al een aardig spaarpotje aan het aanleggen voor van het voorjaar. Dus als je hier veel leest gaat het bijna van zelf.

Succes er mee!
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
speedy
NMC Legend
NMC Legend

05 jan 2013, 15:01

een volle portemonnee en mini rijden gaat ook niet samen :lol:
Mini-Cooper
Mod virus alert!
Mod virus alert!

05 jan 2013, 16:23

Welkom hier Daan73,

en veel plezier met je mini.

@ speedy- wat moet je ook in godsnaam met een volle portemonee :D
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jan 2013, 16:35

8) NICE RIDE!!!! :P :) :D
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jan 2013, 16:37

Welkom hier Daan

en veel plezier met je mini en succes met MODDEN die lijst zal nog wel veeeeeeeel langer worden :lol:
burn rubber not your soul

Afbeelding
Daan73
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

05 jan 2013, 16:46

Ivo schreef:
Daan73 schreef:Dan heb ik nog een paar vragen:

- De zilveren wijzerplaten zijn inderdaad standaard
- In veel gevallen komt water in de kofferbak via het derde remlicht naar binnen, kijk hier maar eens: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=10680

En als je voor weinig een mooie korte antenne wil, kan je inderdaad het best naar de Peugeot- of Citroën-dealer gaan. Dit bestelnummer moet je hebben: 6561N3 (is voor beide merken hetzelfde).
Ik ga het 3e remlicht zeker even bekijken of de boel goed afdicht. Misschien zelf een beter pakking/afdichting maken. Aan het verweren van het gereedschap te zien is er al langere tijd last van lekkage.

Terug naar “Show your ride”